کد خبر: 1784

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 913

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم:برخي ازدولتمردان در مقابل علما و مراجع موضع تقابل دارند

عواقب تصميم مراجع بر عهده دولتمردان است     عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد براينكه بايد مشكلات گراني مردم را حل كرد عنوان كرد: فرياد مراجع بسيار موثر است و دلتمردان بايد به اين هشدارها […]

عواقب تصميم مراجع بر عهده دولتمردان است
  
 عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد براينكه بايد مشكلات گراني مردم را حل كرد عنوان كرد: فرياد مراجع بسيار موثر است و دلتمردان بايد به اين هشدارها توجه داشته باشند و الا عواقب همه چيز بر عهده آنان خواهد بود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: خداي ناخواسته اگر مراجع اجماع و فتوايي بدهند شرايط عوض مي شود و عواقب تصميم مراجع بر عهده دولتمردان است.

حجت الاسلام و المسلمين محمد غرويان در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به هشدار مراجع پيرامون اتفاقاتي كه در كشور رخ داده است عنوان كرد: عهده دار مسائل ديني نظام و جامعه ما مراجع، علما و مجتهدان هستند و مسئولين دولتي بايد در اين زمينه به وظايف خود توجه داشته باشند و مرز خود را شناخته و از آن تعدي و تجاوز نكنند.

وي ادامه داد: متاسفانه برخي از شخصيت هاي دولتي وارد مسائل ديني شده و در اين باره اظهار نظر مي كنند كه اصلا در تخصص آنان نيست و اين افراد وارد حريم مرجعيت و روحانيت شده اند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه بيان كرد: مراجع و علما به عنوان متوليان مسائل ديني به اين افراد هشدار داده اند كه مقامات دولتي بايد به مسائل و مشكلات گراني و اينگونه مسائل بپردازند و حق ندارن وارد مسائل معرفتي و ديني شوند.

برخي ازدولتمردان در مقابل علما و مراجع موضع تقابل دارند

وي تاكيد كرد: متاسفانه برخي از شخصيت هاي دولتي به خود اين اجازه را ميدهند كه حتي در برابر نظرات علما و مراجع موضع تقابل بگيرند.

وي بااشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري پيرامون آرام نگه داشتن جو جامعه و پرهيز از حركت هاي تنش زا تصريح كرد: مسئولين دولتي آرامش كشور و آرامش روحي و رواني مردم را برهم زده اند كه اين خلاف اخلاق است.

آيت الله غروي با اشاره به سخنان آيت الله العظمي مكارم شيرازي در درس خارج عنوان داشت: ايشان در سخنان خود بر برگزاري جشن نوروز كه در آن بساط رقص و حتي رقص دختران برپا شده اشاره داشته اند و تاكيد كردند كه اينها منكراتي است كه اگر در قبال آن سكوت شود معروف مي شوند.

فتواي مراجع اوضاع را عوض مي كند

وي با تاكيد بر اينكه مراجع بين خود و خدا به تكليف خود عمل مي كنند ابراز كرد: خداي ناخواسته اگر مراجع اجماع كنند و فتوايي را صادر كنند اوضاع عوض خواهد شد.

سكوت برخي از علما قابل توجيه نيست

وي ادامه داد: سكوت هاي گذشته باعث بوجود آمدن وضعيت كنوني شده است و دين به ما اجازه سكوت نمي دهد و من متعجبم از برخي از علما كه در دوران هاي گذشته در برابر كوچكترين مسائلي از اين قبيل اتفاقات كه در حال حاضر در حال رخ دادن است كفن پوشان را به خيابان كشانده اما در حال حاضر سكوت كرده و حتي يك عذرخواهي از حمايت هاي گذشته خود از اين افراد نمي كنند و ما نميتوانيم سكوت اين آقايان را توجيه كنيم.

دولتمردان به هشدار مراجع توجه كنند

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد براينكه بايد مشكلات گراني مردم را حل كرد عنوان كرد: فرياد مراجع بسيار موثر است و دلتمردان بايد به اين هشدارها توجه داشته باشند و الا عواقب همه چيز بر عهده آنان خواهد بود.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود