کد خبر: 1697

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 210

هنر همسرداری

آيا واقعاً انسان امروز ديگر به آرامش دست نخواهد يافت و يا شايد راه هاي رسيدن به آن را نياموخته و در صورت پي بردن به اين راه ها مي تواند آرامش را لمس كند؟ به گزارش افکارنیوز، آرامش؛ عنواني كه اين […]

آيا واقعاً انسان امروز ديگر به آرامش دست نخواهد يافت و يا شايد راه هاي رسيدن به آن را نياموخته و در صورت پي بردن به اين راه ها مي تواند آرامش را لمس كند؟

به گزارش افکارنیوز، آرامش؛ عنواني كه اين روزها هر كس به دنبال آن مي گردد و شايد جاي خالي آن در بسياري از خانواده ها احساس شود. در حقيقت انسان امروز آن قدر درگير روزمرگي و مدرنيته شده كه ديگر رسيدن به آرامش براي او به يك رويا تبديل شده است. صحبت از رويا شد. آيا واقعاً انسان امروز ديگر به آرامش دست نخواهد يافت و يا شايد راه هاي رسيدن به آن را نياموخته و در صورت پي بردن به اين راه ها مي تواند آرامش را لمس كند؟ اينها سوالاتي است كه ذهن انسان قرن ۲۱؛ انساني كه بيشترين وقت روزانه خود را با ماشين هاي گوناگون مي گذراند، وجود دارد.

اما قبل از اينكه بتوانيم پاسخ اين سوالات را دريابيم بايد بدانيم كه چرا اين آرامش در خانواده ها كم شد؟ هر يك از ما بارها و بارها شنيده ايم كه قديمي ترها مي گويند در دوران ما زندگي اسان تر بود. شايد نسبت به امروز، انسان از امكانات رفاهي كمتري برخوردار بود ولي صميميت و يكدلي در ميان اعضاي خانواده ها بيشتر ديده مي شد. افراد از وضعيت زندگي يكديگر بيشتر مطلع بودند و مشكلات اعضاي يك خانواده براي همه اعضاي آن محسوب مي شد اما امروزه اين چنين نيست. در حقيقت رفتارهاي متفاوت تك تك اعضاي يك خانواده و عدم هماهنگي آنها با يكديگر يكي از دلايل اصلي كم شدن آرامش درون خانواده هاست.

زن ها با هنر شوهرداري

در اينكه زنان داراي قدرتي هستند كه مي توانند مردان را به تسخير خود در آورند شكي وجود ندارد و اين واقعيت را روانشناسان بارها و بارها ثابت كرده اند. يك زن و به عبارتي يك همسر خوب كسي است كه از اين قدرت خدادادي خود به بهترين شكل استفاده كرده و آرامش را براي خانواده اش به ارمغان مي آورد. او بايد با كلام و با رفتار حساب شده اش، همراه با دلسوزي و عشق، قلب مرد را تسخير و همفكري و غمخواري خويش را در عمل، نشان دهد. بهترين و ظريف ترين هنر زن اين است كه بتواند خواسته هاي مشروع همسرش را در نوع رفتار، غذا، لباس، مهمانداري و استراحت به دست آورد و روابطش را با شوهر، براساس آن شكل دهد.

خانواده را دريابيد

جامعه شناسان و به طور كلي دانشمندان علوم اجتماعي بر اين عقيده اند كه «خانواده» كوچكترين شكل يك جامعه است كه از دو ركن اساسي (زن و شوهر) تشكيل شده است و اگر اين دو ركن، آرامش دروني داشته باشند، خانواده، محلي امن براي تربيت فرزندان خواهد بود اما اگر هوي و هوس بر زندگي، حاكم شد و هر يك از اين دو ركن «بايدها» و «نبايدها»، «شايدها» و «نشايدها» را به بازي گرفت و خواسته هاي خود را ملاك عمل قرار داد، ديگر خانواده به جولانگاهي تبديل مي شود كه هركس براي خود زندگي خواهد كرد (بدون اينكه نيازهاي ديگر اعضاي خانواده را مدنظر قرار دهد) و آرامش خانواده با خطرات جدي مواجه مي شود.

مردها با هنر زن داري

آقايان بايد بدانند كه زنان موجوداتي احساسي و ظريفند و نياز به محبت در آنها يك نياز اساسي است كه به عقيده بسياري از روانشناسان اگر اين نياز برآورده نشود مي تواند ريشه خيانت از سوي آنان شود. بزرگترين رمز موفقيت زن داري اظهار علاقه و محبت به اوست. اين ابراز محبت، حتماً بايد به طور مستقيم با لفظ و اشاره همراه باشد، چرا كه براساس اصول ثابت شده روانشناسي، الفاظ و اشارات، در اين راستا نقش حساس و كارسازي به عهده دارند و بهترين وسيله براي نمايش و انتقال احساسات قلبي انسان هستند اما آنچه از اين بيان مستقيم احساسات مهمتر به نظر مي رسد اين است كه بيان احساسات مرد به عمل در آيد. يعني رفتار مرد به نوعي مكمل بيانات لفظي او در مقابل همسرش است. نتيجه اين ابراز محبت و به عمل آوردن آن، دلگرمي به زندگي، نشاط هميشگي و وفاداري به شوهر است. تحقيقات روانشناسي جديد حاكي از آن است كه بسياري از بيماري هاي روحي كه گريبانگير زنان شده و به نوعي آرامش دروني خانواده ها را سلب كرده است ناشي از عدم تامين محبت از ناحيه شوهر است، زيرا دختري كه در خانه پدر از محبت بسيار و بي شائبه پدر و مادر، برخوردار بوده و اكنون به زندگي مشترك با شوهر روي آورده است، مي خواهد كه شوهرش به تنهايي، تمام آن محبت ها را جبران كند. اگر مردي به اين امر مهم توجه نكند مي تواند شروعي براي بر هم زدن آرامش خانواده باشد.

آرامش/ شماره چهارم/ نيمه دوم اسفند ماه ۹۱/ محسن باقري/ صفحه ۵۶

 

منبع+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود