کد خبر: 6205

تاریخ انتشار: 1398-06-04 - 19:38

نسخه چاپی | دسته بندی: آسیب ها / سیاسی اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی / بین الملل / اقتصاد
+1
بازدیدها: 1 504

افرادی که نفوذ پیدا می کنند داغ‌ترین شعارهای حاکمیتی را می‌دهند

گفت وگوی زنده تلویزیونی وزیر اطلاعات […]

نفوذی ها خیلی زود دیگران را متهم می‌کنند به گونه‌ای که خودشان در معرض کوچکترین توهم و شبهه قرار نگیرند.

 کشف کردن این‌ها کار ساده‌ای نیست کشف کردن عناصر نفوذی خیلی مشکل است به طوری که در قالب دلسوزی برای نظام مسائلی را مطرح می‌کنند که به باورهای مردم و نظام آسیب می‌زند

در شرایطی که صادرات نفت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و قیمت آن هر بشکه ۱۲۰ دلار بود، پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه کار سختی نبود، اما در شرایطی که صادرات نفت با کمترین قیمت به کمترین حد خود رسیده پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه شبیه معجزه است که البته دولت این کار را انجام داده است.

 

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از نفوذ به عنوان یک راهبرد دشمن نامبرده است، افزود:

 تشکیلاتی به نام اداره کل نفوذ در سه قسمت راه اندازی کرده ایم.

مسئله نفوذ توسط سرویس‌هایی با تابلوهای علمی، صنعتی و بازرگانی انجام می‌شود.

دستگاه اطلاعات ممکن است در متهم کردن افراد اشتباه کند و به همین دلیل است که وقتی فردی متهم می‌شود آن را رسانه‌ای نمی‌کنیم،

وقتی اتهام افراد را در مرحله رسانه‌ای کنیم، ممکن است برای دستگاه‌های قضایی مشکل ایجاد شود، ممکن است مردم بین #متهم و #مجرم تفاوت قائل نشوند لذا اگر حکم به برائت باشد خیلی‌ها می‌گویند موضوع ماستمالی شده است.

از نظر قانون اساسی باید زمانی فساد رسانه‌ای شود که مجرمیت طرف مقابل صادر شده باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه ترامپ در رابطه با ایران اسلامی دچار تشویش فکری شده است، تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا از تحریم چیزی به دست نمی‌آورد و در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود خواهد آورد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، وزیر اطلاعات شنبه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه به حمد خدا از نعمتی به نام ولایت فقیه و از ولی فقیه عالم و رهبری شجاع و آگاه برخورداریم که سختی‌ها را برایمان هموار می‌کنند، گفت: روز چهارشنبه به همراه اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتیم، به طوری که ایشان تدابیر وسیع، بیاناتی راهگشا و دلگرم‌کننده و پذیرایی کریمانه‌ای داشتند و پس از آن همه اعضا پر امید از محضر ایشان مرخص شدند.

علوی ادامه داد: امروز در ایران اسلامی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در اوج عزت و اقتدار به سر می‌بریم و دشمن و در راس آنها ترامپ را در حال استیصال و درماندگی در برابر ایران مشاهده می‌کنیم لذا ترامپ دچار تشویش فکری در رابطه با ایران اسلامی شده است و در آمریکا وی را فاقد انسجام فکری و فاقد شرایط سلامت روحی می‌دانند.

وی با بیان اینکه برای ارزیابی دقیق از کارکرد دولت باید شرایط کشور را مرور کنیم، گفت: همه دولت‌های بعد از انقلاب خدماتی را ارائه دادند و پیشرفت های امروز کشور نتیجه کار یک دولت خاص نیست و همه دولت ها در این پیشرفت ها تاثیرگذار بودند، اما متاسفانه اقتصاد ما متکی به نفت خام است لذا باید اتکای اقتصاد را از صادرات نفت خام در آوریم و نفت خام را به یک فراورده تبدیل کنیم.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه تاکنون بخش عظیمی از برنامه کشور متکی به صادرات نفت بوده است، افزود: برخی از دولت ها در شرایط ۸ دلار و ۱۰ دلار نفت را به صورت بشکه ای فروخته و کشور را اداره کردند لذا در این شرایط اداره کشور به سادگی میسر نیست و برخی دیگر از دولت ها با قیمت های ۸۰ دلار ،۱۰۰ دلار و حتی ۱۴۰ دلار کشور را اداره کردند، لذا اداره کشور با درآمدهای متفاوت فرق می‌کند.

وی تصریح کرد: این دولت جزء استثنایی‌ترین دولت‌های ۴۰ ساله انقلاب است زیرا بی سابقه‌ترین وضعیت‌ها و تحریم‌ها را در این دولت شاهد بودیم و در شرایطی که شورای امنیت و سازمان ملل را داشتیم بخشی از بانک‌ها با ما مبادلات داشتند، اما اکنون شاهد مبادلات بانکی نیستیم تا ارز وارد کشور شود.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه بی سابقه‌ترین تخریب‌ها را در این دولت توسط بیگانگان و حتی در درون کشور با نامهربانی عناصر خودی و داخلی داشتیم، افزود: متاسفانه بر تخریب‌ها کلمه نقد را گذاشتند و حتی در برخی از موارد شاهد عدالت هستیم.

حجت الاسلام علوی افزود: این دولت اداره کشور را به خوبی انجام داد و در حالیکه ما مشکلات ناشی از تحریم را داریم، دولت در این شرایط قیمت ارز را مهار و کاهش داد و نگذاشت شرایط به آن بدی که مورد نظر ترامپ بود برسد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کالاها روند نزولی قیمت‌ها شروع شده است، گفت: اگر تدابیر دولت نبود، با تحریم قیمت‌ها ۸ برابر می‌شد، اما دولت جلوی آن را گرفت. دولت توانسته است قیمت ارز را ثابت نگهداشته و کاهش دهد و طبیعی است تا این کاهش قیمت به کالاهای اساسی برسد کمی زمان صرف می‌شود.

حجت الاسلام علوی افزود: در شرایطی که صادرات نفت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و قیمت آن هر بشکه ۱۲۰ دلار بود، پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه کار سختی نبود، اما در شرایطی که صادرات نفت با کمترین قیمت به کمترین حد خود رسیده پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه شبیه معجزه است که البته دولت این کار را انجام داده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی را بدون اشکال و خطای مدیریتی نمی‌بینیم، گفت: در شرایط تحریم کار کردن ساده نیست لذا اکنون با دقتی که مدیران دارند توانستند این شرایط سخت را مدیریت کنند به طوری که در ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با تدبیر دولت و بالا بردن آستانه صبر مردم در مقابل مشکلات ناشی از تحریم، از تحریم عبور کرده‌ایم. تحمل تحریم در ایران نهادینه شده و ملت و دولت خود را با تحریم‌ها وفق داده اند.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه نقطه اوج تحریم‌ها پشت سر گذاشته شده است و ترامپ از تحریم چیزی به دست نمی‌آورد و در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود می‌آورد، افزود: ترامپ باید ادبیات سخیف را در برابر ملت ایران کنار بگذارد و ادبیات محترمانه را در پیش بگیرد و از پیمان‌شکنی خودش عذرخواهی کند و مثل بچه آدم به توافق هسته‌ای بازگردد. او باید پیمان‌شکنی و تحریم را جبران کند تا اینکه ملت ایران در چارچوب توافق هسته‌ای حاضر باشد لذا ملت ایران در شرایط فشار زیر بار نمی‌رود و تسلیم آمریکا و هم‌پیمانانش نشده و اراده سیاسی ایران با این امور متزلزل نمی‌شود.

علوی تاکید کرد: هدایت صلابت آمیز رهبر معظم انقلاب آرزوی مذاکره حداکثری را بر دل ترامپ خواهد گذاشت.

حجت الاسلام علوی در ادامه با اشاره به اینکه برخی نامهربانانه آثار دشمن را بار بر دولت کرده‌اند، گفت: دولت از سال ۹۲ تا ۹۶ تورم را مهار کرده و اقتصاد را رونق بخشیده و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده است به طوریکه گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومان سال ۹۲ در سال ۹۶ هم همان ۳۰ هزار تومان بود، اما بعد از اوج گرفتن تحریم‌ها قیمت‌ها افزایش یافت و به بازار شوک وارد شد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان اثر تحریم‌های دشمن را بر روی قیمت کالاها نادیده گرفت، افزود: دولت موفق شده است تا از این مرحله عبور کند در شرایطی که ملت ایران این فشارها را ناشی از ناکارآمدی مسئولین بدانند در این صورت از نظام فاصله می گیرند، ولی اما اگر افکار ملت این باشد که این مساله نتیجه کار دشمن است می‌توان در برابر دشمن مقابله کرد لذا باید واقع‌بین بود و واقعیت‌ها را بگوییم، اگر نسبت به دولت احساس مثبت نداریم به گونه‌ای عمل نکنیم که در زمین ترامپ بازی کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه نباید اشکالات را متوجه دولت کنیم، گفت: برای دشمن مهم است که مردم از هر قسمت نظام واگرایی پیدا کنند لذا در شرایطی هستیم که نیاز به وحدت و همگرایی و همدلی داریم تا بتوانیم این پیچ تاریخی را پشت‌سر بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به دو رکن اثرگذار در شکوفایی اقتصاد، افزود: در جایی که امنیت نباشد فعال اقتصادی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری انجام دهد لذا باید سرمایه‌گذار احساس امنیت کند. در شرایط جنگ اقتصادی رهبر معظم انقلاب فرمودند، تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و از آن‌ها به این عنوان تعبیر شده است، باید از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان حمایت کنیم تا تولید رونق پیدا کند پس باید موانع تولید را از سر راه برداریم.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه باید امنیت اقتصادی را در عرصه‌های تولید و خدمات ایجاد کنیم، ادامه داد: هرکسی که خدمات شغلی ایجاد می‌کند باید از آن حمایت کرد البته در هر صنفی اشکال، خطا و انحراف وجود دارد و باید متناسب با خطا و اشکال، انحراف و فساد رفتار کرد تا اشکالات برطرف شود، هر خطایی را نمی‌توان فساد نامید، وزارت اطلاعات با همه این‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کند که هم سلامت اقتصادی و هم امنیت اقتصادی داشته باشیم.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات در زمینه دلالان بازار ارز موارد بسیاری را شناسایی کرده است، گفت: بخشی از ناامنی‌های اقتصادی نتیجه فساد اقتصادی است، وقتی افراد را شناسایی می‌کنیم آن‌ها متهم هستند چه در زمینه دلالی ارز و چه در زمینه تعرض به زمین‌های منابع طبیعی، بالای یک میلیون هکتار تجاوز به زمین‌های منابع طبیعی را کشف کرده ایم و در اختیار قوه قضاییه قرار دادیم و این‌ها به بیت المال بازگشتند، سالی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دستگاه اطلاعات ممکن است در متهم کردن افراد اشتباه کند و به همین دلیل است که وقتی فردی متهم می‌شود آن را رسانه‌ای نمی‌کنیم، افزود:وقتی اتهام افراد را در مرحله رسانه‌ای کنیم، ممکن است برای دستگاه‌های قضایی مشکل ایجاد شود، ممکن است مردم بین متهم و مجرم تفاوت قائل نشوند لذا اگر حکم به برائت باشد خیلی‌ها می‌گویند موضوع ماستمالی شده است. از نظر قانون اساسی باید زمانی فساد رسانه‌ای شود که مجرمیت طرف مقابل صادر شده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث اقتصاد با تروریسم فرق می‌کند، گفت: بحث تروریسم از خارج از کشور صورت می‌گیرد که راه‌کارهایی برای کشف آن داریم، در تروریسم تیمی از خارج از کشور و یا در داخل می‌خواهد شکل بگیرد که می‌خواهد اقدامی تروریستی انجام دهد، ما برای کشف آن راهکارهایی داریم و به آنها ضربه می زنیم، در فساد اقتصادی این گونه نیست که در یک برهه کوتاه شکل بگیرد، گاهی یک فساد اقتصادی ۲،۳ سال و یا ۵ سال طول می‌کشد تا شکل بگیرد، زمانی یکی از بانک‌ها یک سلسله وام‌های بی حسابی را به افرادمی دادند، در سال ۸۵ این حرکت شروع شده بود و ما در آخر سال ۹۲ آن را کشف کردیم و در سال ۹۳ این حرکت فسادآلود را متوقف کردیم، لذا در فساد اقتصادی زمان می‌برد تا مفسده شناخته و شناسایی شود، کشف مفاسد اقتصادی پیچیدگی و زمان‌بر بودن آن مانند کشف تیم‌های تروریستی نیست.
علوی با اشاره به اینکه اگر کار وزارت اطلاعات نباشد حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد از این مفاسد اقتصادی که زیر ضربه رفته‌اند، پنهان می‌ماند و زیر ضربه نمی‌رود، افزود: وزارت اطلاعات فعالیت‌های دشمن را رصد می‌کند و هر جا و هر سنگری را بی مدافع ببیند از همانجا ورود پیدا می‌کند و ضربه می‌زند. نباید هیچ نقطه‌ای از کشور را در همه زمینه‌های کشور خالی بگذاریم، زیرا دشمن از همان جا وارد می‌شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دشمن هوشمندانه همه سنگرها را رصد می‌کند، ادامه داد: دشمن از سنگرهایی که خالی باشد از همانجا نفوذ پیدا می‌کند و با القاء سیاست‌های مسموم خود می‌تواند به کشور آسیب برساند ما در تمام عرصه‌ها باید هوشمندانه اشراف کامل اطلاعاتی داشته باشیم تا بتوانیم جلوی نفوذ را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه از یک نقطه احتمال یک اشکال مدیریتی و یا فساد مدیریتی ممکن است خود را بالاخره نشان دهد، گفت: ما با دیدن اولین نشانه نمی‌توانیم برخورد کنیم وقتی یک نشانه را می‌بینیم رادار اطلاعاتی ما بر روی آن نقطه فساد متمرکز می‌شود. اولویت ما این است که از مدیران کشور صیانت کنیم و متذکر می‌شویم که آن مسیری را که می‌روند عاقبت خوبی ندارد، ما در عرصه صیانت از مدیران کارکرد بسیار عظیمی داریم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از نفوذ به عنوان یک راهبرد دشمن نامبرده است، افزود: تشکیلاتی به نام اداره کل نفوذ در سه قسمت راه اندازی کرده ایم. مسئله نفوذ توسط سرویس‌هایی با تابلوهای علمی، صنعتی و بازرگانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن خیلی بر روی بخش‌های متغیر حکومت سرمایه‌گذاری نمی‌کند، گفت: آنها بر روی جاهای ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند تا سرمایه‌گذاری آنها اثرگذار باشد. در لایه هایی می‌روند که بتوانند ۲۰سال کار کنند. افرادی که نفوذ پیدا می کنند داغ‌ترین شعارهای حاکمیتی را می‌دهند و خیلی زود دیگران را متهم می‌کنند به گونه‌ای که خودشان در معرض کوچکترین توهم و شبهه قرار نگیرند. کشف کردن این‌ها کار ساده‌ای نیست کشف کردن عناصر نفوذی خیلی مشکل است به طوری که در قالب دلسوزی برای نظام مسائلی را مطرح می‌کنند که به باورهای مردم و نظام آسیب می‌زند.

علوی با اشاره به اینکه وقتی آثاری از فساد را در یک دستگاه و یا مدیریتی می‌بینیم اولویت اول ما صیانت است، ادامه داد: مدیری که سال‌ها مدیریت کرده و تجربه به دست آورده سرمایه نظام است، وقتی این مدیر زمین بخورد نظام هم خسارت می‌بیند. اگر بتوانیم مدیران مان را صیانت کنیم تا آسیب نبیند طبیعی است که به نفع نظام است، اما وقتی ببینیم که یک نفر به تذکرهای دوستانه و هشدارهای محترمانه و اخطارهای مشفقانه جواب نمی‌دهد و اصرار بر مسیر خطا داشت با او برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

وزیر اطلاعات در پایان با بیان اینکه در این مقطع کمترین اقدامات تروریستی را داشتیم، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را نداشتیم و کمتر از هر مقطعی دیگری اقدام تروریستی کشف کردیم، گفت: رکن اصلی وزارت اطلاعات خود مردم هستند به طوری که هر جا مورد مشکوکی را ببینند اطلاع رسانی می‌کنند.

منبع انتخاب

وزیر اطلاعات: افرادی که نفوذ می کنند داغ‌ترین شعارهای حاکمیتی را می‌دهند؛ خیلی زود دیگران را متهم می‌کنند به گونه‌ای که خودشان در معرض کوچکترین شبهه قرار نگیرند / در لایه هایی می‌روند که بتوانند ۲۰سال کار کنند

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود