کد خبر: 6525

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 285

صدور پروانه فعالیت کتابفروشان

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین دستورالعمل‌های جدید صدور پروانه فعالیت و ارائه تسهیلات به ناشران و کتابفروشان در اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ با اشاره به بازنگری دستورالعمل صدور پروانه فعالیت ناشران، گفت: در دستورالعمل جدید، کتابفروشان هم اضافه شدند و از امسال کتابفروشان هم مثل ناشران پروانه فعالیت دریافت خواهند کرد تا بتوانند از تعرفه‌های فرهنگی دولت استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی ناشران و کتابفروشان از تسهیلات دولتی نیز دستورالعملی تدوین شده است تا تعرفه‌های فرهنگی ناظر به تخصیص حامل‌های انرژی منطبق بر بند ج ماده 92 قانون ششم برنامه توسعه اجرایی شود.

ظریفیان با اشاره به این دستورالعمل، توضیح داد: بر این اساس ناشران و کتابفروشان می‌توانند از طریق سامانه‌ای که اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی کرده است و پنجره واحد خدمات الکترونیک، به صفحه خود وارد شوند، اطلاعات را وارد کرده و از تسهیلات بهره‌مند شود.

به گفته وی، البته دریافت این تسهیلات طبق ضوابط درگاه ملی مجوزها، مستلزم تصویب و ابلاغ این دستورالعمل و ارائه آن در سامانه تسهیلات ناشران و کتابفروشان است.

ظریفیان افزود: این دستورالعمل اکنون بعد از اصلاحات، مسیر اداری را طی می‌کند و بعد از تصویب نهایی جزئیات آن برای ناشران و کتابفروشان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

منبع ایبنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود