کد خبر: 6096

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: آسیب ها / سیاسی اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی / اقتصاد
+1
بازدیدها: 717

عده‌ای نمی‌خواهند کشور روی آرامش ببیند

حسن روحانی مسئولیت خطیری بعهده دارد. ‌او همانگونه که با شعار ایجاد آرامش در کشور سکان دولت را به دست گرفت، باید همچنان این پرچم را به اهتزاز درآورد، حتی اگر قربانی شود.مرتضی داستانی در سرمقاله […]

مرتضی داستانی در سرمقاله روزنامه ۱۹دی شماره دوشنبه ۵شهریور نوشت

 

بعد از سفر رئیس جمهور به اروپا فضای آتشین درگیریهای سیاسی داخلی  به یکباره تغییر کرد و گفتمان و روابط حاکم بر ارکان قدرت و جریانهای وابسته در کشور مملو از رفتارها و کلمات محبت‌آمیز و وحدت‌آفرین شد.

رهبری از رئیس جمهور تمجید کرد. رئیس جمهور رهبری را ستایش کرد. سران قوا دست در دست هم مانور وحدت سردادند. سپاه و دولت همدیگر را در آغوش گرفتند. توپخانه‌ها خاموش شدند، فضای امید و آرامش به میان مردم آمد ولی معلوم نشد چه اتفاقی در کشور افتاد که درخواست سوال از رئیس جمهور به طرفه‌العینی با رمل و اسطراب اجرایی شد و بدنبال آن رئیس جمهور اعلام کرد در مجلس حاضر شده و علل ناگفته بسیاری از مشکلات را خواهد گفت.

این «خواهد گفت» زلزله‌ای در جریان مخالف دولت ایجاد کرد. دوباره توپخانه‌ها راه افتاد. همه آن سفارش ها و مانورها بر ایجادو حفظ انسجام داخلی برای  مقابله با توطئه‌های اقتصادی آمریکا نقش دیوار شد.

عده‌ای از روحانی خواستند که چه بگوید و در مقابل جریان‌های مخالف تلاش خود را معطوف کردند تا او ساکت بماند.

بی‌تردید کسانی که آشنایی مختصری با جریان‌سازی‌های داخل کشور دارند، می‌دانند که کنار گذاشتن دو وزیر کابینه، رد کردن لایحه FATF، ‌اجتماع فیضیه و تهدید روحانی به مبتلا شدن به سرنوشت هاشمی و تکرار آن در دعای عرفه تهران، ‌فقط و فقط برای خط و نشان کشیدن برای رئیس جمهور است تا در روز سه‌شنبه پای خود را از گلیمش بیرون نگذارد.

البته این عده در تهدید سران کشور برای مرعوب کردن آنها سابقه طولانی دارند، قبلا هم بعد از یک شنبه سیاه مجلس برای کم کردن روی لاریجانی و ضرب شست نشان دادن به وی ماجرای پرتاب کفش و مهر در حرم حضرت معصومه(س) را رقم زدند و برای هاشمی در 15 خرداد ماجرا آفریدند و به ناطق نوری در حرم رضوی بطری پرتاب کردند. قطعا این ماجراها همه از یک جنس و برای مقاصد مشابه اتفاق افتاده ومی افتند. مدتی است حرم، منبر، مداحی و فیضیه ابزاری برای روکم کنی و خط و نشان کشیدن برای سران کشور تبدیل شده است.

در این میان حسن روحانی مسئولیت خطیری بعهده دارد. ‌او همانگونه که با شعار ایجاد آرامش در کشور سکان دولت را به دست گرفت، باید همچنان این پرچم را به اهتزاز درآورد، حتی اگر قربانی شود. او نمی‌تواند و نباید هم در زمین افراطیون بازی کند. روحانی بهتر از هرکس می‌داند که مرگ تدریجی این جریان که هزینه‌های زیادی به کشور و مردم تحمیل کرده است، تنها و تنها با حفظ و تحکیم آرامش در کشور رقم خواهد خورد و به طور حتم همینطور خواهد شد.

منبع 19دی

عده‌ای نمی‌خواهند کشور روی آرامش ببیند

 

 

 

 

 

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود