کد خبر: 6579

1403/04/11 17:05

نسخه چاپی | دسته بندی: یادداشت مدیرمسئول / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / آسیب ها / اخلاق و تربیت / سیاسی اجتماعی
+1
بازدیدها: 354

چرا تخریب شورای نگهبان؟

به کجا چنین شتابان، این نذهب؟! […]

اگر حوصله وفرصتی بکنید و سری به گروه های حامیان دو نامزد فعلی ریاست جمهوری بزنید، واقعا دچار بهت وحیرت خواهید شد.

شورای نگهبان قانون اساسی بااعمال محتاطانه نظارت استصوابی، بابررسی ومداقه کامل، 6نفر از میان 80نفری که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند، تایید کرد.

 

چرا تخریب شورای نگهبان؟

 

درحالی که یکی از 72نفری که تایید نشده بودند -همانند دوره سیزدهم- رد صلاحیت برای ریاست جمهوری شد، فردی بود که 3دوره متوالی رییس مجلس شورای اسلامی بود، 10سال از طرف رهبرانقلاب به عنوان رییس صداوسیما منسوب شده بوده، نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی و سمت های عالی متعددی دیگر. این رد دراین مسبوق به تذکر رهبر انقلاب بود که فرمودند:

"در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد جفا شد. به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت‌هایی داده شد که معلوم شد خلاف است. فضای مجازی بدون هیچ قید و بندی این مسایل را منتشر کردند. مطالبه من این است که دستگاه‌های مسئول جبران کنند. گزارش‌های خلاف واقع بود."

درعین حال در این دوره نیز شورای نگهبان صلاحیت ایشان را برای ریاست جمهوری رد کرد، ضمن اذعان به این نکته که افراد رد صلاحیت شده برای ریاست جمهوری به معنی عدم صلاحیت مسئولیت های دیگر نیست.

غیر از ایشان برخی از وزرای فعلی و...نیز رد صلاحیت شدند...

حال که با چنین دقتی شورای نگهبان، 6نفر اعلام شده را واجد صلاحیت احراز پست ریاست جمهوری دوره چهاردهم دانسته، معنی آن این است که هرکدام از این 6 نفر، طبق قانون رای لازم را کسب کند برای ریاست جمهوری صلاحیت دارد.

 

چرا تخریب شورای نگهبان؟

 

گرچه به حکم عقل و ارشاد به حق بزرگان، هرفرد مکلف است از بین افراد تایید صلاحیت شده، فرد اصلح را انتخاب کند، حتی اگر فرد دیگری را که اصلا ثبت نام نکرده و یا یکی از آن 72 نفر رد شده را اصلح بداند، بازهم هرکدام از این 6 نفر را با همه بررسی های لازم ومشورت و...، اصلح دانست، و رای به او داد وظیفه خود را نسبت به انقلاب و خون شهدا انجام داده و نمی شود او را رمی به الفاظی ناشایست کرد. زیرا وی یکی از هر6نفری که شورای نگهبان صالح برای ریاست جمهوری معرفی کرده، اصلح تشخیص داده و به او رای داده.

الان که مرحله دوم انتخابات است و دونفر از آن 6 نفر حائز بیشترین آرای شرکت کنندگان شده اند، طبق قانون اساسی در جمعه بعد از انتخابات مرحله اول، یعنی روز جمعه 15تیرماه 1403 واجد اکثریت ارا شد، رییس جمهور دوره چهاردهم جمهوری اسلامی است وبعد از تنفیذ و تحلیف و...، عملا عهده دار بالاترین مقام اجرایی کشور ورییس جمهور خواهد شد، و همه ارکان نظام موظف به همکاری با او به عنوان رییس جمهور کشور هستند.

 

چرا تخریب شورای نگهبان؟

 

 

اگر سری به گروه هایی که تلاش دارند فرد مورد نظر خود را اصلح معرفی کنند، بزنید می ببینید چه لجن مالی علیه رقیب وی صورت می گیرد، هم به حکم عقل و هم ارشاد بزرگان خصوصا رهبر انقلاب، وظیفه هر فرد دلسوز انقلاب اسلامی این است که هرچه می تواند تلاش کند تا فرد مورد نظرش که اصلح است، به بقیه معرفی کند و همه را حتی کسانی که در دوره اول شرکت نکرده اند ترغیب کند تا به فرد مورد نظر وی رای دهند.

یعنی دلایل اصلح بودن فرد مورد نظر را بیان کند ویژگی های او را بیان کند و حتی درمقام مقایسه بابیان ویژگی لازم برای رییس جمهور، اصلح بودن وی را نسبت به رقیب او تبیین کند.

اما آیا فرد معتقد به انقلاب اسلامی و متدین می تواند به خود اجازه دهد که رقیب را تخریب ولجن مال کند و نه تنها وی را صالح برای ریاست جمهوری نداند، بلکه طبق آنچه در این گروه های اجتماعی وافراد حامی، شاهد هستیم، فرد رقیب و یا افراد حامی وی را خائن و یا تعبیرات تندتری که قلم ابا دارد آن را بیان کند، توصیف  کند؟!

ایا این کار آن هم از طرف کسانی که خود را مدافع انقلاب می دانند و جزء 40درصدی هستند که از میان واجدان شرایط شرکت در انتخابات، در انتخابات دور اول شرکت کرده اند. قابل دفاع وتوجیه است؟

 

چرا تخریب شورای نگهبان؟

 

 

60درصد از واجدین شرایط با همه امکاناتی که درتوان بود به هردلیل، که هربخشی از این عده که شرکت نکردند، تحلیل خاص خود را دارد، اما به هرحال 40درصد در دور اول شرکت کرده اند، ایا این گونه لجن مال کردن رقیب که او را صالح برای ریاست جمهوری نیست معرفی کنند، اجماع مرکب در رد نظر شورای نگهبان نیست؟

 

چرا تخریب شورای نگهبان؟

 

 

توضیح مختصر دربیان اجماع مرکب که ممکن است این اصطلاح برای شان واضح نباشد:

60درصد که شرکت نکرده اند، طبعا نه دعوت همه جریانهای فکری و طبعا نظر شورای نگهبان را نپذیرفتند، از 40درصدی که شرکت کردند، اگر نوع تبلیغات به گونه ای باشد که طرف داران این نامزد می گویند باید این فرد انتخاب شود ورقبب وی صالح برای ریاست جمهوری نیست، و طرف مقابل هم همین را می گوید. معنی آن این است که هردو متفق القولند که یکی از این دونامزد صلاحیت ریاست جمهوری ندارد.در حای که شورای نگهبان این 6نفر را صالح برای ریاست جمهوری دورچهردهم دانست؟

فردای انتخاباب وبعد از چند روز یا چند هفته، وطی مراحل قانونی، یکی از این دونفر، رییس جمهور کشور خواهد بود وهمه حامیان انقلاب، مکلف به تایید او به عنوان رییس جمهور قانونی کشور هستند، چرا نباید به گونه ای رفتار کنیم که نه تنها باعث رغبت افراد به شرکت هرچه گسترده تر از دوره اول بلکه شاهد مشارکتی گسترده تر واقتداری افزونتر برای نظامی که تنها پشتوانه اش در میان این همه دشمنان عنود، حمایت خالصانه مردم از آن است، باعث سرخوردگی برخی شویم...

 

چرا تخریب شورای نگهبان؟

 

 

 اگر درتبلیغ خود ضمن بیان نقاط قوت و صلاحیت رقیب فردی که اصلح می دانیم، امتیازات و صلاحیت بیشتر فرد مورد نظر را تبلیغ کنیم، تردید نباید کرد که تاثیرش درمخاطب به مراتب بیشتر از وضعی که الان شاهدش هستیم، خواهد بود.

امید آنکه به نیت خالص امام راحل و برکت خون پاک همه شهدای انقلاب اسلامی که در طول ده ها سال خود را فدای انقلاب اسلامی کرده اند، هرآنچه خیر ومصلحت کشور است برای کشور رقم بخورد و هرچه زودتر این پرچم برافراشته جمهوری اسلامی را به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف برساند. بمنه وکرمه.

 

چرا تخریب شورای نگهبان؟

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود