کد خبر: 2659

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 105

دو هزار تومان کاهش قیمت در بازار کاغذ!

چکیده: خبرهای رسیده حاکی از آن است که پس از ماه ها سیر صعودی قیمت کاغذ بالاخره دو هزار تومان کاهش نیز نصیب این کالای فرهنگی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا […]

چکیده:

خبرهای رسیده حاکی از آن است که پس از ماه ها سیر صعودی قیمت کاغذ بالاخره دو هزار تومان کاهش نیز نصیب این کالای فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، ماه های اخیر رشد صعودی قیمت کاغذ وضعیتی سخت را برای ناشران و دست اندرکاران نشر ایجاد کرده و هر کدام به نوعی با این مشکل سر می کنند.

بسیاری از ناشران کوچک و خصوصی در این وضعیت توان تولید کتاب را از دست داده اند و ترجیح می دهند فعلا نظاره گر گرانی باشند. حتی در این میان ناشران بزرگ نیز با توجه به تغییرات روزانه قیمت کاغذ، تا حد زیادی دست از کار کشیده اند.

در این میان که انتشار بسیاری از کتاب ها متوقف شده، خبر کاهش دو هزار تومانی کاغذ می تواند اتفاق خنده داری باشد.

منصور حاجی آخوندیان رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران در این باره می گوید: روز شنبه قیمت این نوع کاغذ به 82 هزار تومان رسیده بود و امروز اندکی کاهش یافته و به 80 هزار تومان رسیده است.

وی درباره دلیل این افزایش قیمت بی‌سابقه تاکید کرد: مساله تنها به احتکار برمی‌گردد که متاسفانه علیرغم تمام نامه‌هایی که ما به وزارت صنعت، معدن و تجارت زده ایم، تاکنون اقدام خاصی برای برخورد با این گرانفروشی‌ها صورت نگرفته است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران اضافه کرد: برخی از تاجران کاغذ را با ارز مرجع چند ماه پیش یعنی 1226 تومان وارد کرده‌اند و بر این اساس هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی برای آنها رقمی در حدود 27 هزار تومان شده است.

حاجی آخوندیان اضافه کرد: با این حال آنها این کاغذ را احتکار کرده‌اند و امروز آن را به قیمت‌هایی که عرض کردم یعنی 80 و 82 هزار تومان به مشتری می‌فروشند.

وی ادامه داد: من هر روز قیمت را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کنیم و دیروز هم به مسئول این بخش نامه نوشتم که ضروری است هر چه زودتر با احتکاری که در بازار کاغذ صورت گرفته و موجب آسیب زیاد به بیت‌المال شده، برخورد شود ولی تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران اضافه کرد: دولت باید بنگاه‌های این قبیل فروشندگان را پلمپ کند وگرنه آینده بحرانی‌تری در انتظار بازار کاغذ است.

البته این انتظارات در شرایطی مطرح می شوند که دولتمردان فرهنگی ما هنوز اقدام عاجلی برای جلوگیری از این روند مخرب انجام نداده اند و به نظر می رسد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست روی دست گذاشته است.

 

منبع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود