کد خبر: 2417

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 839

شیردل: نشر الکترونیک ماحصل کار نویسندگان را به باد می دهد

چکیده: یک نویسنده گفت: الکترونیکی کردن کتاب ها شرایط گسترده ای برای سارقان ادبیات فراهم می کنیم که قابل کنترل نیست و در واقع این عمل باعث می شود ماحصل کار نویسندگان به باد رود.   حسن شیردل، نویسنده […]

چکیده:

یک نویسنده گفت: الکترونیکی کردن کتاب ها شرایط گسترده ای برای سارقان ادبیات فراهم می کنیم که قابل کنترل نیست و در واقع این عمل باعث می شود ماحصل کار نویسندگان به باد رود.
 

حسن شیردل، نویسنده انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب«منانشر» در پاسخ به این سئوال که با افزایش قیمت کاغذ، جایگزینی نسخه الکترونیکی تا چه اندازه به حل بحران کمک می کند، گفت: این مسئله در حال حاضر امکان پذیر نیست. در ایران ارتباط از طریق اینترنت اغلب مواقع با مشکلات فراوانی مواجه است، از سوی دیگر بسیاری از ساکنان مناطق روستایی و دور افتاده به کامپیوتر دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: اکنون که نشر به صورت مکتوب عرضه می شود، خبرهای بسیاری از کتاب سازی و انتشار کتاب بدون اطلاع نویسنده را می شنویم، حال آنکه با الکترونیکی کردن کتاب ها شرایط گسترده ای برای سارقان ادبیات فراهم می کنیم که قابل کنترل نیست و در واقع این عمل باعث می شود ماحصل کار نویسندگان به باد رود.

شیردل یادآور شد: فراهم آوردن چنین امکانی نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت و سیستم امنیتی وسیع است، و در مدت کوتاه برای حل مشکل گرانی کاغذ نمی توان روی آن حساب باز کرد.

این نویسنده با اشاره به اینکه نشر الکترونیک مشکل ناشر ونویسنده را درمان نمی کند، اظهار کرد: به نظرم حتی در این شرایط با وجود گرانی کاغذ، کتاب خوب خریدارش را دارد. اما این کتاب و نویسنده نیازمند معرفی اند، ناشر باید برای فروش کتاب از نویسندگان مانند بازیگران سینما چهره و تیپ بسازد و قطعا زمانی که نویسنده در دنیای ادبیات شناخته شود، کتابش حتی در شرایط سخت فروش می رود.

 

منبع:منا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود