کد خبر: 5791

تاریخ انتشار: 1390-04-27 - 22:36

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگ و مدیریت فرهنگی / یادداشت مدیرمسئول / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 495

ارتحال تاسف بار و ناگهانی حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مهندسی

  دقایقی قبل با دریافت پیامک خبری از خبرگزاری رسامطلع شدم که با کمال تاسف فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای محمد مهدی مهندسی براثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت و جامعه علمی وحوزوی را […]

 

دقایقی قبل با دریافت پیامک خبری از خبرگزاری رسامطلع شدم که با کمال تاسف فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای محمد مهدی مهندسی براثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت و جامعه علمی وحوزوی را داغدار کرد.حشره الله مع اولیائه.


بدون تردید جامعه کنونی در گرفتاری شدید و پرتلاطم انحرافات فکری،سخت نیاز به چنین چهره هایی دارد.چهره هایی که تبیین خردمندانه ای از وحی(قرآن واهل بیت علیهم السلام) داشته باشند.تبیینی که هم متکی به وحی باشد وهم با منطق و ترازوی عقل قابل تبیین برای تمام وجدان های جستجوگر حقیقت باشد.دربرابر انحرافات وخرافات توان پاسخگویی داشته باشد.هم از انحرافات والتقاط دامن دین و حقیقت را تنزیه کند و هم بدون غلطیدن به تحجر،آغوش باز دین برای تبلیغ گسترده تر را فراهم نماید.تبلیغ دینی که برای ناس است و چتر رحمت ان برای همه،که به فرموده امام هشتم امام رضاعلیه السلام:

 "إنَّ النّاسََ لَو عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعونا. اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را بشناسند، قطعاً از ما پیروی می‌کنند." معانی الأخبار، ص 180، بحارالانوار/30/ 2.

 مرحوم استادمهندسی را اولین بار در اوائل دهه هشتاد و در ارتباط با کتاب شرح منظومه آیت الله استاد انصاری شیرازی-مدظله- در دوره مسئولیت موسسه بوستان کتاب،از نزدیک شناختم.

نوارهای درس استاد بالغ بر 700 ساعت نوار پیاده حروفنگاری وویرایش شد که بیش از 6سال این کار  زمان برد ودر چهار جلد منتشر شدشد. این اثر از بهترین اثار منتشر شده موسسه بوستان کتاب محسوب می شود.

استاد انصاری از جمله اساتید ایشان بودند، که مرحوم مهندسی بازخوانی شرح را پس از ویرایش فنی و درحقیقت ویرایش علمی آن را قبول کردند. به علاوه مقدمه علمی کتاب را مرقوم کردند همراه با شرح زندگانی استاد انصاری شیرازی. هرچند استاد انصاری اجازه چاپ زندگی خود را ندادند.

ارتحال جانسوز این فاضل ارزشمند را به حضرت ولی عصر امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف)، حوزه های مقدس علمیه، اساتید بزرگوار آن مرحوم ،شاگردان و دوستان داغدارش خصوصا اعضای مجمع عالی حکمت، و همچنین خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم.

امید ان که خداوند ایشان را در غفران ورحمت خود غریق فرماید وبه تمام عزاداران ایشان اجر صابران عطا فرماید.بمنه وکرمه.


 خبر ارتحال در سایت رسا آمده است:


ساعاتی پیش؛
عضو هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی دار فانی را وداع گفت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین مهندسی عضو هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی ساعاتی پیش بر اثر سکته قلبی در بیمارستان کسری تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مهندسی عضو هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و از اساتید حوزه علمیه قم ساعاتی پیش بر اثر سکته قلبی در بیمارستان کسری تهران دار فانی را وداع گفت و به دیار معبود شتافت.

احمد مهندسی فرزند آن مرحوم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابرازداشت: ایشان به دلیل سکته قلبی حدود سه ساعت پیش در بیمارستان کسری تهران دار فانی را وداع گفتند.

وی تصریح کرد: مرحوم پدرم 10 روز قبل سکته قلبی کردند و امروز قرار بود تحت عمل جراحی قرار بگیرند و روز چهارشنبه نیز یک نوبت دیگر عمل جراحی شوند.

فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی ادامه داد: بعد از عملی که امروز روی ایشان انجام شد، قلب آن مرحوم از کار افتاد و علی رغم تلاش پزشکان ایشان چند ساعت در کما بودند و در نهایت دار فانی را وداع گفتند.

وی در خصوص مراسم تشییع و خاکسپاری حجت الاسلام والمسلمین مهندسی نیز گفت: جزئیات دقیق مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم هنوز مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد این مراسم روز چهارشنبه در شهر مقدس قم انجام خواهد شد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در سال 1332 به دنیا آمد و سال ها به عنوان استاد حوزه و عضو هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی فعالیت داشت.

نشانی خبر: اینجا

اخبار مراسم،مصاحبه ایشان،زندگینامه و...در نشانی های زیر قابل دسترسی است:

اینجا + اینجا + اینجا + اینجا همچنین بخشی از سخنان ایشان در مراسم رونمایی کتاب شرح منظومه استاد انصاری شیرازی در این پست وبلاگ 

بازتاب مطلب بالا در اینجا


تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود