کد خبر: 6224

تاریخ انتشار: 1398-07-19 - 21:20

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فضای مجازی / رسانه مطبوعات / اقتصاد
+1
بازدیدها: 1 652

فعالیت 11 هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز در کشور

گزارش معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرگزاری رضوی، محمد خدادی در نشست خبری اظهار کرد:

برای حضور رسانه های خارجی در مراسم اربعین هماهنگی های لازم انجام شده است و در داخل هم با هم گرایی و هم افزایی رسانه ای می خواهیم پیام عاشورا و مراسم اربعین را به درستی منتقل کنیم.
وی افزود:به این منظور بخش بین الملل رسانه ها نیز فعال شدند و تولیدات رسانه ای براساس محتوای خبری مورد نظارت قرار گرفته است. هدف ما این است که چون رسانه های بین المللی می خواهند پیام این مراسم، خاموش شود ما در داخل به انعکاس درست آن بپردازیم.

خدادای با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند، گفت:

در مجموع ۷ هزار و ۷۱۵ رسانه چاپی داریم و سه هزار و ۴۰۲ رسانه برخط فعال هستند و حدود ۶۰۰ رسانه غیر برخط (تولید cd) مجوز فعالیت دارند و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز رسانه هایی که ۶ ماه منتشر نشوند را صادر نمی کند.
در ادامه خدادی موضوع تخصیص کاغذ را مطرح کرد و گفت: زمانی که سر کار آمدم ۵ ماه بود که واردات کاغذ متوقف شده بود و انبارها خالی بود. در این مدت زمان همچون دوران دفاع مقدس، رسانه ها حضور داشتند و اجازه ندادند در این جنگ رسانه ای مشکلی برای کشور احساس شود.
وی افزود: مشکل کاغذ از سال ۹۷ بروز جدی داشت که با نقش آفرینی مقام معظم رهبری و معاون اول رئیس جمهور و شخص وزیر ارشاد این موضوع مدیریت شد. امروز که با شما خبرنگاران صحبت می کنم کاغذ با ارز نیمایی به وفور وجود دارد. احساسمان بر این بود که وقتی کاغذ مطبوعاتی مشمول ارز کالاهای اساسی شد رسانه ها هم ارزشی برابر با دارو دارند.
معاون مطبوعاتی با تشکر از مدیران روزنامه ها، چاپخانه داران، رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان وزارت صمت در حل بحران کاغذ اظهار داشت: امروز قیمت کاغذ با ارز نیمایی قریب به ۱۱ هزار تومان است. البته به من گزارش داده اند که قیمت ۹ هزار تومان هم در بازار است.
خدادی با اشاره به اینکه علاوه بر سه شرکت وارد کننده بخش خصوصی، روزنامه های خراسان، کیهان، اطلاعات، خبر ورزشی و ایران هم به ماه های گذشته اقدام به واردات کاغذ کرده اند، تصریح کرد: تا امروز قریب به ۴۰ هزار تن کاغذ به بخش مطبوعاتی تخصیص داده شد که ۲۷ هزار تن آن تأیید شده اند. از این میزان ۵ هزار تن کاغذ توزیع شده است، سه هزار و ۵۰۰ تن آماده توزیع در ماه جاری و ۵ هزار تن هم در ماه آینده توزیع خواهند شد. برای ماه های بعد هم ۸ هزارو ۵۰۰ تن توزیع می شوند و برنامه ریزی کرده ایم و برای سه ماه اول سال ۹۹ هم برنامه ریزی انجام داده ایم.
وی تأکید کرد: در مجموع طی این مدت ۷۰ پرونده واردات داشتیم که برای ۲۴ هزار تن کاغذ تخصیص ارز انجام شده است و ۱۶ هزار تن هم تأمین ارز شده اند. ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کاغذ خریداری شده و ۵ هزار تن هم ترخیص شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پیش نویس تخصیص یارانه مطبوعات در سال ۹۸ با پیشنهاد مدیران رسانه شامل دو مرحله شده است و ۶ ماه اول که رسانه ها با بحران های بیشتری مواجه بودند شیوه پرداخت یارانه متفاوت است، تصریح کرد: در ۶ ماهه اول ضریب انتشار را ۷۰ درصد و تولید محتوا را ۳۰ درصد گرفته ایم که این ارقام در ۶ ماه دوم به ترتیب به ۹۰ و ۴۰ درصد می رسندکه در مورد شاخص ضریب کیفی هدفمان این است که نشریات فقط به محل انتشار تولیدات رسانه های دیگر تبدیل نشوند و خودشان حداقل ۴۰ درصد محتوایی شان را تولید کرده باشند و در مورد ضریب انتشار هم می خواهیم یک روزنامه به معنای واقعی روزنامه باشد.

در ادامه خدادی با اشاره به اینکه نگاه به تیراژ روزنامه ها به عنوان یک شاخص اصلی غلط است و ذکر چند مثال از نشریات مختلف خارجی تصریح کرد: در مورد رسانه های برخط هم موضوع رنکینگ الکسا مطرح است. در صورتی که خبرگزاری ایرنا، رنک بسیار  پائین تری نسبت به سایت ورزش ۳ دارد. هدفمان این است که رسانه ها فعالیت کیفی تری را دنبال کنند.

منبع +

بیش از 11 هزار رسانه دارای مجوز در کشور وجود دارد

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود