کد خبر: 211

تاریخ انتشار: 1394-07-15 - 22:15

نسخه چاپی | دسته بندی: حوزه علمیه / بین الملل / چهره ها / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 2 896

ارتحال یکی از نخبگان حوزه در فاجعه منا

 ناصر قربان‌نیا یکی از نخبگان حوزه علمیه قم که عضو انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه و معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم بود در فاجعه منا جان خود را از دست داد. حجت‌الاسلام دکتر ناصر قربان‌نیا که نام وی […]

 ناصر قربان‌نیا یکی از نخبگان حوزه علمیه قم که عضو انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه و معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم بود در فاجعه منا جان خود را از دست داد.

حجت‌الاسلام دکتر ناصر قربان‌نیا که نام وی در لیست مفقودان حادثه منا بود، پیکرش شناسایی شد.

این استاد حوزه و دانشگاه قبل از تحصیلات آکادمیک، وارد حوزه علمیه شده و در پایه‌های ششم، هشتم و نهم رتبه اول و در پایه هفتم رتبه دوم را کسب کرده بود.

وی در سال‌های ۸۱، ۸۲ و ۸۳ به عنوان پژوهشگر برتر کشوری، استانی و دانشگاهی معرفی شده و از وی بیش از ۵۰ مقاله علمی در مجلات معتبر علمی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شده است.

کتاب «اخلاق و حقوق بین الملل» این استاد حوزه و دانشگاه به عنوان رتبه اول جشنواره کتاب سال ۷۹ و کتاب «عدالت حقوقی» به عنوان رتبه دوم جشنواره کتاب سال ۸۲ انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم در پی ارتحال این عضو انجمن فقه و حقوق اسلامی تسلیت گفته است.

در پیام وی آمده است: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً.

استاد ناصر قربان نیا از مؤمنانى بود که عمری بر سر عهدى که با خدا بسته‌‌ بود، ایستاد. در هشت سال دفاع مقدس، در میدان جهاد خالصانه حضور یافت و جنگید و در میدان علم و معرفت جزء برترین ها و ممتازین حوزه و دانشگاه بود. و به حق می توان گفت او ناصردین الله بود و در عهد و پیمان خود با خدا استوار ماند و دچار انحراف و تزلزل در مسیر خود نشد و در انتظار شهادت ایستاد تا آنکه در قربانگاه منا آنجا که آخرین مقام عروج ملکوتیان است، آنجا که با انقطاع الی الله و بریدن از همه تعلقات دنیوی ابلیس و نماد همه ابالسه دنیا را رمی نمود، با دلی پاک و قلبی سرشار از عشق الهی به مقام قرب نائل آمد و رزق و روزی خویش را در قربانگاه ابراهیم خلیل و نقطه عزیمت سالار شهیدان، در زیباترین نقطه پرگار عالم وجود دریافت نمود. هنیئاَ له و رزقناالله الشهاده فی هذه الحاله.

اما فقدان او در انجمن‌های علمی حوزه، ضایعه ای است که جبران آن برای دوستان و یاران و همسفران آن عزیز سفر کرده، غیر ممکن می نماید.  خدایش او را در بالاترین درجات جنة النعیم قرار دهد و او را بر سر سفره سالارشهیدان مهمان کند.

این ضایعه مؤلمه را به همه اعضای محترم انجمن های علمی حوزه، به ویژه همکاران آن عزیز در انجمن فقه و حقوق اسلامی و به خانواده محترمشان، تسلیت عرض می کنم.»

ناصر قربان‌نیا دارنده دکترای حقوق بین الملل، فروردین ۴۳ در شهر رودسر از توابع استان گیلان چشم به جهان گشود.

منبع: 19دی به نقل از مهر

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود