کد خبر: 3235

تاریخ انتشار: 1391-02-03 - 23:12

نسخه چاپی | دسته بندی: مصاحبه و گزارش / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / یادداشت مدیرمسئول / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 2 880

مسئول انتشارات کتاب ناب در گفتگو با منا نشر:قیمت کاغذ باید منطقی باشد،همراه باحمایت و سرمایه گذاری تولید داخلی کاغذ

چکیده: زمانی به قیمت منطقی کاغذ می رسیم که یارانه ها از پرداخت کاغذ برداشته و به مصرف کننده انتقال داده شود.   سید محمد کاظم شمس، مسئول انتشارات کتاب ناب در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی […]

چکیده:

زمانی به قیمت منطقی کاغذ می رسیم که یارانه ها از پرداخت کاغذ برداشته و به مصرف کننده انتقال داده شود.

 

سید محمد کاظم شمس، مسئول انتشارات کتاب ناب در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی "منا نشر"، در خصوص مشکلات حوزه نشر و افزایش قیمت کاغذ اظهار داشت: راه حل های بسیاری برای خروج از بحران فعلی در حوزه نشر پیشنهاد شده است. ولی هر یک به صورت مقطعی توانسته مرهم صنعت نشر ایران باشد ولی دیگر زمان آن رسیده است که برای نشر ایران به فکر درمان کارساز و پایدار باشیم.

شمس در ادامه با اشاره به این نکته که برای حل مشکل حوزه نشر دو راهکار وجود دارد تصریح کرد: 1- قیمت منطقی کاغذ 2- حمایت از کارخانه های داخلی. در روش اول باید به قیمت منطقی کاغذ برسیم و این امر زمانی به تحقق می رسد که یارانه ها از پرداخت کاغذ برداشته شود و به مصرف کننده انتقال داده شود. انتقال یارانه از پرداخت کاغذ به سوی مصرف کننده شرایط را طوری فراهم می کند که ناشران نیز می توانند تیراژ های بالای قبلی خود را داشته باشند. چون که قیمت کاغذ به صورت منطقی در بازار وجود دارد و آن ها متحمل ضرر نمی شوند. آنان که موافق پرداخت یارانه به تولید کنندگان کاغذ هستند این نکته را فراموش کرده اند که این کار به علت وجود واسطه های زیاد در بازار باعث افزایش غیر منطقی قیمت کاغذ می شود.

عضو هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی در خصوص دومین راه حل برای حل بحران صنعت نشر ایران افزود: خانواده نشر ایران، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مسئولان باید به یک همکاری و اتحاد متقابل برسند و به کارخانه هایی که به علت اوضاع نابسامان کاغذ رو به تعطیلی هستند کمک کنند. و از نظر امکانات نیز همکاری های مساعدت آمیزی را با کارخانه های تولید کاغذ داشته باشند. تا بتوانند کاغذ مطلوب و متناسب بازار تولید کنند.تاهم کیفیت عرضه کاهش نیابد و مه از تولید داخلی حمایت شود.گرچه با همت بیشتر می توان نسبت به سرمایهگذاری تاسیس کارخانه کاغذ اقدام کرد که از راهبردی ترین سرمایه گذاری تولیدی کشور است.

مسئول انتشارات کتاب ناب با اشاره به مکان نمایشگاه های بین المللی کتاب تهران تاکید کرد: با توجه به فضاهای ناکافی داده شده در نمایشگاه کتاب، انتشارات های مختلف آن طور که شایسته این نمایشگاه بین المللی است نمی توانند محصولات فرهنگی خود را عرضه کنند. از این رو مسئولان باید تصمیمی اتخاذ کنند که مکانی ثابت و با امکانات بهتر برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتخاب کنند.

شمس در پایان اظهار داشت: از مزایای نمایشگاه های بین المللی کتاب تهران، بالا بودن سطح علمی و نوع کتاب هایی است که در نمایشگاه ارائه می شود و ابراز امیدواری کرد که بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز همچون نمایشگاه های کتاب پیشین از نظر کیفی و علمی بالا باشد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی» از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. 

 منبع:منا 

                                                                                                                                            بازتاب در: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود