کد خبر: 457

تاریخ انتشار: 1393-04-25 - 23:09

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / اجتماعی / بایسته های فرهنگ
0
بازدیدها: 1 696

روزنامه جمهوری اسلامی به ائمه جمعه:رمضان و انتظار از خطبه خوانان/ هشت سال مملکت را شخم زدند و سکوت کردید/سخنرانی‌های پر از تعریض و تحریک شما روی اعصاب مردم راه می‌رود

اين توصيه‌ها را در ماه رمضان و در خطبه‌هاي جمعه نيز مي‌توان مطرح كرد، زيرا توصيه‌هائي منطبق بر حق، خالي از حب و بغض و همراه با پرهيز از مصداق مشخص هستند/چرا شما خواستار تسريع در محاكمه كساني نمي‌شويد […]

اين توصيه‌ها را در ماه رمضان و در خطبه‌هاي جمعه نيز مي‌توان مطرح كرد، زيرا توصيه‌هائي منطبق بر حق، خالي از حب و بغض و همراه با پرهيز از مصداق مشخص هستند/چرا شما خواستار تسريع در محاكمه كساني نمي‌شويد كه اصل و اساس اختلاس‌هاي سه هزار ميلياردي و 9 هزار ميلياردي و 16 هزار ميلياردي بودند و ده‌ها مورد بي‌قانوني كرده‌اند و اقتصاد كشور را به افلاس كشانده‌اند و جامعه را دچار اختلاف و تهمت و دروغ و درگيري كرده‌اند و حتي مايل نيستند در جلسه دادگاه حاضر شوند و به سؤالات قاضي پاسخ بدهند؟ چرا به قوه قضائيه براي برخورد با دانه درشت‌هائي كه 8 سال اين مملكت را شخم زده‌اند كمك نمي‌كنيد؟ چرا درباره دزدي‌هاي بزرگ و دزدان بزرگي كه خزانه كشور را خالي و جيب‌هاي خود را پر كرده‌اند سكوت فرموده‌ايد؟

 

ماه رمضان امسال هم از نيمه گذشت و به شب‌هاي قدر نزديك مي‌شود ولي متأسفانه هنوز هيچ نشانه‌اي از بازگشت به اخلاق اسلامي در ماه خدا و در كنار سفره ضيافت الهي در بعضي از كساني كه بايد معلم و اسوه اخلاق جامعه ما باشند ديده نمي‌شود. دعواها، بداخلاقي‌ها، پرخاش‌ها و گوشه و كنايه زدن‌ها همچنان ادامه دارد و راه‌هاي اغواگري براي شيطان همچنان باز است.
در ماه رمضان، طبق فرموده پيامبر اكرم، دست و پاي شيطان را در غل و زنجير كرده‌اند تا نتواند به سراغ بندگان خدا برود ولي چه مي‌توان كرد كه بعضي از بندگان خدا خودشان به طرف شيطان مي‌روند و از او تأثير مي‌گيرند. با اينكه در نهمين روز از ماه مبارك رمضان، رهبر انقلاب در جمع كارگزاران نظام به صاحب منصبان و تريبون‌داران توصيه كردند كه اينهمه روي اعصاب مردم راه نروند و نگراني ايجاد نكنند، با اندك فاصله زماني بعضي از مخاطبان اين توصيه، كه از آنها انتظار بيشتري براي عمل به توصيه‌هاي رهبري وجود دارد، درست در جهت مقابل و مخالف حركت كردند و سخناني به زبان آوردند كه بار ديگر آتش اختلافات را شعله‌ور كرد و عكس‌العمل طرف مقابل را نيز برانگيخت. از اين عمل و عكس‌العمل، كه هيچكدام در چارچوب آداب ماه رمضان قرار ندارند، جامعه ما نه تنها نفعي نمي‌برد بلكه دچار خسران فراوان مي‌شود. چرا كساني كه بايد معلم اخلاق باشند و لااقل در ماه مبارك رمضان، از برخوردهاي اختلاف برانگيز پرهيز كنند و به تهذيب نفس خود و ديگران بپردازند، اين وظيفه بزرگ را فراموش مي‌كنند و به اختلافات دامن مي‌زنند؟
متأسفانه بعضي از سخنراني‌ها، پر هستند از تعريض، تحريك، روي اعصاب مردم راه رفتن، به اختلافات دامن زدن و از همه مهم‌تر، در جايگاه قاضي نشستن و حكم مجرميت صادر كردن براي كساني كه هنوز قاضي پرونده حكمي درباره آنها صادر نكرده است. اين اظهارات، متأسفانه عكس‌العمل‌هاي تندي را در رسانه‌ها بر مي‌انگيزد و بعضي از پاسخگويان به خود اجازه مي‌دهند حريم‌ها را نيز بشكنند و از خط قرمزها هم عبور كنند. حتي اگر در ماه رمضان هم نبوديم، باز نمي‌بايست به چنين عمل‌ها و عكس العمل‌هائي كه ويرانگر اخلاق هستند راضي مي‌شديم.
آنچه قانوني است و به صلاح كشور نيز هست اينست كه قوه قضائيه محور رسيدگي به اتهامات باشد نه افراد و تلاش شود هرچه زودتر رسيدگي‌ها صورت بگيرد لكن در چارچوب قانون و بدون اعمال نفوذ در پرونده. اين، خواست همه است و اگر كسي غير از اين بخواهد به خطا رفته است. همه بايد از قوه قضائيه بخواهند در مورد هيچكس و هيچ پرونده‌اي كوتاهي نكند، با تمام پرونده‌ها براساس قانون و عدالت برخورد كند، تحت نفوذ هيچكس قرار نگيرد و سرعت عمل همراه با اتقان را نيز رعايت نمايد. اين توصيه‌ها را در ماه رمضان و در خطبه‌هاي جمعه نيز مي‌توان مطرح كرد، زيرا توصيه‌هائي منطبق بر حق، خالي از حب و بغض و همراه با پرهيز از مصداق مشخص هستند. اما هنگامي كه توصيه‌ها از اين ويژگي‌ها تهي مي‌شوند و به تعريض‌هاي مصداقي آلوده مي‌گردند، نه تنها از چارچوب اخلاق تجاوز مي‌كنند و اثر خود را از دست مي‌دهند، بلكه عكس العمل‌هائي از اين قبيل را نيز پديد مي‌آورند كه چرا شما خواستار تسريع در محاكمه كساني نمي‌شويد كه اصل و اساس اختلاس‌هاي سه هزار ميلياردي و 9 هزار ميلياردي و 16 هزار ميلياردي بودند و ده‌ها مورد بي‌قانوني كرده‌اند و اقتصاد كشور را به افلاس كشانده‌اند و جامعه را دچار اختلاف و تهمت و دروغ و درگيري كرده‌اند و حتي مايل نيستند در جلسه دادگاه حاضر شوند و به سؤالات قاضي پاسخ بدهند؟ چرا به قوه قضائيه براي برخورد با دانه درشت‌هائي كه 8 سال اين مملكت را شخم زده‌اند كمك نمي‌كنيد؟ چرا درباره دزدي‌هاي بزرگ و دزدان بزرگي كه خزانه كشور را خالي و جيب‌هاي خود را پر كرده‌اند سكوت فرموده‌ايد؟ از بزرگاني چون شما انتظار اينست. البته همين‌ها را هم در ماه مبارك رمضان از شما انتظار نداريم. اجازه بدهيد لااقل اين يك ماه، اعصاب مردم آرام باشد و به قرآن خواندن و دعا و روزه و نماز و راز و نيازهايشان برسند و شما نيز.
اكنون كه در آستانه شب‌هاي قدر قرار داريم، فرصت جبران وجود دارد. از اين فرصت براي تهذيب نفس استفاده كنيم، به مدد قرآن و روزه و دعاها و ساير عبادات ماه مبارك رمضان، روحمان را تقويت نمائيم تا بتوانيم بعد از ماه رمضان در عرصه اظهارنظر و مطرح كردن خواسته‌هايمان، در چارچوب عدالت حركت كنيم و از مسير حق‌گوئي و حق‌خواهي خارج نشويم. از بزرگاني كه خطبه مي‌خوانند و بيانات رمضانيه دارند چنين انتظاري وجود دارد، انتظاري كه با توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب در نزديك‌ترين بياناتشان در جمع كارگزارن نظام منطبق است.

 

منبع:

 

+

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود