کد خبر: 3475

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 2 581

مدیرعامل انتشارات سوره مهر:بی ثباتی در قیمت‌ها مهمترین چالش در حوزه نشر است

چکیده: مدیرعامل انتشارات سوره مهر بی ثباتی در قیمت کاغذ را مهتمرین چالش و مشکل در حوزه نشر و تولید در آستانه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دانست.   به گزارش پایگاه اطلاع […]

چکیده:

مدیرعامل انتشارات سوره مهر بی ثباتی در قیمت کاغذ را مهتمرین چالش و مشکل در حوزه نشر و تولید در آستانه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دانست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی "منا نشر"، محمد حمزه زاده در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد وضعیت تولید کتاب با توجه به گرانی کاغذ در آستانه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت : بالا رفتن قیمت کاغذ سبب محدودیت خرید و فروش کاغذ در بازار و به تبع آن کاهش در تولید خواهد شد.

وی افزود : قبل از افزایش قیمت کاغذ ناشران بدون نقدینگی و به صورت اعتباری می توانستند یکسری اقلام را تهیه و اقدام به چاپ اثر کنند اما در حال حاضر به دلیل گرانی کاغذ هم خرید و فروش محدود شده و هم اعتماد تا حدی برای دادن اقلام مورد نیاز ناشران از سوی فروشندگان کاهش پیدا کرده است.

مدیر عامل انتشارات سوره مهر یاد آور شد: بی ثباتی در قیمت‌ها و متغیر بودن آن سبب بلاتکلیفی ناشران شده است، اگر قیمت کاغذ به یک و نیم برابر وضع موجود هم برسد اما ثبات در بازار حاکم باشد ناشران به هر شکلی خود را با وضعیت موجود مطابقت خواهند داد.

ناشر برگزیده کشور با ابراز نگرانی از چشم انداز حوزه اقتصاد نشر تصریح کرد وقتی در اثری قیمت پشت جلد می خورد، این قیمت دیگر قابل تغییر نخواهد بود و زمانی هم که سرمایه یک ناشر تبدیل به کتاب می شود قیمت آن شناور نیست در حالیکه اقلام تامین کننده آن در بازار قیمتی شناور دارند که این امر سبب بروز مشکلاتی برای ناشران خواهد شد.

وی توضیح داد با گفت وگویی که با دیگر ناشران انجام دادیم متوجه شدیم که آنها نیز با چالشهایی در حوزه تولید کتاب مواجه هستند ، شاید ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حدی بتواند قیمت ها را تضمین کند و یا با تامین مابه التفاوت قیمت کاغذ بتواند ناشران را تا حدی از رکود خارج کند.

حمزه زاده ماههای پایانی سال 90 و فروردین را اصلی ترین زمان برای تولید کتاب در کشور عنوان کرد گفت: اگر ثبات در قیمتها حاکم نباشد احساس امنیت ناشران از بین خواهد رفت و صنعت نشر با کاهش تولید مواجه خواهد شد.

وی افزود: کاهش تولید کتاب در پایین آمدن سرانه مطالعه و کتابخوانی هم اثر گذار خواهد بود.

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود