کد خبر: 1015

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 135

عبرت مهم گزارش غائله قم و آبروریزی برای حوزه با به عرش رساندن یک انسان متوسط

گزارش غائله 22 بهمن قم كه روز سه شنبه اين هفته در صحن علني مجلس شوراي اسلامي قرائت شد، حاوي يك درس و يك عبرت بود. به اين درس و عبرت بايد با دقت توجه شود تا حوزه‌هاي علميه از آفات مصون بمانند و البته […]

گزارش غائله 22 بهمن قم كه روز سه شنبه اين هفته در صحن علني مجلس شوراي اسلامي قرائت شد، حاوي يك درس و يك عبرت بود. به اين درس و عبرت بايد با دقت توجه شود تا حوزه‌هاي علميه از آفات مصون بمانند و البته حوزه علميه قم كه ما در حوزه‌هاي علميه كشور است، بيش از همه به اين صيانت نيازمند است.
درسي كه از اين گزارش بايد گرفت اينست كه كارنامه افراد و گروه‌ها مخفي نمي‌ماند و همه بايد به اين نكته توجه كنند كه نه فقط در پيشگاه خدا بلكه حتي در همين دنيا و نزد مردم نيز وادار مي‌شوند حساب پس بدهند و جوابگو باشند. گروهي كه خود را همه كاره قم مي‌دانستند و معتقد بودند بايد سرنوشت حوزه و دولت و كشور را دردست خود داشته باشند، چنان گرفتار عقوبت كارهاي افراطي خود شدند كه طشت رسوائيشان از بام كشور افتاد و اكنون درحال دست و پا زدن‌هاي بيهوده براي رفع و رجوع كردن خرابكاري‌هاي خود هستند و نمي‌توانند از لاك دفاعي خود خارج شوند. اين، يعني ان ربك لبالمرصاد. خدا همه جا در كمين است و هيچكس نمي‌تواند از عقوبت اعمال خود مصون باشد. اين درس بزرگ، براي همگان است و هيچكس نبايد خود را بي‌نياز از آن بداند. هر كس اين درس را بياموزد قطعاً دچار مشكلات وعوارض نياموختن خواهد شد.
اين گزارش، عبرت آموز هم بود. عبرت براي كساني كه اقدامات افراطي گروه اقتدارگراي حوزه علميه قم را از سال 85 ديده بودند و از كنار آن بي‌تفاوت عبور كرده بودند. قبل از 85 نيز افراط در تعريف و تمجيدها و به عرش رساندن يك انسان متوسط و هزينه كردن تمام آبرو، اعتبار و حيثيت حوزه و روحانيت براي او، متجلي شد. هشدارها از همان زمان داده شد ولي گوش‌هاي كساني كه مي‌بايست آن هشدارها را بشنوند بدهكار سخن حق نبود. غائله 15 خرداد 85 در جوار حرم كريمه اهل بيت، نتيجه همان بي‌تفاوتي در برابر هشدارها بود، غائله‌اي كه از نظر كيفي مهم‌تر از غائله 22 خرداد 91 بود ولي به دلايلي كه براي همگان روشن است بر آن سرپوش گذاشته شد و دست برپا كنندگان غائله نيز باز و حتي بازتر ماند. اين گروه افراطي در سال‌هاي بين 85 تا 91 هر كاري صلاح دانست انجام داد و البته با همان كارها خود را از چشم مردم انداخت بطوري كه در انتخابات رياست جمهوري 92 عليرغم توسل به كائنات و تعويضات و تعويذات، نتوانست بيش از 10 درصد آراء مردم را به دست بياورد.
اينها را نه از روي شادماني بلكه از روي نگراني براي حوزه علميه قم مي‌نويسيم. اين حوزه، كه در زير سنگين‌ترين فشارهاي رضاخاني تأسيس شد و رشد كرد و پس از طي كردن راهي پرنشيب و فراز به اوج عزت خود در نهضت امام خميني و پيروزي انقلاب اسلامي رسيد، بايد بشدت از خطاها و لغزش‌ها مصون بماند تا دستاوردهاي مهم آن حفظ شود. با شوربختي تمام بايد اعتراف كنيم كه عملكرد افراطي يك گروه منتسب به بخشي از حوزه علميه قم، اين حوزه پرآوازه را زير سؤال برده است. اگر از خارج حوزه به حوزه علميه قم لطمه‌اي وارد مي‌شد چه باك. تأسف در اينست كه اين لطمه از درون حوزه وارد شده و بايد حوزويان بگويند: از ماست كه برماست.
راه چاره اينست كه همه از گزارش غائله و از نتايج عملكرد اين گروه افراطي، درس و عبرت بگيرند. آيا مي‌گيرند؟

منبع:جمهوری

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود