تازه های کتاب
تازه های انتشارات کتاب ناب
بایسته های فرهنگ
سازمان های فرهنگی
- تغییر ساده مدیریتی یا جریان استحاله نرم حکمرانی علمی؟
- شفاف سازی گزینشی وزارت ارشاد متولی قانون شفاف سازی
- فهرست ۱۰۰ عنوان پرفروشهای نمایشگاه مجازی کتاب هفتم
- ستاد ویژه ساماندهی و راهبری فضای مجازی کشور قانونی یاغیرقانونی؟
- تئوریزه کردن تفکر لیبرالی صدور مجوز کتاب بدون بررسی در سایت معاونت فرهنگی ارشاد
- به پایان آمد این دفتر...حکایت همچنان باقی است
- گزارشی مغشوش، رکوردشکنی اداره کتاب در صدورمجوز بدون بررسی
مسائل نظری
حوزه علمیه
دانشگاه
- انتشار کتابهای فقهی درباره مسائل روز
- گزارشی از حضور استاد احمد مبلغی در مجمع جهانی فقه اسلامی
- ادله فقهی الزام حاکمیت به حجاب
- ظرفیتها و چالشهای استفاده از فقه در تقنین
- حجاب امری اجتماعی، با امکان قانونگذاری
- مسئله اجازه همسر، نیازمند بحث فقاهتی است
- کسانی که در اصول تابع دیگران باشند، نباید خود را مجتهد بدانند
- ارتحال عالمی عمیق
- به پایان آمد این دفتر...حکایت همچنان باقی است
- بزرگداشت مقام علمی فقیه نو اندیش آیت الله محمد ابراهیم جناتی ره
- تشکر و سپاس از ملّت مقاوم ایران و رزمندگان و دولتمردان
- درهای توفیقات الهی چگونه برای رهبر شهید انقلاب گشوده شد؟
- قدردانی رهبر انقلاب از پیامهای تسلیت علما و شخصیتهای دینی داخلی و خارجی
- خمینی خراسان
- تفکرات الحادی تا مغز استخوان علوم رسمی نفوذ کردهاند
- سیونهمین جشنواره بینالمللی خوارزمی و بیست و هفتمین جشنواره جوان خوارزمی
- فراخوان بیستودومین جشنواره پایاننامه و سیوسومین جشنواره کتاب سال دانشجویی
- دکتر مصطفی جعفرطیاری سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب شد
- تمدید مهلت ارسال اثر به پنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی
- بازسازی منابع تاریخی مفقود شیعه
- رتبهبندی علمی دانشگاهها، پژوهشگاهها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به حوزه علمیه قم
علمی آموزشی
علمی پژوهشی
هنر
- تغییر ساده مدیریتی یا جریان استحاله نرم حکمرانی علمی؟
- بزرگداشت مقام علمی فقیه نو اندیش آیت الله محمد ابراهیم جناتی ره
- آیتالله میلانی واقعاً احیاگر حوزه علمیه مشهد بود
- کارگزاران باید قدر مردم را بدانند
- دکتر مصطفی جعفرطیاری سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب شد
- نیازمندیهای پژوهشی وزارت فرهنگ اعلام شد
- حوزه پیشرو و سرآمد
- بیانیه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور؛ درحمایت از رهبرانقلاب اسلامی
- انتصاب معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- راهحل مسائل ایران در توجه به تغییرات اجتماعی و فناورانه است
- امکان پیگیری مجوزها درسامانه شفافیت
- ضرورت ارایه راهکارهای نوین برای همراه شدن با تغییرات اجتماعی
- فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد
- دکتر میرشمسالدین ادیب سلطانی درگذشت
اخبار و مسائل کتاب
نقد و معرفی کتاب
-
دعوت به کتابخوانی سنتی، دعوت به عقبماندگی است
-
مجری و عدم اعتقاد به تکالیف!!
-
دکتر محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
-
اداره کتاب دولت سیزدهم یا دولت چهاردهم؟!
-
برنامه اصلاحات معاونت فرهنگی
-
حکمرانی در شکل کلان نیاز دارد، بداند در کجا سفت و کجا منعطف باشد
-
فعالیتهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در جهت اهداف انقلاب اسلامی است
-
حوالی احمد
-
برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه کتاب سال چهلوسوم
-
جریانی که داستان زرد دینی تولید میکند نقد نمیشود
-
انتشار آثار منتخب جشنوارههای کتاب ایران ۱۴۰۰
-
انتشار کتاب بررسی فقهی حفظ نظام و مسائل آن
-
انتشار زنان در فرهنگ اسلامی از منظر خانواده، سیاست و حقوق
-
جایزه کتاب سال و جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
اقتصاد
اجتماعی
-
باید امید آفرینی کنیم
-
طرح اصلاح قیمت بنزین می توانست بهتر از این اجرا شود
-
خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هستیم
-
در عرصه جنگ اقتصادی، به طور قاطع دشمن را عقب می زنیم
-
دولت خسته نیست
-
فعالیت 11 هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز در کشور
-
افرادی که نفوذ پیدا می کنند داغترین شعارهای حاکمیتی را میدهند
کد خبر: 253
1394/03/13 20:26
رئیس جمهور کشور کوچک «جیبوتی»: احمدی نژاد خواستار تاسیس سفارت ایران شده بود، اما من قبول نکردم تا شر تهران به کشورم نرسد!
وی درباره توافق امنیتی میان عربستان و جیبوتی هم گفت به زودی کشورش با عربستان توافقنامه امنیتی امضاء می کند و جیبوتی به جز عربستان کشور حامی دیگری ندارد. رئیس جمهور جیبوتی در گفتگو با روزنامه الحیات […]
وی درباره توافق امنیتی میان عربستان و جیبوتی هم گفت به زودی کشورش با عربستان توافقنامه امنیتی امضاء می کند و جیبوتی به جز عربستان کشور حامی دیگری ندارد.
رئیس جمهور جیبوتی در گفتگو با روزنامه الحیات با اشاره به سفر احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران به این کشور و درخواست وی برای افتتاح سفارت ایران گفت که جیبوتی چنین چیزی نمی خواست تا شر ایران به این کشور نرسد!
به گزارش «انتخاب»، اسماعیل عمر گیله رئیس جمهوری جیبوتی در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره بهار عربی در کشورهای عربی چیست گفت ما «بهار عربی» نمی گوئیم و چنان چه در قرآن کریم آمده است می گوئیم سفر زمستانی و تابستانی(رحله الشتاء و الصیف).
وی افزود به عقیده او بهار عربی مصیبت بوده است چون عراق، مصر، تونس، لیبی، سوریه و یمن را ویران کرده است. گیله افزود اکنون قدرت کشورهای عربی ضعیف شده است و اگر حمایت عربستان از امت عربی نبود برخی (دیگر) از کشورهای عربی هم نابود می شدند.
وی در پاسخ به این سوال که اسرائیل، در قرن گذشته تلاش کرده است از طریق واسطه ها، در جیبوتی نمایندگی ایجاد کند آیا اسرائیل همچنان به این تلاشها ادامه می دهد؟ گفت: در زمان اسحاق رابین، بعد از توافقنامه اسلو در سال هزار و نهصد و نود و سه و بعد از طرح صلح عربی و سخنرانی ملک عبد الله (پادشاه قبلی عربستان) در کنفرانس بیروت در سال دوهزارو دو ، تلاشهائی برای عادی سازی روابط (میان جیبوتی و اسرائیل) صورت گرفت و به عقیده من برخی کشورهای عربی، عبارت ممنوعیت سفر به اسرائیل را از گذرنامه های خود حذف کردند و اسرائیل در این کشورها نمایندگی ایجاد کرد.
گیله در پاسخ به این سوال که چه کسی تلاش کرد برای باز کردن نمایندگی اسرائیل در جیبوتی میانجی گری کند گفت بعد از توافق اسلو برخی از اعراب قصد داشتند نمایندگیهای اسرائیل را افتتاح کنند ولی این امر بعد از کشته شدن رابین متوقف شد. اسرائیلها هم بارها در این خصوص تلاش کردند و میانجی گریهائی هم دراین خصوص صورت گرفت که گاهی مربوط به ژاپنی ها و گاهی اوقات برای فرانسویها بود ولی جیبوتی با این درخواست، موافقت نکرده و نخواهد کرد.
وی درپاسخ به این سوال که جیبوتی در دمشق، بیروت و تهران سفارتخانه ندارد و اکنون اکثر کشورهای عربی سفارتهای خود را در دمشق بسته اند و تهران سرزنش می کند که چرا دراین کشورها (دمشق ، بیروت) سفارتخانه افتتاح نمی کنید تصریح کرد: واقعیت این است که امکانات ما کم است.
گیله در پاسخ به این سوال که آیا صرفا به خاطر امکانات است و آیا مسائل سیاسی دراین خصوص مطرح نیست گفت: صادقانه بگویم که سوریه از مخالفان عضویت جیبوتی در اتحادیه عرب بعد از استقلالش (جیبوتی) بوده است. علت این که جیبوتی در بیروت سفارتخانه ندارد به خاطر مسائل مالی است و قضیه تهران هم همین (مساله مالی) است هرچند اهمیتی هم به آن (داشتن سفارت در تهران) نمی دهیم.
رئیس جمهور جیبوتی افزود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران در سفری به جیبوتی خواستار باز شدن سفارت تهران در جیبوتی شد ولی جیبوتی چنین چیزی نمی خواست تا شر ایران به این کشور نرسد!
گیله با بیان این که روابط جیبوتی با اریتره بد است درباره روابط این کشور با مصر گفت روابط جیبوتی با مصر خیلی بهتر شده است. قبلا، حسنی مبارک به کشورهای آفریقائی پشت کرد و به آمریکا و اروپا متمایل شد ولی در دوره عبد الفتاح السیسی، نه تنها روابط بهتر شده است بلکه پیشرفت هم کرده است.
وی درباره توافق امنیتی میان عربستان و جیبوتی هم گفت به زودی کشورش با عربستان توافقنامه امنیتی امضاء می کند و جیبوتی به جز عربستان کشور حامی دیگری ندارد.
به گزارش «انتخاب»، اسماعیل عمر گیله رئیس جمهوری جیبوتی در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره بهار عربی در کشورهای عربی چیست گفت ما «بهار عربی» نمی گوئیم و چنان چه در قرآن کریم آمده است می گوئیم سفر زمستانی و تابستانی(رحله الشتاء و الصیف).
وی افزود به عقیده او بهار عربی مصیبت بوده است چون عراق، مصر، تونس، لیبی، سوریه و یمن را ویران کرده است. گیله افزود اکنون قدرت کشورهای عربی ضعیف شده است و اگر حمایت عربستان از امت عربی نبود برخی (دیگر) از کشورهای عربی هم نابود می شدند.
وی در پاسخ به این سوال که اسرائیل، در قرن گذشته تلاش کرده است از طریق واسطه ها، در جیبوتی نمایندگی ایجاد کند آیا اسرائیل همچنان به این تلاشها ادامه می دهد؟ گفت: در زمان اسحاق رابین، بعد از توافقنامه اسلو در سال هزار و نهصد و نود و سه و بعد از طرح صلح عربی و سخنرانی ملک عبد الله (پادشاه قبلی عربستان) در کنفرانس بیروت در سال دوهزارو دو ، تلاشهائی برای عادی سازی روابط (میان جیبوتی و اسرائیل) صورت گرفت و به عقیده من برخی کشورهای عربی، عبارت ممنوعیت سفر به اسرائیل را از گذرنامه های خود حذف کردند و اسرائیل در این کشورها نمایندگی ایجاد کرد.
گیله در پاسخ به این سوال که چه کسی تلاش کرد برای باز کردن نمایندگی اسرائیل در جیبوتی میانجی گری کند گفت بعد از توافق اسلو برخی از اعراب قصد داشتند نمایندگیهای اسرائیل را افتتاح کنند ولی این امر بعد از کشته شدن رابین متوقف شد. اسرائیلها هم بارها در این خصوص تلاش کردند و میانجی گریهائی هم دراین خصوص صورت گرفت که گاهی مربوط به ژاپنی ها و گاهی اوقات برای فرانسویها بود ولی جیبوتی با این درخواست، موافقت نکرده و نخواهد کرد.
وی درپاسخ به این سوال که جیبوتی در دمشق، بیروت و تهران سفارتخانه ندارد و اکنون اکثر کشورهای عربی سفارتهای خود را در دمشق بسته اند و تهران سرزنش می کند که چرا دراین کشورها (دمشق ، بیروت) سفارتخانه افتتاح نمی کنید تصریح کرد: واقعیت این است که امکانات ما کم است.
گیله در پاسخ به این سوال که آیا صرفا به خاطر امکانات است و آیا مسائل سیاسی دراین خصوص مطرح نیست گفت: صادقانه بگویم که سوریه از مخالفان عضویت جیبوتی در اتحادیه عرب بعد از استقلالش (جیبوتی) بوده است. علت این که جیبوتی در بیروت سفارتخانه ندارد به خاطر مسائل مالی است و قضیه تهران هم همین (مساله مالی) است هرچند اهمیتی هم به آن (داشتن سفارت در تهران) نمی دهیم.
رئیس جمهور جیبوتی افزود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران در سفری به جیبوتی خواستار باز شدن سفارت تهران در جیبوتی شد ولی جیبوتی چنین چیزی نمی خواست تا شر ایران به این کشور نرسد!
گیله با بیان این که روابط جیبوتی با اریتره بد است درباره روابط این کشور با مصر گفت روابط جیبوتی با مصر خیلی بهتر شده است. قبلا، حسنی مبارک به کشورهای آفریقائی پشت کرد و به آمریکا و اروپا متمایل شد ولی در دوره عبد الفتاح السیسی، نه تنها روابط بهتر شده است بلکه پیشرفت هم کرده است.
وی درباره توافق امنیتی میان عربستان و جیبوتی هم گفت به زودی کشورش با عربستان توافقنامه امنیتی امضاء می کند و جیبوتی به جز عربستان کشور حامی دیگری ندارد.
جیبوتی با ۸۱۸٬۱۵۹ نفر جمعیت در سرشماری سال ۲۰۰۹ و ۲۳٬۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت از کوچکترین و کمجمعیتترین کشورهای آفریقاست.
منبع: انتخاب
مطالب مشابه













