کد خبر: 6023

تاریخ انتشار: 1396-01-27 - 06:39

نسخه چاپی | دسته بندی: رسانه مطبوعات / چهره ها / آسیب ها / سیاسی اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی
+3
بازدیدها: 1 607

چرا این حرفها را در موقع مناسب خودش به مردم نگفتید؟

روزنامه جمهوری اسلامی نامه سرگشاده جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده و پژوهشگر را که 2کتاب وی در باره رهبرمعظم انقلاب و مرحوم آیت الله هاشمی شهرت یافته،خطاب به آیت الله محمد یزدی منتشر کرد […]

روزنامه جمهوری اسلامی: آیت الله یزدی! چرا این حرفها را در موقع مناسب خودش به مردم نگفتید؟

نامه سرگشاده جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده و پژوهشگر را که 2کتاب وی در باره رهبرمعظم انقلاب و مرحوم آیت الله هاشمی شهرت یافته،خطاب به آیت الله محمد یزدی

 

در این نامه آمده است:

محضر آیت‌الله یزدی

سلام‌علیکم و رحمه‌الله و برکاته
دیروز سخنانی از شما منتشر شد که گویا در سال 1390 در جمعی گفته‌اید. شما پیشتر یک‌بار پیرامون موضوع خانه‌نشینی رئیس‌جمهور سابق روایتی از دیدارتان با ایشان را رسانه‌ای کرده بودید اما روایت دیروز چند بخش کلیدی داشت که در روایت پیشین نبود.
در سخنان منتشر شده دیروز به‌درستی به مخاطبانتان فرموده‌اید:
یک. «‌ساده‌اندیشی است که اگر شما مثلاً فکر کنید اتفاقا پیش آمد.»
دو. همچنین از یک طرح و برنامه سخن گفته‌اید که: «یک طرحی است که با این ترتیب می‌خواهند جلو بروند و کاری بکنند که بتوانند رهبری را تضعیف بکنند.»
سه. و نکته کلیدی دیگر این‌که:«عالی‌ترین ابزاری که در دست این‌ها هست وزارت اطلاعات هست. با وزارت اطلاعات برای پرونده درست کردن در مورد موافقت و مخالفت درباره افراد مختلف.»

کاش این‌ها را زودتر با مردم در میان می‌گذاشتید، هیچ‌کس بهتر از مردم نمی‌تواند گره‌ها را بگشاید هر چند مردم قادر به حل کردن بحران‌ها هم هستند اما چه بهتر پیش از آن که اوضاع بحرانی شود موضوع با مردم در میان گذاشته شود.

حضرت آیت‌الله حقیقتا برخی از کسانی که سال 88 می‌خواستند به هر قیمتی مانع ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد شوند به همان دلایلی بوده است که شما به آن اشاره کرده‌اید. لطفا به این عبارت از نامه معروف آیت‌الله هاشمی به رهبر معظم انقلاب در سال 1388 توجه بفرمایید: « نقطه قابل‌توجه در این تهمت‌ها این است که غیرمستقیم، مقام ولایت در زمان رهبری امام راحل و جناب‌عالی که هادی دولت‌ها بوده‌اید و با اظهارات صریح، مدیریت‌ها را مورد تایید و تحسین قرارداده‌اید، نشانه گرفته است.» کاملا مشابه همان مواردی است که شما به‌درستی به آن پرداخته‌اید.

خدا را شاکریم که رهبری داریم که به تعبیر شما فرموده بودند: « تا موقعی که من زنده باشم نمی‌گذارم انحراف در این جریان پیش بیاید، نقطه اصلی انحراف از این‌جا می‌خواهد شروع بشود.» و این‌ که:« ایستاده‌ام و کوتاه نمی‌آیم.» اما اگر خدای ناکرده همان‌طور که شما فرموده‌اید طرح‌شان به سرانجام می‌رسید و موفق به تضعیف ولی فقیه می‌شدند، آن‌گاه چه‌طور می‌توانستیم آب رفته را به جوی بازگردانیم؟

حضرت آیت‌الله یزدی مردم محرم‌اند، شرایط را کاملا درک می‌کنند و اگر در جریان امور قرار گیرند اعتمادشان هم بیشتر می‌شود و جواب صداقت‌ها را نیز به نیکی می‌دهند در واقع خداوند پاسخ صداقت را می‌دهد که در آیین الهی ما چنین است که حق را بگو هرچند علیه خودت باشد و البته در کنارش داریم که نجات نیز در صداقت است. اگر همان زمان این حرف‌ها را به مردم می‌گفتید آن‌ها می‌دانستند چگونه ماجرای مردی را که مقابل رهبرشان ایستاده پایان دهند. البته این‌بار هم اگر این مرد از فیلتر شورای نگهبان عبور کند مردم جوابش را پای صندوق‌های رای خواهند داد، ان‌شاالله، و این بحران را نیز حل خواهند کرد پس دلواپس نباشید. هرچند افسوس که بخشی از سخنان عالمی که گفته بود «هزار روحانی فدای اهداف این دکتر» محقق شد و خیلی چیزها فدا شد که ان‌شاالله خداوند جبران فرماید.

منبع:+

چرا این حرفها را در موقع مناسب خودش به مردم نگفتید؟

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود