کد خبر: 1789

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 724

رد پای جبهه پایداری در حوادث قم/محدثه نجف زاده

آیا ممکن است بازهم شاهد تکرار حوادث 14 خرداد، شب احیا در حرم رضوی و 22 بهمن در شبستان حرم حضرت معصومه (س) باشیم؟ پیگیری ها برای بررسی دقیق حادثه 22 بهمن قم در حالی ادامه دارد که طی 2 هفته گذشته […]

آیا ممکن است بازهم شاهد تکرار حوادث 14 خرداد، شب احیا در حرم رضوی و 22 بهمن در شبستان حرم حضرت معصومه (س) باشیم؟
پیگیری ها برای بررسی دقیق حادثه 22 بهمن قم در حالی ادامه دارد که طی 2 هفته گذشته تحقیقات انجام گرفته وارد مراحل جدیدی شده است.

چندی پیش گزارش کمیته پیگیری حادثه 22 بهمن مجلس حاکی از این بود که آنچه در این روز اتفاق افتاد " سازماندهی شده" روی داده است. علی لاریجانی نیز هفته گذشته در دیدار به جمعی از ورزشکاران قمی اظهار داشت: برای من روشن است که مسایلي که در روز ۲۲ بهمن قم روی داد مربوط به مردم قم نیست، چرا که مردم قم از عزتمندی برخوردارند.

در همین زمنیه عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دررابطه با این گزارش اظهار داشت: «در اين گزارش مطالبي مبني بر دستور کار گروه هاي اخلالگر براي آينده وجود دارد که موجب نگراني شديد اعضاي کميسيون شده تا به صورت جدي موضوع را پيگيري کرده و خواستار برخورد جدي با مسببان حادثه باشيم.»

همچنین در ادامه نیز منصور حقيقت‌پور، رييس كميته ويژه پيگيري حوادث قم و نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به انتشار فيلم تطبيقي چهره اخلالگران در مراسم 22 بهمن قم با افراد شركت‌كننده در سلسله نشست‌هاي بصيرت جبهه پايداري، به خانه ملت گفته است: «اين موضوع كه افرادي در هر دو جلسه حضور داشته‌اند، مشخص شده ولي تعيين ميزان نقش آنها و اينكه آيا تخلفي صورت ‌گرفته، نياز به بررسي دارد.»

همزمان با ایجاد شائبه هایی مبنی بر دخالت جریان پایداری در حوادث قم، کمال الدین موذن، عضو شورای فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت در این زمینه اظهار داشت: بررسی‌کنندگان حادثه قم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که جبهه پایداری در وقوع حادثه قم بی‌تأثیر نیست.

موذن با تاکید بر اینکه اگر اعضای این جبهه واقعا مدعی ارزش‌ها هستند، باید از مردم و رهبر معظم انقلاب عذرخواهی کنند، گفت: اعضای جبهه پایداری باید خود را جای سید حسن خمینی و علی لاریجانی بگذارند و ببینند که چه ضربه‌ای به نظام زده‌اند.

به این ترتیب نام جبهه پایداری به صورت علنی وارد بخشی از مسائل مربوط به حوادث قم شده است و این درحالی است که مرتضی آقا تهرانی، دبیر کل این جبهه در همایش منطقه‌ای استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی جبهه پایداری با ابراز نارضایتی از برخی برنامه‌ها و صحبت‌های تخریبی و ضد جبهه پایداری گفت: تلاش‌های زیادی صورت گرفته و می‌گیرد تا انگ بد اخلاقی را به جبهه پایداری بزنند اما جبهه پایداری با برنامه مشخص و مدون به دور از هر گونه بداخلاقی روند خود را تحت فرمان مقام معظم رهبری ادامه می‌دهد.

با وجود این اظهارات، آقاتهرانی در واکنش به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا شما در خصوص اتفاقات روز 22 بهمن شهر قم تذکری دریافت کرده اید؟ گفت: شما چه کار داری! این موضوع سری بوده و جلسه علنی نبوده است.

 وی همچنین در واكنش به اين سوال كه پس با این جواب های شما به نظر مي رسد در این خصوص تذکری دریافت کرده اید؟ گفت: در این مورد چيزي نمی گويم.
در کنار این اظهارات شاید بتوان نقبی دیگر بر سخنان علیرضا پناهیان از اعضاي اصلي قرارگاه عمار و از چهره‌هاي نزديك به جبهه پايداري زد که تنها چند روز بعد از حوادث 22 بهمن قم، در گفت‌وگو با «رسا» اتفاق حاشيه‌يي در مراسم 22 بهمن در قم را معلول برخي بداخلاقي‌هاي مسوولان دانست و با تاكيد بر اينكه مردم مسوولان اختلاف‌افكن و تشنج‌آفرين را طرد مي‌كنند، حق‌مداري را توام با صبوري و بردباري ارزيابي كرد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا نتایج بررسی های کمیته پیگیر مجلس به نتیجه ای قطعی پیرامون دخالت جبهه پایداری در حوادث قم می رسد یا خیر...در هر صورت سوال اساسی این است که با گروه های تندرویی که تا کنو ن مورد پیگرد جدی قرار نگرفته اند پس از حاصل شدن نتیجه نهایی کمیته مجلس چه برخوردی خواهد شد و آیا ممکن است بازهم شاهد تکرار حوادث 14 خرداد، شب احیا در حرم رضوی و 22 بهمن در شبستان حرم حضرت معصومه (س) باشیم؟

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود