کد خبر: 606

تاریخ انتشار: 1392-12-01 - 21:53

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 023

افراط گرایان درقم پوست اندازی کرده اند

آنچه برای بسیاری از دلسوزان حتی ازهتک حرمتی که این افراد در روز ۲۲بهمن سال گذشته انجام دادند وجشن ملت را به کام مردم تلخ کردند وآب به آسیاب دشمنان کینه توز انقلاب ریختند ،ناگوارتر است همراهی برخی […]

آنچه برای بسیاری از دلسوزان حتی ازهتک حرمتی که این افراد در روز ۲۲بهمن سال گذشته انجام دادند وجشن ملت را به کام مردم تلخ کردند وآب به آسیاب دشمنان کینه توز انقلاب ریختند ،ناگوارتر است همراهی برخی مراکز رسمی وعمومی با این جریان است
سالگرد فتنه ۲۲ بهمن قم رسید و مردم هنوز منتظر برخورد با عوامل آن
در حالی یک سال از غائله ۲۲ بهمن قم توسط عده ای خودسر می گذرد که رهبر انقلاب چندروز پس از این حادثه در دیدار با جمعی از مردم آذربایجان شرقی طی بیاناتی این حرکت را به شدت محکوم کرده و خواستار رسیدگی مسئولین شدند.
در این بیانات تاکیده شده است : رفتارهای غیراخلاقی، فضای اهانت و هتک حرمت مخالفت اسلام، خلاف شرع و خلاف عقل سیاسی است و موجب خشم خداوند می‌شود؛ رفتار غیراخلاقی و دشنام و هتک حرمت را قاطعانه و به طور کامل رد می کنم و نباید انجام شود.

ایشان با اشاره به ماجرای یکشنبه سیاه مجلس تاکید کردند: قضیه بد و نامناسبی که در مجلس پیش آمد، ملت را ناراحت کرد و بنده حقیر نیز هم خود در قبال قضیه احساس تاثر کردم و هم به خاطر ناراحتی مردم ناراحت شدم، رئیس یک قوه به استناد اتهام ثابت نشده ای در دادگاه، دو قوه دیگر را متهم کرد که کار بد، نامناسب، تضییع حقوق اساسی مردم و خلاف شرع و اخلاق و خلاف قانون بود.
ایشان با تاکید بر اینکه دفاعی که رئیس محترم قوه از خود در قبال تهمتی که زده شده بود، کرد، قدری زیاده روی بود و لزومی نداشت، افزودند: این نصیحت و گله‌گذاری امروز نباید موجب شود که عده ای راه بیفتند و علیه افرادی به عنوان «ضد ولایت و ضد بصیرت» شعار بدهند، من با اقدامی که در قم صورت گرفت مخالفم، من با اقدامی که در حرم امام (ره) صورت گرفت مخالفم، بارها به مسئولین برای جلوگیری از این وقایع تذکر داده‌ام.اگر این افراد واقعاحزب اللهی هستند و مومن هستند، این کار را نکنند.
ابعاد قبح و ناگواری حادثه قم به قدری وسیع بود که مراجع تقلید نیز هریک در بیانیه ها یا سخنانی این حرکت را به شدت محکوم کردند. حضرت آیت الله جوادی آملی اخلال در راهپیمایی ۲۲ بهمن را حرام عینی دانسته بود. آیت الله نوری همدانی از حلم و بردباری رئیس مجلس تجلیل و این اقدام را محکوم کرد. بنا به نظر آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی نیز با بیان اینکه مدت‌هاست در قم عده‌ای به دنبال چنین حرکات مخالف شرع و عقل هستند،گفت: این حرکت در چنین مراسم باشکوه و در چنین مکان مقدسی هیچ توجیهی ندارد و در واقع با این کار این عده به مردم قم خیانت کردند، این حرکت ذائقه همه مردم انقلابی و دوستداران نظام اسلامی و پیروان رهبری را تلخ کرد و مسببان این حرکت مرتکب عملی حرام و غیر عقلانی شدند.
آیت الله مکارم با بیان این که متاسفانه عده‌ای یا فریب خورده هستند و یا اغراض خاصی دارند، گفت: مراجع، علما، فضلا و طلاب، همه از حادثه ۲۲ بهمن نگران هستند و منتظر نتیجه مطالعات مسئولان در این خصوص می‌باشند.
آیت‌الله سبحانی از اقدام این افراد در ساحت مقدس حوزه ابراز تأسف و تنفر کرده و افزوده است: حوزه علمیه صاحب دارد و این نوع اقدامات کار حوزه و طلاب حوزه علمیه قم نیست.
همچنین مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور نیز در تماس جداگانه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام خودسرانه این افراد و اظهار تاسف از بروز چنین اتفاقی حرکت این افراد را اقدامی ناشایست، شنیع و اهانت به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران عنوان کرده و همچنین بر لزوم برخورد با اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و کسانی که حرمت سالروز جشن پیروزی انقلاب را رعایت نکردند و به رئیس مجلس اهانت کردند، تاکید کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای با ۲۱۰ امضا از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر کردند. در پایان اين بيانيه آمده بود: با الهام از کلام رهبر عظیم‌الشان انقلاب که فرمودند «فضای اهانت و هتک حرمت مخالف اسلام و مخالف شرع و خلاف عقل سیاسی و موجب خشم خداوند است»؛ از مراجع قانونی ذی‌ربط می‌خواهیم ضمن ریشه‌یابی حرکت جریان‌های خودسر با هتاکان حریم و بارگاه کریمه اهل بیت حضرت معصومه (ع) و با اخلال‌گران مراسم باشکوه ۲۲ بهمن در شهر قیام و اجتهاد که علی‌رغم این تاکیدات و هشدارهای داعیانه حرمت‌ها را شکستند قاطعانه برخورد نمایند.
علاوه بر این تعداد کثیری از فعالان سیاسی، احزاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نخبگان و مردم نیز بی احترامی به آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه (س) در روز جشن ملی انقلاب اسلامی را به شدت محکوم کردند.
پس از این واکنش ها بود که مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیته ای ۴ نفره درصدد پیگیری این حادثه برآمد. در گزارش نهایی این کمیته تاکید شد که چنین اقداماتی در شهر قم سابقه دار است. در این گزارش آمده است: سابقه اینگونه اقدامات متأسفانه در شهرستان قم وجود داشته و به کرات جریانات تند و افراطی خودسر با دریافت‌های شخصی یا محفلی، حوادثی در قم یا مناطق دیگر را ایجاد نموده‌اند که از جمله این اقدامات: غائله ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ و مخالفت با سخنرانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و اهانت به ایشان، حضور در نمازجمعه قم و دادن شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه در هنگام ایراد خطبه توسط حضرات آیات: امینی، جوادی‌آملی و استادی که باعث تکدر خاطر این عزیزان و وهن اساتید حوزه علمیه قم گردیده است،
غائله حضور عده‌‌ای در حرم مطهر حضرت امام‌خمینی (ره) و مخالفت با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و اهانت به ایشان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی (ره) در سال ۱۳۸۸، غائله حضور در مراسم روز قدس استان قم و دادن شعار بر علیه دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، غائله تجمع در مقابل بیت آیت‌الله جوادی‌آملی و دادن شعار و تعرض به ایشان، غائله تجمع مقابل دفتر حضرت‌ آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی و دادن شعار بر علیه ایشان با مضامین: مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرجع بی‌بصیرت.
همچنین در این گزارش مصادیقی از نحوه سازماندهی کردن این حادثه بیان شده است، از جمله آنکه اظهارات یکی از فعالین سیاسی- اجتماعی قم که در مورخ ۲۰/۱۱/۹۱ در دفتر ستاد نماز جمعه شهرستان قم در حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری و سایر مسئولین اعلام می‌نماید که "اگر در روز ۲۲ بهمن آقای دکتر لاریجانی جهت سخنرانی به قم بیاید ما مراسم او را بهم خواهیم زد "، طراحی و چیدن افراد خاص در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) که حتی در راهپیمایی شرکت نکرده و قبل از رسیدن راهپیمایی‌کنندگان به درب شماره ۸، قبلاً به شبستان رفته و به طور سازمان یافته در چند گوشه شبستان مستقر شده بودند، انتخاب محل سخنرانی در شبستان در حالی که همه ساله این سخنرانی در فضای باز صورت می‌گرفت و با انتخاب فضای بسته، امکان پرتاب کفش و مهر و بزرگنمایی شعار مخالفین فراهم گردید، تولید ادبیات و هیجان خشونت توسط سخنرانان مسجد اهل‌البیت (ع)، اقدام یکی از مسئولان استان قم که در صحن شبستان حرم مطهر حضور داشته‌اند، قبل از شروع سخنرانی، مبنی بر جابجایی برخی مسئولین استانی از مقابل تریبون! ایشان در اظهارات مشابه، به این عزیزان اعلام می‌نماید اینجا ننشینید چون احتمال آن می‌رود که کفش و یا جسم دیگری به شما اصابت کند، وجود هماهنگی فی‌مابین بخش خواهران و برادران که شاهد عینی اظهار می‌دارند که شخصی که در مجاورت آنان قرار داشته توسط تلفن همراه از انتهای سالن با بخش خواهران تماس گرفته و می‌گفت:‌ ما شروع کردیم شما چرا شروع نمی‌کنید، و ارسال بیشترین پیامک به لحاظ فراوانی توسط یکی از واحدهای عمل کننده با محتوای:‌ تقدیر و تشکر از اقدام در شبستان صحن مطهر حضرت معصومه (س).
همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در واکنش به اظهارات یکی از اعضای جبهه پایداری درباره گزارش ۲۲ بهمن قم مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در ایام دهه فجر در قم هیچگونه التهابی وجود نداشت و آنچه در حرم حضرت معصومه(س) اتفاق افتاد چیزی جز سازماندهی صورت گرفته توسط گروه یا افراد خاص نبوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پیرامون این حادثه در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما در کشورمان بعد از انقلاب از این صدمات کم ندیدیم، مرحوم شهید مطهری را همین افراد، یک عده ای، گروه فرقان آن را منافق یاد کردند و عده‌ای آنرا ترور کردند، یک عده‌ای فکرش را تولید می‌کنند و عده‌ای عمل می‌کنند.

لاریجانی تصریح کرد: این روش غلطی است اساس کار نادرست است؛ ما در کشوری به افراد تهمت بزنیم، تخریب کنیم، اطلاعات غلط بدهیم و بگوییم حالا اینطوری شد و بعد اصرار کنیم سازمان یافته نیست، از روز اول اصرار داشتم سازمان یافته نیست. وزیر اطلاعات و معاونش آمدند پیش من و گفتند ما بررسی کردیم سازمان یافته است و گزارش اینها درست است.

رئیس مجلس تاکید کرد: علت اینکه رهبر معظم انقلاب موضع گرفتند بحث فقط فرد نبود، عمل،‌عمل نادرستی است این که در حرم حضرت امام (ره) و حرم حضرت معصومه (س) این رفتار صورت گیرد در شأن جمهوری اسلامی نیست و ریختن حرمت‌ها است و از دید ملی باید به این موضوع نگاه کرد.
در نهایت با قرائت گزارش ویژه حادثه قم در صحن مجلس شورای اسلامی این گزارش به قوه قضاییه برای بررسی ارسال شد. اما امروز یک سال از آن ماجرا می گذرد و باوجود واکنش های گسترده در محکومیت آن حرکت اما به نظر نمی رسد که هیچ یک از مسببین آن غائله به سزای توهینی که ملت ایران روا داشته اند رسیده باشند.
از سوی دیگر مجلس در گزارش خود از این حادثه به ریشه ها وچگونگی شکل گیری آن نیز پرداخته ودر انتهای گزارش پیشنهاداتی برای جلوگیری از تکرار این حوادث ناگوار که برای مجموعه ای در کشور به شکل رویه درآمده است ،ارایه کرد ولی متاسفانه نه تنها به این گزارش وقعی نهاده نشد بلکه امسال نیز اجازه داده شد تا آنها با پوشش جدیدی زمینه ماجراجویی دیگری را فراهم نمایند .افراط گرایان اگر دیروز لاریجانی را هدف گرفته بودند تا به آمال خود برسند . امروز آماج فتنه گریشان به سمت دکتر روحانی نشانه گرفته شده است این عده حتی مخالفت با مذاکرات هسته ای هم برایشان بهانه است اگر این توافقات را جلیللی یا احمدی نژاد کرده بود مجالس مسجد اهل بیت بعنوان پاتوق افراطیون استان قم در سالهای اخیر تبدیل به جشنهای بزرگ هسته ای می شد.آنچه برای بسیاری از دلسوزان حتی ازهتک حرمتی که این افراد در روز ۲۲بهمن سال گذشته انجام دادند وجشن ملت را به کام مردم تلخ کردند وآب به آسیاب دشمنان کینه توز انقلاب ریختند ،ناگوارتر است همراهی برخی مراکز رسمی وعمومی با این جریان است
+
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود