کد خبر: 1088

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 971

مرتضی داستانی:گزارش مجلس و مؤسسه آيت ا... مصباح

با شناختي كه همه دلسوزان از آقاي رجبي دارند، بي ترديد خودشان اذعان خواهندكرد كه آمران و عاملان بخش قابل توجهي از فعاليت‌هاي افراطي در قم همين دوستاني هستند كه در بخشهايي از مؤسسه داراي مسئوليت […]

با شناختي كه همه دلسوزان از آقاي رجبي دارند، بي ترديد خودشان اذعان خواهندكرد كه آمران و عاملان بخش قابل توجهي از فعاليت‌هاي افراطي در قم همين دوستاني هستند كه در بخشهايي از مؤسسه داراي مسئوليت مي‌باشند.
حواشي گزارش كميسيون امنيت ملي پیرامون اخلال در 22 بهمن قم
1-اما و اگرهاي مؤسسه آيت ا... مصباح
اين روزها بحث داغ مجلس و محافل سياسي پس از اخبار حواشي كابينه دكتر روحاني موضوع قرائت گزارش كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي پيرامون غائله آشوبگران در فتنه 22 بهمن قم است. اين موضوع از دوجهت لازم است مورد موشكافي قرارگرفته و پيرامون آن دقت و تأمل شود: اول از آن جهت كه مربوط به قم است. دوم از آن سو كه مربوط به جرياني افراطي است كه بي ترديد آخر و عاقبتي جز افتادن به دام اسلام آمريكايي را برحسب پيش بيني امام راحل ندارد. در اين سلسله نوشتار سعي خواهد شد ابتدا موضوعات حواشي گزارشي كميسيون امنيت ملي مجلس و سپس متن گزارش منتشر شده مورد توجه و بررسي قرار گيرد.
در اين روزها پس از نقل قول‌هايي كه از سوي برخي اعضاي كميسيون و هيأت حقيقت ياب مطرح شد و انگشت اتهام به سوي افرادي از مؤسسه آيت ا... مصباح نشانه رفت سخنان حجت الاسلام و المسلمين رجبي قائم مقام مؤسسه امام خميني وابسته به آيت ا... مصباح يزدي باعث تعجب و حيرت بسياري از آگاهان سياسي شد . وي در گفتگو با تسنيم كه هم خانواده با فارس و رسا است با اشاره به گزارش اخير مجلس در رابطه با اتفاقات 22 بهمن قم گفت: عده‌اي ممكن است دورادور بنشينند و پيش خود خيال كنند و گزارش جهت دار تهيه كنند. اما در جريان حوادث 22 بهمن در قم مديران نهادهاي مسئول قم به كلي جريان را بي ربط محض به مؤسسه‌ مي دانستند.
سخن آقاي رجبي از اين جهت قابل توجه است كه خودشان اعلام نكرده‌اند كه دخالت افرادي از مؤسسه در آشوب قم كذب محض است بلكه آن را از قول مديران برخي نهادها عنوان كرده‌اند، اينكه كدام مديران نهادهاي مسئول بوده‌اند كه اين جريان را بي‌ربط به مؤسسه دانسته‌اند كه تا كنون نه در رسانه‌ها اعلام موضع كرده‌اند و نه به كميسيون تحقيق گفته‌اند،جاي ابهام دارد. البته خود جناب آقاي رجبي اگر به دوستان اطراف خودشان كه در مؤسسه مشغول هستند و در واحدهاي اقماري مؤسسه داراي مسئوليت هستند و به جلساتي كه در اين واحدها برگزار مي‌شود اشرافي به خرج داده و نيم نگاهي داشته باشند، با شناختي كه همه دلسوزان از آقاي رجبي دارند، بي ترديد خودشان اذعان خواهندكرد كه آمران و عاملان بخش قابل توجهي از فعاليت‌هاي افراطي در قم همين دوستاني هستند كه در بخشهايي از مؤسسه داراي مسئوليت مي‌باشند.
جاي دوري نرويم همه مي‌دانيم در نظام جمهوري اسلامي چه كساني براي اولين بار حرمت ايام ا... و حرمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و شخصيتهاي نظام را شكستند. آقاي رجبي نمي‌توانند منكر اين شوند كه تصميم‌سازان و تصميم‌گيران و عاملين اخلال در سخنراني آيت ا... هاشمي رفسنجاني در روز 15 خرداد در حرم مطهر و درست همين جايي كه حادثه 22 بهمن اتفاق افتاد شاگردان آيت ا... مصباح و دست اندركاران بعضي بخش‌هاي مؤسسه بوده‌اند.
آيت ا... مسعودي توليت وقت آستانه پس از حادثه 15 خرداد از قول مقام معظم رهبري بنا به نقل مضمون اعلام كردند: « در اين حادثه سه حرمت شكني اتفاق افتاد اولا حرمت حرم مطهر شكسته شد، ثانيا در روز 15 خرداد اتفاق افتاد، ثالثا به يكي از شخصيت‌هاي بزرگ نظام توهين شد. اين سه حرمت شكني عينا در روز 22 بهمن به همان شكل و با وسعت و گستردگي بيشتر اتفاق افتاد.
بعد از اين حادثه 15 خرداد، عده‌اي دستگير شدند كه از مرتبطين و فعالان مؤسسه بودند آنها محاكمه و به مجازات محكوم شدند، هر چند مجازات آنها عملي نشد!! ولي بعد از آزادي اين افراد از زندان حضرت آيت ا... مصباح يزدي به همراه جمعي از مريدانشان به منازل آنها رفته و از آنها دلجويي كردند. گويا كه اينها اسير دشمن شده‌اند و از اسارت دشمن آزاد شده‌اند!
جناب آقاي رجبي مي‌دانند كه طلبه‌هايي هستند كه مريد آقاي مصباح مي‌باشند، خيلي از آنها دوست دارند كه آيت‌ا... مصباح به منزلشان بروند. بهترين و راحت ترين كاري كه باعث شود آيت ا... مصباح به خانه اين افراد برود، مسير فعاليت سياسي خيلي از طلاب را روشن مي‌كند، طبيعي است كه با اين گونه اقدامات، افراط گرايي در قم تكثير شود و مسابقه‌اي براي اخلال در سخنراني شخصيتها و توهين به پشتوانه‌هاي نظام و حوزه ايجاد شود.
آقاي رجبي خوب است يك مروري هم به حوادث افراطي و مسئله آفرين كه در قم پس از 15 خرداد تا امروز اتفاق افتاده است،داشته باشند. آيا نمي‌توانند رد پاي هماهنگي را در اخلال در سخنرانيها، تجمع در مقابل بيوت مراجع ، دعوت مراجع به داشتن بصيرت!! شعار عليه آيات جوادي آملي، اميني، استادي، اخلال در مراسم سالگرد حضرت امام، اخلال در راهپيمايي 22 بهمن ، ببينند!
اگر گفته شود اين افراد دلسوز نظام و انقلاب هستند مگر مي‌شود آن را باور كرد؟ چه كسي مي تواند خود را دلسوز نظام و انقلاب بداند و از اهميت راهپيمايي 22 بهمن بي‌خبر باشد و نداند كه اخلال در راهپيمايي يعني تهيه خوراك تبليغاتي براي دشمنان كينه توز نظام و انقلاب. مگر مي شود كسي خود را متدين بداند و كفش پرت كردن در حرم مطهر و كنار مضجع شريف را كار زشت و توهين آميز نداند؟ بچه‌هاي خردسال موقع راه رفتن در حرم، حريم نگه مي دارند. چگونه مي شود باور كرد كه اين افراد دين مدار باشند و از مقدس بودن تربت كربلا پيش مردم ما با خبر نباشند.
اين چه بصيرتي است كه يك عده‌ دكان دو نبش از بصيرت افزايي در قم ايجاد كرده اند كه يك نبش آن در مؤسسه امام خميني و نبش ديگر آن در مسجد اهل البيت (ع) است ولي ندانند كه اخلال در راهپيمايي 22 بهمن بازي كردن در زمين دشمن و دادن خوراك تبليغاتي به دشمنان اسلامي و انقلاب است.
بگذريم از اينكه فيلم حضور مسئول روابط عمومي مؤسسه امام خميني در جريان حادثه 22 بهمن قم به شكل بلوتوث در محافل سياسي قم دست به دست مي‌گشت و ايشان در گفتگويي با سايت بي باك در پاسخ گفته بود: بله من در شبستان حرم در روز 22 بهمن بودم و مثل بقيه مردم شعار مي‌دادم مسئولان، مسئولان، بصيرت، بصيرت.
آقاي رجبي در سخنان خود از مؤسسه امام خميني به عنوان يك مؤسسه پژوهشي و علمي ياد كرده است كه حرف درستي است، ولي چه كساني اين مؤسسه را در منظر عموم به يك حزب سياسي تبديل كرده اند تاجايي كه مخالفين مؤسسه از آن به عنوان فرقه ياد مي‌كنند. آقاي رجبي بايد بپذيرند كه اين مؤسسه با گذشته خيلي فرق كرده است. در كدام مؤسسه علمي به كسي كه جلسه سخنراني آن هم در حرم مطهر را به هم بزند، جايزه و پاداش مي‌دهند و برايش هورا مي كشند. آيا وقت آن نشده است كه دلسوزان اين مؤسسه و اساتيدي چون ايشان بنشينند و يك آسيب شناسي كنند، ببينند چه بر سر اين مؤسسه آمده است و اگر همين طور پيش برود چه سرنوشتي پيدا خواهد كرد.
به اميد رسيدن آن روز
مدير مسئول 19دی
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود