کد خبر: 2995

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 999

اما واگرهاي بركناري موسي پور

چکیده: موسي‌پور، با همه نقاط قوت و ضعف خود از استان قم رفت و صرف نظر از برخي رفتارها از خود چهره كار‌آمد و فعالي كه در خدمت دولت‌ و جريان احمدي‌نژاد بود بر جاي گذشت. ولي دولت نشان داد كه قدردان […]

چکیده: موسي‌پور، با همه نقاط قوت و ضعف خود از استان قم رفت و صرف نظر از برخي رفتارها از خود چهره كار‌آمد و فعالي كه در خدمت دولت‌ و جريان احمدي‌نژاد بود بر جاي گذشت. ولي دولت نشان داد كه قدردان خدمتگزاران خودش نيست. نكته‌اي كه در اين 7 سال بار‌ها تجربه شده است.

يك پيامك كوتاه در عصر روز چهارشنبه كافي بود كه بارديگر كارهاي عجيب وغريب احمدي نژاد را دوباره تداعي كند:
پيامك خيلي كوتاه بود : موسي پور خداحافظي كرد، رفت!
با هر كسي تماس مي‌گرفتيم باورش نمي‌شد، حتي مدير كل روابط عمومي استانداري! خبر را كه پي گرفتيم ديديم پيامك ارسالي درست است. استاندارقم در جلسه عصر روزچهارشنبه در جمع صنعت‌گران گفته است كه اين آخرين بار است كه در خدمت شما هستم!
هيچ‌كس از ماجرا خبر نداشت. تلفن همراه استاندار را داشتم، ولي تا حالا با او جز از طريق ارسال پيامك تماس نداشتم تلفن يا خاموش و يا اشغال بود.
موضوع را از نهاد رياست جمهوري و وزارت كشور دنبال كرديم فهميديم خبر درست است. هيأت دولت همان روز تصميم گرفته است استاندار قم و خراسان شمالي را تغيير دهد و استاندار همدان آقاي كرم رضا پيريايي به عنوان استاندار جديد قم منصوب شده است.
پرسشهايي نظير اينكه مگر چي شده؟ موسي پور كه بد كار نكرده بود چرا عوض شد؟ چرا يك دفعه و آني؟ لقلقه زبان همه كساني بود كه خبر تغيير استاندار قم را ‌مي‌شنيدند. هركسي در ذهن خودش سعي مي‌كرد ، پاسخي براي سئوالهايش بيايد؟
ولي بي فايده بود! فعالان سياسي به اين كارهاي دولت و احمدي نژاد عادت كرده بودند؟
موسي پور فقط شانس اورد جلسه هيأت دولت و تغيير وي دو روز زودتر انجام شد. وي قرار بود روزجمعه به سنگاپور سفر كند ودر همايش آب سنگاپور سخنراني كند! بليط سفرگرفته شده و آماده عزيمت بود. اگر در جريان سفر اين تغيير و تحول به وقوع مي‌پيوست قطعا حرف وحديث‌ها فراوان تر مي‌شد. به نظر مي‌رسد اين سفرهاي خارجي موسي پور برايش خوش‌يمن نبود.
با انتشار رسمي خبرتغيير استاندار در پايگاه رياست جمهوري اين تغيير و تحول بازتاب فراواني در رسانه‌ها به ويژه پايگاههاي اينترنتي پيدا كرد. درهمين ارتباط شايعات زيادي هم شكل گرفت: خبر تهيه طوماراهالي پرديسان، اعتراض تعاوني‌هاي مسكن مهر به تصميم هيأت دولت، نارضايتي مراجع از تغيير موسي‌پور و واكنش برخي اصناف از جمله مطالبي بود كه به مراكز رسانه‌ها مي‌رسيد. اين واكنش‌ها عمدتً به عملكرد موسي‌پور در جلب رضايت اين بخش‌ها مرتبط مي‌شد.
ولي انتخاب استاندار همدان كه در آنجا مخالفان فراواني داشت باعث تشديد اين اختلاف و موضع‌گيري رسمي برخي‌ها شد. كه براي تنوير افكار عمومي نمي‌شود از كنار آنها به سادگي گذشت. استاد آقا كه آتش بيار معركه بسياري از كنش‌ها و واكنش‌ها در قم است. در گفت‌و‌گو با فارس به عنوان يك فعال فرهنگي و سياسي به انتصاب پيريايي معترض شد و گفت: با توجه به ارتباطات خوب موسي‌پور با علما و حوزه‌ علميه خيلي بي معناست كه يك استاندار غير روحاني را بياوريم كه حتي در استان قبلي محل خدمت خود روابط گرمي با حوزه علميه همدان نداشته است. وي كه مظهراتم بصيرت افزايي است و نقش فعالي در روي كار آمدن جريان احمدي‌نژاد دارد به نظرمي‌رسدبا اين انتصاب بيش از همه نگران احمدي‌نژا دشده است.
از سوي ديگر پيريايي هم كه قرار بود روز بعد در استان همدان به سفر چهارم درون استاني به ملاير برود با خبر انتصابش به استانداري قم كاملاً غافلگير شد. اين غافلگيري در سايت‌هاي خبري استان همدان كاملاً مشهود است. ولي وي بر عكس موسي‌پور منتقدان و مخالفان زيادي در استان همدان داشت. محمد علي پور مختار نماينده استان همدان نيز در گفت‌و‌گو با فارس از عملكرد وي در استان همدان انتقاد داشت. وي گفت: پيريايي به سبب روحياتي كه دارد بيشتر وقت خود را در استان همدان به بخش‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي اختصاص داد و در اين حوزه فعال‌تر بود تا اينكه به سمت توجه به نياز‌هاي اصلي مردم خصوصاً در بخش اشتغال، صنعت و كشاورزي حركت كند. وي ادامه داد: پيريايي به نام فرهنگ كار انجام مي‌داد ولي از فرهنگ هم چيزي بيرون نمي‌آمد.
پور مختار تصريح كرد: پيريايي جزو 13امضا كننده نامه حمايت از رئيس جمهور در جريان‌خانه‌نشيني 11 روزه احمدي‌نژاد بود و پاي امضايش هم ايستاد.
حجسته نماينده شهر همدان هم اين تغيير را به فال نيك گرفت و آن را به مردم همدان تبريك گفت در همين حال گفت: ما استانداري مي‌خواهيم كه با اصناف، بزرگان خصوصاً مطبوعات مدارا كند و مطبوعات را پويا نگه دارد.
نيم نگاهي به سايت‌هاي خبري همدان و جستجويي در اخبار گذاشته نشان مي‌دهد كه پيريايي از يك سو با بخش قابل توجهي از اصحاب رسانه و از سوي ديگر با بخشي از روحانيت و ائمه جمعه استان و فعالان سياسي اصول‌گرا با گرايش جبهه پايداري مشكل داشته است. كه مي‌تواند اين هر سه از يك جنس باشد.
ولي خبري كه پايگاه همدان نيوزدر رابطه با بيانيه خانه مطبوعات در حمايت از رسانه‌هاي منتقد و اعتراض به عملكرد استانداري و شهرداري همدان منتشر كرد و نوشت با تغيير استاندار اين بيانيه هم سوخت نشان مي‌دهد كه اختلاف استاندار به اصحاب مطبوعات ابعاد گسترده‌تري داشته است.
در ميان اخبار مهمترين خبر، اعتراض برخي از نماز‌گزاران همداني به استاندار همدان آقاي پيريايي بودكه منجر به ناتمام ماندن اين سخنراني شده است. ماجرا از اين قرار بود كه در سالگرد 9 دي وي سخنران قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه همدان بوده است. عده‌اي كه استاندار معتقد است 20نفر ولي مخالفان بيش از 200 نفر آن را ذكر مي‌كنند در اعتراض به امضاي نامه حمايت از خانه نشيني 11روزه احمدي‌نژاد اقدام به سردادن شعار كرده تا جايي كه مانع از ادامه سخنراني وي مي‌شوند.
البته اين اقدام بخشي از نمازگزاران با اعتراض شديد امام جمعه آيت‌ا... محمدي رو برو وي حتي نماز جمعه را ترك مي‌كند كه با پادرمياني متعمدين به نماز جمعه برگشته و طي سخناني مي‌گويد: من تصميم گرفته بودم امروز نماز جمعه نخوانم، نماز جمعه سمبل اتحاد، صفا و صميميت است. حالا گاهي به عامل نفاق، دو دلي و كينه توزي مبدل مي‌شود،اين عزيزان كه خيلي سوپرانقلاب هستند، مي‌خواستند بروند و هرجاي شهر هر اقدامي مي‌خواهند بكنند. حتي آقاي استاندار را ترور كنند. اما حرمت نماز جمعه را مي‌شكستيد. شما حق نداريد قداست نماز جمعه را بشكنيد، حق نداريد در نماز جمعه به كسي توهين كنيد. ما تو اين استان شب و روز جان مي‌كنيم كه آتش اختلافات را خاموش كنيم، مردم يكپارچه گوش به نداي رهبر عزيز انقلاب باشند. اين آقايان با تندروي مي‌آيند بساط ما را به هم مي‌ريزند، خيال كرده‌ايد كه آسان است كه اين همه مردم را درسر سفره نماز جمعه حاضر كنيم؟ برويد خودتان را درست كنيد، عقل داشته باشيد در نماز جمعه تمام سليقه‌ها، تمامگرايش‌ها، تمام اشخاص، دونه دونه حق آب و گل دارند. چه حقي داريد بياييد مردم را دلزده و دلسرد كنيد!
البته اين سخنان امام جمعه همدان با واكنش معترضين روبه‌رو شده حتي افرادي امام جمعه را به گزافه‌گويي و دروغ‌گويي متهم كردند و به با صراحت نوشتند كه معلوم نيست چه كسي به او لقب آيت‌ا... داده است!
از سوي ديگر نگاهي به سوابق آقاي پيريايي نشان مي‌دهد كه او همواره نيروي رحيمي معاون اول رياست جمهوري بوده است.
انتصاب پيريايي با توجه به وابستگي وي به رحيمي به ويژه در اين روز‌ها كه با دادگاه بيمه، وي متهم شده است. جاي اما و اگر فراواني براي افراد باقي مي‌گذارد و آقاي پيريايي را در همان شروع كار با پرسشهايي فراواني روبرو مي‌كند! دولت چه مصلحتي انديشيده و يا چه ساز وكار و برنامه‌اي دارد كه آقاي پيريايي را جايگزين موسي‌پور كرده است. بي ترديد خيلي زود روشن خوهد شد.
موسي‌پور، با همه نقاط قوت و ضعف خود از استان قم رفت و صرف نظر از برخي رفتارها از خود چهره كار‌آمد و فعالي كه در خدمت دولت‌ و جريان احمدي‌نژاد بود بر جاي گذشت. ولي دولت نشان داد كه قدردان خدمتگزاران خودش نيست. نكته‌اي كه در اين 7 سال بار‌ها تجربه شده است.

 

منبع:19دی 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود