کد خبر: 3462

تاریخ انتشار: 1391-01-17 - 23:50

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / حوزه علمیه / مطالب دیگران- دیدگاه های نظری / مسائل نظری
0
بازدیدها: 2 646

سكوت حوزه‌هاي علميه چرا؟

چکیده: نمي‌توان سخنان حسن عباسي را با برخي مراكز فرهنگي افراطي در قم و مشهد كه از اساس با تفكرات امام راحل مشكل داشتند و همواره دنبال انتقام‌گيري بوده‌اند، بي‌ارتباط دانست. حسن عباسي‌ها پس مانده […]

چکیده:

نمي‌توان سخنان حسن عباسي را با برخي مراكز فرهنگي افراطي در قم و مشهد كه از اساس با تفكرات امام راحل مشكل داشتند و همواره دنبال انتقام‌گيري بوده‌اند، بي‌ارتباط دانست. حسن عباسي‌ها پس مانده تفكراتي را امروز منتشر مي‌كنند كه ديروز كوزه آب شهيد مصطفي خميني را به علت تدريس فلسفه توسط امام راحل، آب مي‌كشيدند!

 

در روزهاي گذشته خبري توسط برخي رسانه‌ها از سخنان حسن عباسي پيرامون فلسفه اسلامي منتشر شد كه حاوي اهانت و تمسخر علما و بستن نسبت دروغ به امام راحل و بسياري از علما و مراجع بود.
اينكه كسي فلسفه را قبول داشته باشد يا نداشته باشد و بخواهد درباره آن داد سخن بدهد، به شرط آنكه خود صاحب فضل باشد امر پسنديده‌اي است. ولي اگر كسي كه از حل كردن يك معادله ساده رياضي و يك عمل ضرب و تقسيم عاجز است بخواهد درباره فوايد و زيان‌هاي رياضيات نظر دهد، قطعا پسنديده نيست. حال اگر اين فرد در جريان نظريه پردازي‌هاي آنچناني خود هر چه رياضي دان است را به باد نكوهش و توهين و تمسخر بگيرد، قطعا پاسخي در خور حال خود نياز دارد.
حسن عباسي كه به سخنران جنجالي مشهور است و از همين راه به نام و آوازه و عنوان و القابي رسيده است، پس از آنكه از سوي مسئولان سپاه به كم سوادي و نداشتن تحصيلات عاليه و سوء استفاده از عناوين متهم شد، مدتي سكوت اختيار كرد و تا مدتي از او نامي و نشاني نبود. تا اينكه در سالهاي اخير حوزه نظريه‌پردازي خود را از مسايل امنيتي و سياسي به فيلم، سينما و دنياي هاليوود كشاند. در فضاي فيلم و سينما از امثال خود فراوان يافت و طرفي از نظريه پردازي‌هاي خاص خودش نبست. او اين روزها حوزه فلسفه را برگزيده تا بلكه در اين حوزه نام و نان دوباره يابد و شايد هم مأموريتي دارد. ولي منتها اظهار فضل خود را از بي ادبي به بزرگان آغاز كرده است.
سخنان حسن عباسي قبل از آنكه نقد فلسفه اسلامي باشد، توهين به علما و حكماي اسلامي و مراجع تقليد است. اينكه فردي به خود اجازه مي‌دهد اين چنين بي‌پروا به علماي دين بتازد، قطعا ريشه در برخي مسايل سياسي كنوني و ظهور جريان‌هاي فكري و فرهنگي مشكوك به ويژه موج جديد انجمن حجتيه دارد.
نمي‌توان سخنان حسن عباسي را با برخي مراكز فرهنگي افراطي در قم و مشهد كه از اساس با تفكرات امام راحل مشكل داشتند و همواره دنبال انتقام‌گيري بوده‌اند، بي‌ارتباط دانست. حسن عباسي‌ها پس مانده تفكراتي را امروز منتشر مي‌كنند كه ديروز كوزه آب شهيد مصطفي خميني را به علت تدريس فلسفه توسط امام راحل، آب مي‌كشيدند! بي‌گمان آنچه از سخنان حسن عباسي تراوش كرده، آغاز سحري است كه نشان از هجومي همه جانبه عليه حوزه‌هاي علميه به‌ويژه حوزه علميه قم دارد.
جاي بسي تعجب در اين روزها از سكوت حوزه‌هاي علميه است. مگر حوزه‌هاي علميه نظيري هم براي حكيم متأله و اسوه تقوا و فضيلت حضرت آيت‌ا... العظمي جوادي آملي و امثالهم دارد كه صدايي در دفاع از آنها و از ساحت امام راحل و مراجع بلند نمي‌شود.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود