کد خبر: 2463

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 892

افزایش قیمت ناگهانی/ کاهش کند و به تدریج

چکیده: در حالی که ماه های اخیر در زمانی کوتاه و هر روزه شاهد افزایش ناگهانی قیمت کاغذ بودیم مسئولان خبر از کاهش آرام آرام می دهند. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی […]

چکیده:

در حالی که ماه های اخیر در زمانی کوتاه و هر روزه شاهد افزایش ناگهانی قیمت کاغذ بودیم مسئولان خبر از کاهش آرام آرام می دهند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، بازار کاغذ به یک بازار آشفته ای تبدیل شده که سودجویی دلالان و عدم مدیریت مسئولان فرهنگی هر آن چه آتش بود به دامن این خرمن ریخت و امروز در کنار تعطیلی و متوقف شدن فعالیت ، شاهد کاهش شدید تولید بسیاری از ناشران، چاپخانه داران، روزنامه ها و تمام کسانی که با «کاغذ» سر و کار دارند هستیم.

آن چه بیش از پیش قدرت تحمل و صبر را از فعالان این عرصه می گیرد، نبود فکر و اندیشه برای مدیریت بازار است به گونه ای که امر مشتبه می شود مسئولان فرهنگی و از سوی دیگر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت دست روی دست گذاشته اند و افزایش سه برابری قیمت «کاغذ» را تنها تماشا می کنند.

در این میان وقتی خبرنگاران پیگیر مساله از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می شوند در طول چند ماه پاسخ می شنوند که «به فکر هستیم» و «اقداماتی در دست انجام است» و خبر از «سیاست مار و پله ای» می دهند که آخر معلوم نشد یعنی چه؟

و پس از ماه ها سختی کشیدن و کامل بر هم ریخته شدن اوضاع سید محمد حسینی وعده کاهش آرام آرام قیمت کاغذ را می دهد.

وزیر ارشاد در پاسخ به «منا نشر»، در این باره گفت: ما پیگیر مشکلات کاغذ هستیم تا به زودی حل شود و در حال حاضر کاغذ زیر قیمت بازار در اختیار روزنامه های سراسری قرار می گیرد و ان شاءالله در حوزه های دیگر نیز به همین منوال عمل خواهیم کرد.

وی افزود: آرام آرام وضعیت کاغذ بهتر می شود و قیمت به تدریج پایین می آید و در حال حاضر مثلا مثلا اگر در بازار دو هزار و 500 تومان به فروش می رسد ما به نشریات دو هزار و 200 می فروشیم. ورود محموله های کاغذ هم ادامه دارد و تاثیر آن را می توان در بازار مشاهده کرد. به هر حال مشکلی است که تنها مربوط به کاغذ نیست و در حوزه های دیگر هم پیش آمده و ما سعی داریم آرام آرام آن را برطرف کنیم.

امیدواریم این سیاست های تدریجی و آرام آرام متولیان، کار را به جایی نرساند که دیگر از متقاضیان کاغذ خبری نباشد...

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود