کد خبر: 3097

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 988

علی لاریجانی با ۱۷۷ رای رئیس مجلس نهم شد

چکیده: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با 232 رأی و محمدرضا باهنر با 179 رأی از مجموع 271 رأی حاصله به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه دائم برای اولین سال فعالیت مجلس نهم انتخاب شدند با شمارش آرای ماخوذه […]

چکیده: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با 232 رأی و محمدرضا باهنر با 179 رأی از مجموع 271 رأی حاصله به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه دائم برای اولین سال فعالیت مجلس نهم انتخاب شدند

با شمارش آرای ماخوذه برای انتخاب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی به ریاست دائم مجلس نهم در یکسال اول برگزیده شد.

به گزارش خبرآنلاین، او که با 173 رای رئیس موقت مجلس نهم شده بود با 177 رای به ریاست دائم این مجلس در سال نخست رسید. غلامعلی حدادعادل نیز 89رای کسب کرد. 4 رای باطله نیز ارائه شده بود.

پس از بررسی اعتبارنامه​های باقی​مانده نمایندگان، انتخابات هیات رئیسه مجلس برگزار شد.

در انتخابات هیات رئیسه موقت مجلس نهم که هشتم خرداد ماه برگزار شده بود، لاریجانی در رقابت با غلامعلی حدادعادل از 275 رای نمایندگان، با کسب 173 رای از رقیبش که 100 رای به دست آورده بود، پیشی گرفت.

لاریجانی نامزد فراکسیون رهروان ولایت و حداد عادل نامزد فراکسیون های پایداری و رهپویان بودند.

ابوترابی فرد و باهنر نواب رییس مجلس نهم شدند

در ادامه رأی‌گیری برای نهایی کردن اعضای هیئت رئیسه دائم مجلس نهم، نواب هیئت رئیسه را انتخاب کردند. محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نمایندگان تهران و حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان برای تصدی این سمت کاندیدا شده بودند که ‌حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با 232 رأی و محمدرضا باهنر با 179 رأی از مجموع 271 رأی حاصله به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه دائم برای اولین سال فعالیت مجلس نهم انتخاب شدند و حجت السلام احمد سالک نیز 85 رای خانه ملتی ها را به خود اختصاص داد.

همچنین از میان 6 کاندیدای ناظران هیئت رئیسه از جمله عبدالرضا مصری،‌ سیدشریف حسینی، محمد آشوری، شکرخدا موسی، ‌محمدصالح جوکار، بیژن نوباوه وطن،. 3نفر به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس نهم برای اولین سال فعالیت مجلس نهم انتخاب شدند. .

علاوه بر اين حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، علیرضا منادی، شاهین محمدصادقی، محمدحسین فرهنگی، جواد جهانگیرزاده و محمد دهقان، ضرغام صادقی، سیدمرتضی حسینی، سیدعلی طاهری، ابراهیم کارخانه، غلامرضا کاتب، حاجی دلیگانی و سیدرمضان شجاعی کیاسری نیز کاندیداهای عضویت در هیئت رئیسه دائم مجلس نهم به عنوان دبیر بودند که بر این اساس، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا با 166 رأی، محمدحسین فرهنگی با 164 رأی، محمد دهقان با 161 رأی، شاهین محمدصادقی با 152 رأی، علیرضا منادی با 140 رأی، جواد جهانگیرزاده با 134 رأیاز مجموع 274 آرای مأخوذه به عنوان دبیران هیئت رئیسه دائم مجلس نهم برگزیده شدند.


پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس نهم، مراسم تحلیف 12 عضو این هیئت ‌طبق آئین‌نامه داخلی برگزار شد و اعضای هیئت رئیسه منتخب متن ذیل را قرائت و سوگند یاد کردند:

"من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم".‌

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود