کد خبر: 15

تاریخ انتشار: 1394-10-29 - 12:42

نسخه چاپی | دسته بندی: آسیب ها / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 826

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه وامام جمعه اراک: درخواست بازنگری در عدم احراز صلاحیت ها در شورای نگهبان/ این‌کارها بازی با آبروی مردم است

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها و به ویژه تعیین تکلیف آنها داشته باشند و آنها که احراز صلاحیت […]

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها و به ویژه تعیین تکلیف آنها داشته باشند و آنها که احراز صلاحیت نشده‌اند غربال شوند تا نتیجه نهایی مشخص و تکلیف داوطلبان احراز صلاحیت نشده مشخص شود.

به گزارش ایسنا آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در اولین همایش استانی نماز با اشاره به موضوع احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بداخلاقی ها و رفتارهای ما قابل توجیه و دفاع نیست و باید اصلاح شود.

وی با تاکید براینکه درخصوص انتخابات و غیر انتخابات باید بسیار حکیمانه رفتار کنیم، گفت: در این موضوع همانگونه که رهبری فرمودند حق الناس مطرح است. در مرحله اجرا و نظارت برخی رد صلاحیت می‌شوند و در مورد برخی عدم احراز صلاحیت عنوان می‌شود، باید دید احراز صلاحیت نشده یعنی چه؟

دری نجف آبادی با بیان اینکه در این خصوص باید تدبیر شود، گفت: بکار بردن عبارت عدم احراز صلاحیت به معنی رد صلاحیت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید دقت خود را در این خصوص بالا ببرند، افزود: این‌کارها بازی با آبروی مردم است. مسئله تشخیص موضوع مطرح است و مسئولان باید قدرت تشخیص موضوع را داشته باشند و اگر فرصت لازم است عنوان کنند تا حداقل آمار 40 درصدی عدم احراز به 20 درصد کاهش پیدا کند.

دری نجف آبادی با تاکید براینکه باید بررسی‌ها انجام شده و صلاحیت‌ها را احراز کنید، افزود: اینکار فشار روحی و روانی را روی داوطلبان، روحانیت، خانواده‌ داوطلبان، مجریان انتخابات، طرفداران کاندیدها و دستگاه‌های نظارتی کاهش می‌دهد.

وی افزود: با این‌کار در سطح بین‌المللی نیز فرصت کمتری برای توطئه دشمنان فراهم می‌شود. این مسایل ظریف و حساس است. تمام جوانب حق‌الناس باید سنجیده شود و همه نسبت به تمام جوانب این موضع مهم باید حساس باشند و دستگاه‌های اظلاعاتی، امنیتی نیروی انتظامی و سپاه باید مسئولیت‌شان را به خوبی انجام دهند.

دری نجف آبادی با تاکید براینکه در نهایت شورای نگهبان باید شرعا در این خصوص اظهار نظر کند، گفت: در این حوزه آبروی مردم مطرح است و این مسئولیت‌ها از هیچکس سلب مسئولیت نمی‌کند؛ چراکه آبروی مردم در این میان از همه چیز مهمتر بوده و حرمت مومن از حرمت کعبه هم با عظمت‌تر است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها و بویژه تعیین تکلیف آنها داشته باشند و آنها که احراز صلاحیت نشده‌اند غربال شوند تا نتیجه نهایی مشخص و تکلیف داوطلبان احراز صلاحیت نشده مشخص شود. ممکن است از اینها گروهی تایید صلاحیت شوند در این صورت بار هم از روی دوش شورای نگهبان برداشته می‌شود و هم بهانه دست دشمن نمی‌دهیم.

دری نجف آبادی تاکید کرد: افراد متدین در تمامی اقشار و جریان‌ها هستند و همه در سایه ولی فقیه انجام وظیفه می‌کنیم. ما در چارچوب نظامی که امام تاسیس کرده و رهبری سال‌هاست سکاندار اوست زندگی می‌کنیم. باید همت‌مان را به کار بگیریم و با یک جهاد بزرگ از این فرصت استفاده کنیم. با پشتوانه ایمان و اخلاق انجام وظیفه کنیم. اگر کسی نظام را قبول ندارد هم باید در انتخابات شرکت کند. همه باید در عظمت این کشور سهم ایفا کنیم . 

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود