کد خبر: 2280

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 060

عبدالمجید نجفی نویسنده کودک و نوجوان:آثار عاشورایی حوزه کودک و نوجوان درخور نام بلند عاشورا نیست

چکیده:  یک نویسنده گفت: کارهایی که زمینه ادبیات عاشورایی و در حوزه کودک و نوجوان انجام شده، ارزشمند بوده، اما درخور نام بلند عاشورا نیست و تنها بارقه هایی از انواع ادبی بروز و نمود پیدا کرده است.   […]

چکیده:

 یک نویسنده گفت: کارهایی که زمینه ادبیات عاشورایی و در حوزه کودک و نوجوان انجام شده، ارزشمند بوده، اما درخور نام بلند عاشورا نیست و تنها بارقه هایی از انواع ادبی بروز و نمود پیدا کرده است.
 

عبدالمجید نجفی نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر»، درباره پیشرفت ادبیات عاشورایی در حوزه کودک و نوجوان در دهه اخیر اظهار کرد: کارهایی در رابطه با این موضوع توسط شاعران و نویسندگانی که علاقه خاصی به ادبیات عاشورایی دارند، انجام شده است، اما آن طور که انتظار می رود، متاسفانه خیلی به این مضمون نپرداخته اند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه نشر و انتشارات ادامه داد: البته این مسائل ادبیات عاشورایی را نیز تحت تاثیر قرار داده اند، در مجموع می توان گفت که کارهایی که زمینه ادبیات عاشورایی و در حوزه کودک و نوجوان انجام شده، ارزشمند بوده، اما درخور نام بلند عاشورا نیست و تنها بارقه هایی از انواع ادبی بروز و نمود پیدا کرده است.

نویسنده کتاب «برف آباد»  تاکید کرد: مشکلاتی که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان وجود دارد بر این موضوع غنی و حیطه گسترده آن تاثیر منفی برجای گذاشته است و در این میان بیش از همه حوزه نوجوان مورد کم عنایتی قرار گرفته است. ادبیات نوجوان سال هاست که در کشورهای پیشرفته به عنوان ژانر ادبی موثر مطرح شده است اما نادیده گرفته شدن این مهم باعث شدن بسیاری از قلم به دستان فعال دهه 60 به سمت و سوی دیگری نظیر فیلم سازی و نویسندگی بزرگسال کشیده شوند.

نجفی افزود:  این اتفاق آسیب جدی به بدنه ادبیات نوجوان وارد کرد و در این جریان خواهی نخواهی بر ادبیات عاشورایی نیز لطمه وارد شد. البته راهکارهایی برای جبران این آسیب ها می توان اندیشید، و با توجه به اینکه گرانی کاغذ نیز این روزها به مشکل اصلی صنعت نشر بدل شده، به عزمی ملی نیازمند هستیم.

 

منبع:منا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود