کد خبر: 20

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: اخبار و مسائل کتاب / مطالب دیگران- فرهنگ و هنر / فضای مجازی / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب / بایسته های فرهنگ / هنر / آسیب ها
+1
بازدیدها: 3 838

تحریفی غیراخلاقی درمصاحبه مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی

امروز در خبرگزاری مهر خبری دیدم با این عنوان: مدیر اداره کتاب مطرح کرد:ممنوعیت کلمه «شراب» در کتاب‌ها متن که برگرفته از مصاحبه با شیرازه، نشریه مجمع ناشران انقلاب اسلامی بود، مطالعه […]

امروز در خبرگزاری مهر خبری دیدم با این عنوان:

مدیر اداره کتاب مطرح کرد:ممنوعیت کلمه «شراب» در کتاب‌ها

متن که برگرفته از مصاحبه با شیرازه، نشریه مجمع ناشران انقلاب اسلامی بود، مطالعه کردم، به هیچ وجه چنین مطلبی نداشت، بلکه به عنوان دلیلی برای بازنگری کتابهای بررسی شده قبل و مشکلات بررسی گفته شده که در مواردی اگر کلمه شراب در آن بوده ممنوع بوده....که یا در تنظیم متن متوجه نشده اند و یا به عنوان حربه ای علیه سیاست فرهنگی دولت چنین تیتری انتخاب کرده اند.

آقای دکتر سلگی این توضیحات را در اختیار کتاب ناب قرارداد:

باسلام خدمت عزیزان .

من در مقام تقبیح این مسیر که ممیزی گاهی واژه محور بوده است صحبت میکردم و حساسیت غلط به اسامی حیوانات و اسامی خارجی خاص . اما خبرنگار طوری نوشته که گویا این رویه ماست.

 

این مصاحبه تحریف شده است. دو ماه پیش با یک مجله مصاحبه کرده بودم که هم اصل سخن بنده را درست منعکس نکرده است و هم تیتری کاملا خلاف و مغایر سخنان من برای متن انتخاب کرده است. گفته بودم سیاست اداره کتاب دوری از واژه محوری و توجه به متن است و عقلانی و قانونمند کردن کار نظارت بر کتاب. این تیتر معکوس سخن من است. نشریه متاسفانه بی اخلاقی کرده است.

من کاملا برعکس توضیح داده ام. گفته ام که در دوره هایی، در بررسی کتاب واژه محوری پررنگ بوده ولی ما الان مخالف این رویه هستیم. گفته ام که بی توجه به جایگاه فی المثل کلمه شراب در جمله با  آن برخورد میشده است. خبرنگار جوری تنظیم کرده که انگار ما اکنون و امروز داریم با این رویه برخورد میکنیم. من در پی تقبیح آن رویه بوده ام نه اثبات و تایید آن.

این قدام یک بی اخلاقی است. تکذیبیه و توضیح آماده کرده ایم که فردا منتشر می شود.

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود