کد خبر: 689

تاریخ انتشار: 1392-09-24 - 03:29

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 256

آیت الله هاشمی: خسارت ۸ سال گذشته از جنگ بیشتر بود! "روحانی نجابت کرد از ناگفته ها نگفت"

منشور حقوق شهروندي يادآوري اصول قانون اساسي است تا كسي با توجيهات امنيتي ، به مردم تهمت نزند و برايشان شنود نگذارد hashemirafsanjani.ir  - آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به بدهی های بجا مانده از […]

منشور حقوق شهروندي يادآوري اصول قانون اساسي است تا كسي با توجيهات امنيتي ، به مردم تهمت نزند و برايشان شنود نگذارد

hashemirafsanjani.ir  - آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به بدهی های بجا مانده از دولت گذشته و مقایسه آن با بدهی های باقی مانده از زمان دفاع مقدس در سال 68 ،خسارت مدیریت 8 سال گذشته را بیش ازخسارت جنگ تحمیلی برشمرد و تاکید کرد:آقای دکتر روحانی در گزارش 100 روزه خود نجابت به خرج داد و از گفتن خیلی از ناگفته ها گذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آيت الله هاشمي رفسنجاني، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ديدار اقشار مختلف مردم از شهرهاي استان كرمان، با اشاره به نقش مردم در مراحل گوناگون انقلاب اسلامي و حق آنان براي برخورداري از حقوق كامل شهروندي مطابق قانون اساسي و يك زندگي كامل، گفت: هيچ كس حق ندارد با سلب اين حقوق، در نان مردم خرده شيشه بريزد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه با تاكيد بر اينكه «دولت به شعارهاي خود پايبند است» ، به منشور حقوق شهروندي اشاره كرد و گفت: در قانون اساسي كه مصوّب مجتهدين خبرگان است و امضاي امام راحل و مراجع را دارد و دوبار هم در رفراندوم به تأئيد مردم رسيده، به حقوق كامل و آزاد مردم اشاره شده كه بايد رعايت شود.
ايشان همچنین افزود: منشور حقوق شهروندي يادآوري اصول قانون اساسي است تا كسي با توجيهات امنيتي ، به مردم تهمت نزند و برايشان شنود نگذارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خويش جمله « رأي مردم حق الناس است» را برخاسته از اجتهاد سياسي مقام معظم رهبري دانست و گفت: اگر اين جمله تبديل به فرهنگ سياسي شود، ديگر به هيچ انتخاباتي خدشه‌اي وارد نخواهد بود و در مقدمات هيچ انتخاباتي ، مردم تبليغات دروغ نمي‌شنوند.
ايشان با يادآوري ماجراي يك پيامبر دروغين كه نزد حضرت موسي اظهار ندامت كرده بود، گفت: غصب تفكرات و ايجاد انحراف در عقايد مردم بدترين گناه است و خداوند از حق خود مي‌گذرد ، امّا از حق‌الناس نمي‌گذرد ، زيرا  اظهار پشيماني در درگاه خداوند براي ضايع كردن حق مردم، به خصوص حقوق فكري و ديني سودي ندارد، مگر اينكه همه كساني را كه با سخنان خويش فريب داده، به راه حقيقت برگرداند.
ايشان با مثبت ارزيابي كردن عملكرد دولت در 100 روز گذشته و گزارش رئيس جمهور به مردم، گفت: آقاي روحاني با نجابت سياسي و اخلاقي گزارش خود را بيان كرد و از كنار بسياري از ناگفته‌ها به دليل بار رواني سنگيني كه روي مردم در بعد داخلي و خارجي دارد، گذشت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنین دستاوردهاي سياست خارجي را مقدمه تحولات داخلي دانست و گفت: اميدوارم حماسه اقتصادي مورد نظر مقام معظم رهبري با همكاري مردم و مسؤولان ، مكمّل حماسه سياسي انتخابات باشد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه با مقايسه شرايط امروز كشور با سالهاي پس از جنگ ، گفت: آن خرابي‌ها معلول يك جنگ 8 ساله بود و در 8 سال گذشته هم شرايطي داشتيم كه در مقابل بدهي‌هاي 12 ميلياردي سال 68، رئيس جمهور از بدهي‌هاي چند صد هزار ميلياردي مي‌گويد كه مطمئناً جبران آنها سالها طول مي‌كشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيروي انساني و منابع غني را سرمايه ايران براي حركت به جلو و اصلاح امور خواند و تأكيد كرد در شرايط تعامل با جهان، اوضاع اقتصادي كشور هم متحول خواهد شد.
ايشان با اشاره به ظرفيت‌هاي كرمان و سوابق انقلابي مردم اين استان، گفت: در تمام سالهاي مبارزه، پيروزي و تداوم انقلاب، مدافع ارزش‌هاي اسلامي بودند و شهداي مردم گواه صادق ثبات قدم آنان در دفاع از ايران اسلامي است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با گراميداشت سالروز شهادت آيت الله مدرس و تبريك آن به نمايندگان مجلس و يادآوري اخلاق سياسي و اسلامي وي در تاريخ معاصر ايران، به رسالت نمايندگان مجلس اشاره كرد و گفت: نمايندگان بايد عصاره تفكرات مردم باشند‌و اميدواريم با تعامل درست دولت و مجلس در‌جهت حل مشكلات مردم تلاش كنند.
در آغاز اين ديدار آقایان دکتر میرزائی، دکتر امیری، حجت الاسلام خوه چمن، حاج محمد علی عرب نژاد و ابوسعیدی به نمايندگي از اقشار مختلف مردم به بيان ديدگاهها و تقاضاهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي پرداختند و از آيت الله هاشمي رفسنجاني براي سفر به استان كرمان دعوت كردند و آقای دانشور يكي از شعرا، شعري در ضرورت حمايت از «مردان سرنوشت ساز» قرائت كرد.

 

+

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود