کد خبر: 467

تاریخ انتشار: 1393-04-22 - 02:43

نسخه چاپی | دسته بندی: سیاسی اجتماعی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب / یادداشت مدیرمسئول / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 2 930

انتقاد مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از عدم رسیدگی به وضعیت تولید کاغذ داخلی چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت مساله کاغذ را پیگیری نمی‌کند؟ +ملاحظه

ملاحظه کتاب ناب: مجمع ناشران انقلاب اسلامی باهدفی که تشکیل ان بوده، پوشش تمام ناشران درجهت تحقق اهداف نشر انقلاب اسلامی که بدیهی است طیف وسیعی را شامل است. اما گرایشات سیاسی مدیرعامل محترم مجمع، […]

ملاحظه کتاب ناب:

مجمع ناشران انقلاب اسلامی باهدفی که تشکیل ان بوده، پوشش تمام ناشران درجهت تحقق اهداف نشر انقلاب اسلامی که بدیهی است طیف وسیعی را شامل است. اما گرایشات سیاسی مدیرعامل محترم مجمع، علیرغم تلاش های ارزنده وی در پیگیری کارها، مانع شده تا نسبت به دولت فعلی مواضع متعادل و منصفانه ای داشته باشد واین گرایش، باعث شده تا مواضع مجمع هم به همان جریان منتسب شود.دغدغه ای که بارها خطر ان را برای مجمع و انزجاری که برای حامیان ومنتقدان منصف دولت از این مواضع ایجاد می کند، متذکر شده ام ولی کمتر فایده ای داشته است.اغلب اخبار سایت مجمع هم همین روش را پی می گیرد.حتی اگر از نظر تخصصی مورد قبول مجمع نباشد، اما چون حاوی انتقاد از دولت است، فرصت اظهار وبیان را دارد.

درهمین مطلب که دیروز منتشر شده و با نقل مطلب از مقام معظم رهبری که بیش از 19 سال است در مورد کاغذ بیان کرده اند، ایشان هیچ اشاره ای نکرده که از این 19 سال، 8 سال ان مربوط به دولتی بوده که باحمایت جریان فکری ایشان سرکار بوده وهمچنان از ان دولت هم اکنون نیز دفاع می کنند که چه اقدامی در این 8سال انجام داد وایشان چه توبیخی نسبت به ان دولت داشت.دولتی که در 4سال اولش وی مشاورجوان وزرات ارشادش بود چه اقدامی در جهت اجرای نظر رهبری انجام داد وایشان چه اقدامی کرد تا از دولتی که هنوز یک سال هم نیست که مسئولیت کشور را به عهده گرفته، باید این گونه مورد عتاب قرار گیرد. دولتی که به اذعان همه وجهه همت خود را حل معضلات مهم سیاست خارجی واقتصادی کشور  قرار داده و تا این دومسئله که اتفاقا نتیجه اقدامات دولت مورد حمایت ایشان بوده، حل نشود، نمی توان انتظار داشت که بقیه مسائل امکان حل اساسی داشته باشد.

گرچه توسل به اقتصاد مقاومتی همیشه وخصوصا در موقعیت فعلی از ضرورت های وبرنامه های این دولت است.اما هیچ گاه این امکان، قابل قیاس باامکانات اقتصادی سال های اول دولت نهم که به وفور ارز دراختیار داشت، نیست. فرصت هایی که برای انجام زیر ساخت ها از جمله مسئله کاغذ بهترین فرصت بود.

این نوع موضعگیری پیش از انکه انتقادی دلسوزانه وبه قصد حل این معضل نمایانده شود، بیشتر بهانه وفرصتی صرفا برای انتقاد از دولتی نوپا است. شیوه ای که سایت تحت مدیریت ایشان- رجانیوز - هرروزه متوسل به این شیوه است وجریانی که عضو مرکزی ان است، جبهه پایداری، در مجلس دائم در حال سوال واستیضاح وزرای دولت است.

انتقاداتی که عملا ناشی از تفاوت دیدگاه این جریان با مواضع دولتی دارد که اکثریت 51% شرکت کنندگان را درانتخابات سال گذشته به دست اورده.

ان هم جریانی که کاندیدای انان نه 49% بقیه، بلکه 10% رای شرکت کنندگان را با خود همراه داشت، اما اکنون توقع دارد که تمام مواضع دولت فعلی، متناسب با دیدگاه این جریان باشد.اکنون بیش از 5 وزیر زیر تیخ استیضاح وتعداد بیشتری زیر سوال مستمر این نمایندگان درمجلس است.

نمایندگانی که در دولت قبل در برابر بی قانونی های مکررش، سکوت محض داشت.

این جریان اگر انصاف و اخلاق را هم نخواهد رعایت کند، از نظر سیاسی باید این مقدار توجه داشته باشد، که این تفاوت رفتار مجلسیانش با دولت قبل واین دولت و رفتارش با این دولت از درک مردم فهیم مخفی نمی ماند و تلقی انان از این نوع رفتار، رفتار دلسوزانه و انتقاد برای مصلحت کشور نیست؛ بلکه ان را صرفا برای درتنگنا قراردادن دولت تلقی می کنند تا درگیر حواشی شود وفرصت اجرای برنامه هایش را نیابد ولی راه های غیر صحیح انسان را به نتیجه نمی رساند که انما یتقبل الله من المتقین. رفتار متقین انصاف است وصداقت در رفتار...

اما اصل این مصاحبه:

 

میثم نیلی از از نبود اهتمام جدی در دولت برای گسترش کارخانه‌های تولید کاغذ گفت.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از نبود اهتمام جدی در دولت برای گسترش و به‌روز رسانی کارخانه‌های تولید کاغذ کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مصادیقی که در اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد مساله کارخانه‌های کاغذ است که رشد و توسعه آن منجر به بی‌نیازی از کشورهای دیگر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر»، میثم نیلی، مدیرعامل این مجمع با اشاره به اینکه یک سال پس از آغاز به کار دولت جدید هنوز اقدام جدی‌ برای رسیدگی به وضعیت کارخانه‌های تولید کاغذ در کشور صورت نگرفته است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مسوولان اشراف کاملی نسبت به جایگاه این کالای استراتژیک ندارند و از اهمیت راه‌اندازی و به‌روز رسانی کارخانه‌های داخلی تولید کاغذ غافلند. حالا که رییس کمیسیون فرهنگی مجلس پس از بازدید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران اعلام کرده مجلس آماده همه‌گونه همکاری برای تقویت زیرساخت‌های مربوط به کاغذ در کشور است، بهتر است وزارتخانه‌های مربوطه این فرصت را دریابند و کشور را از بند وابستگی به کاغذ خارجی رها کنند.

نیلی در همین زمینه اظهار داشت: در شاخص‌های توسعه‌یافتگی، سرانه مصرف کاغذ یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست؛ اما امروز می‌بینیم این سرانه که در بسیاری از کشورهای دنیا سه رقمی است، در ایران بسیار کمتر است و باید برای افزایش آن زیرساخت‌ها را فراهم کرد.

او افزود: مقام معظم رهبری در مصاحبه‌ای در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب در سال 1374 بر لزوم تولید کاغذ در داخل کشور و رونق کارخانه‌های تولیدکننده تاکیدکرده و فرموده بودند «کاغذ در جامعه ما نباید یک کالاى تزیینى و تجملاتى به حساب بیاید.» و در حال حاضر هم در حالیکه حدود 19 سال از ابراز نگرانی ایشان و تاکیدشان در این خصوص می‌گذرد، همچنان شاهد هستیم که اغلب کارخانه‌های تولید کاغذ در کشور نیمه فعال یا کاملا غیرفعالند و دولت‌های مختلف نسبت به این امر استراتژیک بی‌توجه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی پیگیری مساله تولید داخلی کاغذ بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: دولت قبل نتوانست زمینه سرمایه‌گذاری‌های اثربخش برای تولید داخلی کاغذ را فراهم کند و وزارت ارشاد و صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم هم هنوز قدم اساسی در این زمینه برنداشته‌اند به‌ویژه این که کارخانه کارون هم پس از مدت‌طولانی که از احداث و راه‌اندازی آن می‌گذرد، هنوز به طور جدی آغاز به کار نکرده است.

+

تگ های مطلب:

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود