کد خبر: 4246

تاریخ انتشار: 1390-11-15 - 16:11

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- انقلاب اسلامی / مطالب دیگران- سیاسی / بین الملل
0
بازدیدها: 1 209

دعاگو : نظام جمهوری اسلامی به رغم همه کاستی‌ها،در حوزه‌های گوناگونی برجسته و آراسته به نقاط قوت است

چکیده:   دعاگو گفت: نظام جمهوری اسلامی به رغم همه کاستی‌ها و فاصله‌ها با قانون اساسی و آرمان‌های دینی و ملی در حوزه‌های مردم سالاری، استقلال، آزادی، خودکفایی، خوداتکایی، نفوذ سیاسی، اعتبار و […]

چکیده:

 

دعاگو گفت: نظام جمهوری اسلامی به رغم همه کاستی‌ها و فاصله‌ها با قانون اساسی و آرمان‌های دینی و ملی در حوزه‌های مردم سالاری، استقلال، آزادی، خودکفایی، خوداتکایی، نفوذ سیاسی، اعتبار و اقتدار جهان اسلامی و جهانی و دستیابی به فن آوری‌های بر‌تر، بر مبنای مقیاس‌های جهانی؛ نظامی برجسته و آراسته به نقاط قوت فرهنگی، سیاسی، دفاعی و کم نظیر در عرصه بازدارندگی است/گوشه نشینی برخی از یاران امام نتیجه تعرض‌های غیرمنطقی دوستان نادان و تندروی‌هاست/دولت شهید رجایی با نخست وزیری شهید باهنر بهترین نمونه شایسته سالاری بود/دولت در دوران جنگ تحمیلی به رغم فشارها و کمبودها درخششی شایسته داشت/دولت آیت الله هاشمی، دولت آرامش، سازندگی و بازسازی جایگاه در حوزه‌های داخلی و خارجی بود/خاتمی، اعتبار سیاسی ایران اسلامی در جهان اسلام و جامعه جهانی را تقویت کرد/انحراف‌های فرهنگی و سیاسی و مفاسد اقتصادی از کاستی‌های پدید آمده در دولت آقای احمدی‌نژاد است

 

امام جمعه شمیرانات با اشاره به اینکه متأسفانه شرایط کنونی با تحقق شایسته حقوق اساسی مردم فاصله دارد، گفت: باید برای رسیدن به ایده آل‌های ملی و حکومتی و اجرای شایسته قانون اساسی، تلاشی مطلوب و پیوسته صورت گیرد و نظارت مردمی بر عملکرد مسئولین دقیق‌تر و عمیق‌تر گردد.

حجت الاسلام محسن دعاگو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اهداف اصلی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین رویداد تاریخی پس از بعثت پیامبر اکرم (ص) و دوران ولایت علوی است و انقلابی ارزشی، انسانی و آسمانی بود.

وی در باره اهداف و آرمان‌ها انقلاب اسلامی، تاکید کرد: هدف انقلاب اسلامی، براندازی نظام دیکتاتوری وابسته به اجنبی و تشکیل نظام حکومتی برآمده از آگاهی، آزادی، باورهای اعتقادی، ارزش‌های انسانی و الگوسازی شفاف از حکومت تکامل بخش دینی و ارزش‌های متعالی برای جهان اسلام و جوامع بشری است.

دعاگو گفت: نظام جمهوری اسلامی به رغم همه کاستی‌ها و فاصله‌ها با قانون اساسی و آرمان‌های دینی و ملی در حوزه‌های مردم سالاری، استقلال، آزادی، خودکفایی، خوداتکایی، نفوذ سیاسی، اعتبار و اقتدار جهان اسلامی و جهانی و دستیابی به فن آوری‌های بر‌تر، بر مبنای مقیاس‌های جهانی؛ نظامی برجسته و آراسته به نقاط قوت فرهنگی، سیاسی، دفاعی و کم نظیر در عرصه بازدارندگی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوریت نظام با استقرار ساختارهای حکومتی و استمرار حکومت در چارچوب قانون اساسی شکل می‌گیرد و به موازات اجرای قانون اساسی از هویت و حقیقت و عمق برخوردار می‌شود، گفت: حقوق اساسی و آزادی‌های قانونی در قانون اساسی با صراحت و شفافیت تعیین و مشخص شده است.

دعاگو خاطر نشان کرد: اگر آزادی‌های ادعا و مطالبه شده توسط جریان‌های سیاسی، فرا‌تر از قانون اساسی باشد با هیچ منطقی معقول و قابل قبول نیست و اگر در چارچوب قانون اساسی، حقوق ملت مطالبه شود هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابلش بایستد.

وی تصریح کرد: متأسفانه شرایط کنونی با تحقق شایسته حقوق اساسی مردم فاصله دارد و باید برای رسیدن به ایده آل‌های ملی و حکومتی و اجرای شایسته قانون اساسی، تلاشی مطلوب و پیوسته صورت گیرد و نظارت مردمی بر عملکرد مسئولین دقیق‌تر و عمیق‌تر گردد.

گوشه نشینی برخی از یاران امام نتیجه تعرض‌های غیرمنطقی دوستان نادان و تندروی‌هاست

دعاگو درباره گوشه نشینی برخی از بزرگان انقلاب در زمان فعلی گفت: گوشه نشینی برخی از یاران امام نتیجه تعرض‌های غیرمنطقی دوستان نادان، تندروی‌های معاندان و تفریط‌های برآمده از انحراف گرایی، سطحی نگری، عوام زدگی، قدرت طلبی و ناشایسته سالاری است.

وی افزود: تندرو‌ها حریم و حرمت نمی‌شناسند، با منطق انسانی و درایت و دور اندیشی فاصله دارند، دینداری را با توهین و تهمت و زورگویی و خشونت و ناسزاگویی می‌آلایند و به زعم خود تبلیغ و ترویج می‌کنند. آبروی دین را می‌ریزند و شخصیت‌های ملی وفادار به آئین مدنی و میثاق‌های ملی را به زاویه و حاشیه می‌رانند.

دعاگو تاکید کرد: اگر تندروی‌ها ادامه یابد و فضای مدیریت کشور متأثر از تندروی‌ها بماند، فضای جمهوری اسلامی به جای نقش آفرینی در پرورش و تقویت ارزش‌های دینی و انسانهای متعالی، فضایی ارزش سوز، دشمن ساز و با بدی و زشتی همساز را در محیط آینده کشور ترسیم می‌کند و نقشی متقابل با رسالت شایسته‌اش ایفا می‌نماید.

وی درباره پایبندی دولت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی، گفت: این مبحث را باید به چند دسته تقسیم کرد و کار کرد هر دولت را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد.

دعاگو با اشاره به اینکه اولین دولتی که در فضای آغازین انقلاب شکل گرفت دولت موقت بود، خاطر نشان کرد: فضای آغازین انقلاب اسلامی از آرمان‌ها و شعارهای انقلابی آکنده بود و ملت بزرگ ایران به روحیه فداکاری، ایثارگری و انگیزه انقلابی آراسته بود.

دولت موقت، دولت بنی صدر را بسترسازی کرد

دعاگو با اشاره به انکه متأسفانه دولت موقت، دولت بنی صدر را بسترسازی کرد و کشور و انقلاب را در کام توطئه‌های بیگانه قرار داد، گفت: بنی صدر از همراهی امام از پاریس تا تهران و از سخنرانی‌ها و ادعا‌هایش سود برد و به ریاست جمهوری رسید.

وی افزود: گرچه نخست وزیر بنی صدر، شهید رجایی بود و وزیرانی غالباً متعهد و وفادار به نظام جمهوری اسلامی داشت؛ ولی با کارشکنی‌های بنی صدر و نقش آفرینی منفی او در امور اساسی و حیاتی، محدودیت بسیار شدید اختیارات و امکانات و فرصت زمانی اندک و قرار گرفتن بنی صدر در جایگاه فرماندهی کل قوا، توان و امکان قابل ملاحظه‌ای برای نخست وزیر محبوب و اعضای کابینه‌اش وجود نداشت.

بنی صدر در میدان آمریکا و کشورهای غربی و در برابر ایران بازی می‌کرد

امام جمعه شمیرانات بیان داشت: بنی صدر در میدان آمریکا و کشورهای غربی و در برابر ایران بازی می‌کرد.

وی افزود: بنی صدر برای لشگرکشی سیاسی در برابر وفاداران به انقلاب اسلامی مانند شهید بهشتی، آیت الله خامنه‌ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی طراحی و برنامه‌ریزی می‌کرد.

دعاگو خاطر نشان کرد: تلاش بنی صدر برای ایجاد فضای شکست جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی بود و از تجهیز ارتش و سپاه و نیروهای مردمی (بسیج) وفادار به انقلاب اسلامی خودداری می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بنی صدر، برای نابودسازی اسناد آمریکایی باقی مانده از متجاوزان آمریکایی در صحرای طبس، پرنده‌های به جا مانده را بمباران کرد، گفت: بنی صدر حامی سازش و تسلیم در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی‌های آزمند و قدرت طلب بود.

دعاگو خاطر نشان کرد: بنی صدر یک انسان خودشیفته، خودخواه، خودبین و خودبزرگ بین بود، در خیانت به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با همکاری بی‌دریغ سازمان منافقین، مجموعه معاندین و دشمنان اسلام و ایران و جامعه انقلابی مسلمین از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی با اشاره به اینکه با ادامه این گونه فعالیت‌ها، بنی صدر با فرمان امام (ره)، از فرماندهی کل قوا عزل شد، گفت: بنی صدر در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن و شهادت امامان جمعه و مسلمانان متدین و فرهیخته از برنامه ریزان اصلی و نقش آفرینان حقیقی بود و در ‌‌نهایت همراه رئیس منافقین با لباس زنانه از کشور گریخت و به فرانسه پناهنده شد.

خطیب جمعه شهرستان شمیرانات گفت: به صورت کلی می‌توان گفت بنی صدر، جز تخریب فرهنگ دینی، انگیزه‌های انقلابی و اقتدار و اعتبار ایران اسلامی سهم و نقشی در تاریخ انقلاب نداشت.

دولت شهید رجایی با نخست وزیری شهید باهنر بهترین نمونه شایسته سالاری بود

وی افزود: دولت شهید رجایی با نخست وزیری شهید باهنر بهترین نمونه شایسته سالاری و وحدت و همگرایی شخصیتی حوزه‌ای و دانشگاهی بود و شهید باهنر، در پارسایی و تقواگرایی، عقلانیت و ادب و متانت، شایسته مقام نخست وزیری جمهوری اسلامی و اداره کابینه شهید رجایی بود.

دعاگو تاکید کرد: شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران به لحاظ شخصیت، تدبیر، درایت، تقوا، متانت، خردورزی، کارآیی و اندیشه و روحیه انقلابی و مردمی، شاخص، نمونه و الگو بود.

وی با اشاره به اینکه در خلوص، دینداری و ولایتمداری شهید رجایی تردیدی نبود، گفت: تاریخ ایران یکی از صمیمی‌ترین و فداکار‌ترین رؤسای جمهور را در مسند مدیریت ساختار اجرایی کشور تجربه کرد.

وی افزود: عقل، ادب، معرفت و صداقت شهید رجایی به او جایگاه برجسته و ممتازی داد، دشمنان داخلی و خارجی اسلام و ایران با ابزارسازی از معاندان و منافقان، شخصیت خدایی رجایی را تحمل نکردند و پس از یک ماه دولت شهید رجایی پایان یافت و به خاطره‌ای ماندگار و جاودانه برای ملت مسلمان ایران و دیگر مسلمانان و آزادگان جهان تبدیل شد.

دولت در دوران جنگ تحمیلی به رغم فشارها و کمبودها درخششی شایسته داشت

دعاگو خاطر نشان کرد: دولت مهندس موسوی با ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای در دوران جنگ تحمیلی به رغم فشار، کاستی‌ها، تهدید‌ها و کمبودهای برآمده از شرایط جنگی در پیشبرد آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی، درخششی شایسته و نفوذ و حضوری بایسته در اندیشه همگانی و مناسبات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی و امنیتی داشت.

وی افزود: اداره کشور در آن شرایط بحرانی و انقلابی با اندیشه سازی‌ها و انگیزه آفرینی‌های برآمده از حضور در عرصه‌های جهادی و دفاعی و آفرینش و افزایش اهداف و انگیزه‌های مطهر و انقلابی در فضاهای شهادت طلبی از معنویتی آسمانی و خدایی برخوردار بود.

دعاگو با اشاره به اینکه ارتقاء برگزیدگان و خدامنشان به مرتبه شهادت، جانبازی و آزادگی و گسترش فرهنگ ایثارگری و.. فضای عمومی جمهوری اسلامی را به فضای انسان سازی و رشد و شکوفایی انسانی تبدیل کرد، گفت: آن دولت و مدیریت را در پرتو رهبری امام خمینی (ره) و نقش آفرینی آیت الله خامنه‌ای در حوزه تقویت ارزش‌های دینی و انقلابی، ارزش آفرینی و آفرینش اعتبار و اقتدار ملی در جایگاهی ویژه و شایسته قرار داد.

دولت آیت الله هاشمی، دولت آرامش، سازندگی و بازسازی جایگاه در حوزه‌های داخلی و خارجی بود

وی گفت: دولت آیت الله هاشمی، دولت آرامش، سازندگی و بازسازی جایگاه و مناسبات سیاسی در حوزه‌های داخلی و خارجی بود.

دعاگو با اشاره به اینکه در این دوران شرایط خسارت بار نه جنگ، نه صلح از میان رفت و بازسازی، نوسازی، بهسازی و سازندگی فعال شد، خاطر نشان کرد: در شرایطی که ساختار اقتصادی و زیرساخت‌های اقتصاد ملی به گونه‌ای فاجعه بار دچار آسیب‌های شکننده شده بود، ارز خارجی به حوزه‌های صنعت و معدن و سازندگی، تولید، خودکفایی و خوداتکایی جلب و جذب شد.

خطیب جمعه شهرستان شمیرانات افزود: اکثر بخش‌ها، شهر‌ها، مراکز استان‌ها و همه حوزه‌های مدنی و ملی، زیباسازی، سازندگی، پویایی و رشد و شکوفایی علمی، فنی و اقتصادی را لمس کردند.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران با همسایگان بازسازی، بهسازی و بر مبنای اعتمادسازی متقابل پایه ریزی شد، گفت: اعتبار ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی افزایش یافت، ساختار رشد و شکوفایی علمی، صنعتی و فنی در حوزه‌های دفاع و بازدارندگی و‌های تکنولوژی به گونه‌ای ویژه و شایسته پایه‌ریزی شد.

دعاگو خاطر نشان کرد: خانواده‌هایی که نقش اساسی را در دفاع مقدس ایفا کردند و با افتخار شهادت، جانبازی و آزادگی نائل شدند برای رشد علمی و فنی و نقش آفرینی در عرصه‌های فرهنگی، اداری و سازندگی از امتیازات ویژه برای جبران برخی از فرصت‌های از دست رفته برخوردار شدند.

وی گفت: در دولت سازندگی؛ افکار عمومی ملت ایران، جهان اسلام و جامعه جهانی، روشن بینی و هوشمندی سیاسی، توانایی و کارآیی اجرایی را در ساختار نظام سیاسی- اجتماعی برآمده از دین باوری و دینداری دریافتند.

خطیب جمعه شهرستان شمیرانات افزود: فضای بازسازی، نوسازی، سازندگی و اصلاح ساختارهای اقتصادی نسبت به مسائل فرهنگی از سهم بیشتری برخوردار شد، عرصه‌های سازندگی و کارآفرینی و اشتغال، نور امید و اعتماد را در فضای زندگی مردم زنده کرد و تحرکی بی‌سابقه در حوزه‌های کار، اشتغال، عمران و آبادانی و رشد علمی، فنی و صنعتی ایجاد کرد.

دعاگو افزود: در فضایی که کشور از بودجه ملی کافی برخوردار نبود هزاران میلیارد از نقدینگی بخش خصوصی به عرصه‌های سازندگی هدایت شد و به عنوان جایگزینی برخوردار از مزیت‌های اجتماعی و اقتصادی بسیار جای سرمایه گذاری‌های امتیازطلبانه خارجی را گرفت.

خاتمی، اعتبار سیاسی ایران اسلامی در جهان اسلام و جامعه جهانی را تقویت کرد

دعاگو با تاکید بر اینکه آقای خاتمی، اعتبار سیاسی ایران اسلامی در جهان اسلام و جامعه جهانی را تقویت کرد، به آزادی‌های اساسی به شکلی پررنگ‌تر از دولت‌های گذشته پرداخت، گفت: در عرصه‌های اجرایی به مشورت، توانایی و کارآیی توجهی ویژه داشت، اکثر طرح و برنامه‌های دولت آقای هاشمی را دنبال کرد ولی در این دوران آهنگ سازندگی و رشد و توسعه اقتصادی به سستی و کندی گرایید، فضای کشور درگیر تنش‌های سیاسی برآمده از تعارض باورهای فرهنگی، نگاه‌ها و مواضع فرهنگی و سیاسی شد.

وی افزود: لیبرالیسم و سکولاریسم در برخی از جایگاه‌های رسمی مورد ترویج قرار گرفت و شعار همه پرسی قانون اساسی برای اصلاحات ادعایی فضای عمومی کشور را بحرانی، آشفته و نگران کننده ساخت.

دعاگو با تاکید بر اینکه رئیس جمهور از قدرت تحمل و نقدپذیری قابل قبولی برخوردار بود و در موارد حساس وفاداری‌اش را به اثبات رساند، گفت: نرمش سیاسی، خردورزی، پیام صلح و دوستی و پرهیز از تندروی و خشونت ورزی از شعارهای تبلیغ شده در دوران دولت مسوم به اصلاحات بود که به خوبی به اجرا در آمد.

انحراف‌های فرهنگی و سیاسی و مفاسد اقتصادی از کاستی‌های پدید آمده در دولت آقای احمدی‌نژاد است

وی با اشاره به اینکه ساده زیستی، مردم گرایی، توجه به اقشار مستضعف، پرکاری، تعیین بودجه فرهنگی برای مصلا‌ها، مساجد و دیگر مراکز فرهنگی، مسکن مهر، سهام عدالت، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، سفرهای استانی و شهرستانی و مواضع انقلابی در برابر دشمنان خارجی از مزایای دولت احمدی‌نژاد است، گفت: متأسفانه انحراف‌های فرهنگی و سیاسی و مفاسد اقتصادی نظیر اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی از کاستی‌های پدید آمده در دولت آقای احمدی‌نژاد است.

وی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی از طریق دستگاه قضایی در برخی از مناصب حساس سیاسی با بن بست و شکست روبرو می‌شود.

دعاگو خاطر نشان کرد: ادعای ولایتمداری که در آغاز صادقانه و خالصانه می‌نمود با مشکلی جدی همراه شد و قهر و مقاومت‌های غیرقابل توجیه چهره محور جریان انحراف را در برابر افکار عمومی و ولایتمداران حقیقی شفاف ساخت.

وی افزود: ادبیات سیاسی ناسازگار با شأن دومین شخصیت رسمی نظام و مواضع نسنجیده سیاسی در حوزه‌های داخلی و خارجی اعتبار سیاسی نظام را با کاستی مواجه ساخت، تزریق پندارهای فرهنگی بی‌پایه و انحراف‌های فرهنگی و سیاسی رسوا کننده و نگران ساز در مناصب نزدیک به محور انحراف وفاداران به اسلام، انقلاب، نظام و ارزش‌های دینی و ملی را با شگفتی روبرو ساخت و واکنش‌های اعتراض آمیز بسیاری را در پی داشت.

خطیب جمعه شهرستان شمیرانات خاطر نشان کرد: تندروی سیاسی با شاخصه‌های دروغ سازی، دروغ‌پردازی و توهین و تهمت پراکنی برای تخریب و تضعیف شخصیت‌های دینی و ملی از آفت‌های بزرگی بود که در دوران دولت موسوم به اصولگرایی به شدت رواج یافت.

وی گفت: در دو شماره مجله همت برنامه‌ریزی برای ایجاد درگیری داخلی و حذف روحانیت و ولایت در برابر افکار عمومی رونمایی شد.

دعاگو خاطر نشان کرد: جبهه انحراف فتنه ۸۸ را با اقدامات متضاد با مبانی شرعی و قانون اساسی ساخت و با نفاق ورزی، ریاکاری و خیانت به منافع و مصالح ملی، واکنش‌ها، گرایش‌ها و گریزش‌هایش را در خدمت حذف روحانیت و ولایت قرار داد و در موضع تشدید درگیری‌ها به تماشا و ادامه توطئه‌ها و فتنه‌گری‌ها ایستاد.

وی افزود: متأسفانه اختلاس‌ها وبرخی فسادهای اقتصادی بی‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی در دوران دولت موسوم به خدمتگزاری پدید آمد و با گستاخی تمام فریاد پاکیزگی و قدرت اجراییشان افکار عمومی را با شگفتی تمام روبرو ساخت.

دعاگو با اشاره به اینکه هر روز با افزایش و کاهش نرخ طلا و ارز بخش‌هایی از سرمایه‌های ملی را از تملک مالکان و صاحبانشان خارج می‌سازند و هرگز از فرافکنی فاصله نمی‌گیرند، گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی ادعا‌ها و شعارهای دینداری و ولایتمداری در مرکزیت نهاد اجرایی با حقایق و واقعیت‌های خارجی فاصله و زاویه نداشت.

وی تاکید کرد: در برابر بیداری اسلامی که بهترین نمادش آرمان‌ها و شعارهای انقلابی مسلمانان در کشورهای اسلامی است شعار بیداری انسانی مطرح می‌شود و با سستی، سهل انگاری و کم کاری، فشارهای سازمان بافته برای تسلیم کشور در برابر دشمنان خارجی بسترسازی می‌گردد.

دعاگو خاطر نشان کرد: از سلامت و صداقت و دینداری و دلسوزی سخن می‌گویند و هرگز به نگاه میلیون‌ها انسان بصیر، عارف، زمان‌شناس، امام‌شناس و آرمان‌شناس توجه نمی‌کنند. امروز بزرگ‌ترین مشکل جمهوری اسلامی بدون هیچ تردیدی گرفتاری‌های ملت انقلابی و منافع و مصالح ملی در کام ریاکاری، نفاق ورزی، عوام فریبی و فتنه سازی جریان انحرافی است.

 

منبع: ایلنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود