کد خبر: 2266

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 641

جواد افهمی، نویسنده: نشرالکترونیک راه فرار مناسبی برای مشکلات فعلی نیست

چکیده: جواد افهمی گفت: مشکلات نشر مکتوب لاینحل باقی مانده است، بهتر است چاره ای برای این مسائل اندیشید . نشرالکترونیک راه فرار مناسبی نیست.   جواد افهمی، نویسنده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مجمع […]

چکیده:

جواد افهمی گفت: مشکلات نشر مکتوب لاینحل باقی مانده است، بهتر است چاره ای برای این مسائل اندیشید . نشرالکترونیک راه فرار مناسبی نیست.
 

جواد افهمی، نویسنده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی«منانشر»، درباره جایگزینی نشر الکترونیک نظر مثبتی نداشته و اظهار کرد: سرچشمه مشکلات نشر از عدم وجود مدیریت کارآمد سرچشمه می گیرد و باید مسائل این حوزه را از طریق تجدید نظر در مدیریت حل شود در غیر این صورت در عرصه تولیدات محصولات فرهنگی روزنه های امید از بین می رود.

نویسنده «سوران سرد» تاکید کرد: روند گران شدن شدن و واردات کاغذ از خارج از کشور باید برپایه اصول و قوانینی مشخص شده و همه چیز آن قابل پیش بینی باشد، اما اتفاقات اخیر نشان دهنده خلاف این امر است.

وی ظهور و جایگزینی نسخه الکترونیکی را راهی برای ضایع شدن هر چه بیشتر حق مولفان دانست و توضیح داد: در حال حاضر که بازار را نشر مکتوب احاطه کرده، مشکلاتی پیش روی مولفان و نویسندگان قرار می گیرد که باعث از بین رفتن حقوق آن ها می شود. به عنوان مثال نسخه الکترونیکی کتاب « سوران سرد»  به تازگی و بدون اجازه نویسنده و ناشر در سایت های مختلف به چشم می خورد، گرچه من حق التالیفم را از ناشر دریافت کرده ام، اما این اتفاق خیلی ناراحت کننده است.

افهمی عنوان کرد: این مسائل درحالی رخ می دهد که نشر الکترونیک به عنوان نشری ثانونیه هنوز در دسترس همگان قرار نگرفته است و مشکلات نشرمکتوب نیز لاینحل باقی مانده است، پس بهتراست مسئولان چاره ای جدی برای مسائل عرصه نشر بیاندیشند و از نشرالکترونیک به عنوان راه فرار استفاده نکنند. 

 

منبع:منا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود