کد خبر: 1449

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 686

مدیر بنیاد بین المللی اسراء: تجربه های دوره اخیر ریاست جمهوری، همه سطوح نظام را تکان داد/ باید بین تهور و شجاعت تفاوت گذاشت

  مدیر بنیاد بین المللی اسراء: تجربه های دوره اخیر ریاست جمهوری، همه سطوح نظام را تکان داد/ باید بین تهور و شجاعت تفاوت گذاشت انتخابات - مدیر بنیاد بین المللی اسراء معتقد است در این دهه، کسی باید در […]

 

مدیر بنیاد بین المللی اسراء: تجربه های دوره اخیر ریاست جمهوری، همه سطوح نظام را تکان داد/ باید بین تهور و شجاعت تفاوت گذاشت

انتخابات - مدیر بنیاد بین المللی اسراء معتقد است در این دهه، کسی باید در راس قوه مجریه قرار بگیرد که دیگر نیازی به نیاز آزمون و خطا کردن نداشته باشد.

حجت الاسلام سعید جوادی از اساتید حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان اینکه قرار گرفتن فردی که تجربه ندارد در راس قوه اجرایی کشور موجب سقوط است، گفت: در این دوره، کسی باید رئیس جمهور شود که در حوزه سیاست «تخصص در حد استنباط حکم» داشته باشد و علاوه براین، استنباطش مبنا داشته باشد و تصمیم گیری هایش براساس نظر شخصی خودش نباشد.
جوادی که از امضا کنندگان بیانیه اخیر 42 نفر از اساتید حوزه علمیه است با تاکید بر اعتدال در تمامی حوزه های اداره کشور، گفت: باید بین تهور و شجاعت تفاوت گذاشت. کسانی که از مرز اعتدال خارج می شوند، یا به دامن افراط می افتند و یا تفریط و این هر دو، موجب سقوط است.
وی ادامه داد: کسانی که در حوزه سیاست تجربه و دانشی ندارند، ممکن است دو کار بی باکانه انجام دهند ولی در کار سوم حتما شکست می خورند و این به دلیل عدم تجربه است.
جوادی با بیان اینکه این افراط در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست هم وجود دارد، گفت: این دوره کشور کسی باید در راس قوه مجریه قرار بگیرد که دیگر نیازی به نیاز آزمون و خطا کردن نداشته باشد.
مدیر بنیاد بین المللی اسراء با تاکید در پاسخ به این پرسش که چه میزان از شعارهای نامزد های انتخابات ریاست جمهوری را در مسیر اعتدال می بینید، گفت: تجربه های دوره اخیر، همه سطوح نظام را تکان داد و در این دوره حرفها و اظهارنظرهای کاندیدا ها متین تر و پخته تر مطرح شده است.
جوادی که معتقد است تنها 20 تا 30 درصد از بدنه اجتماعی مردم نظریات اجتهادی دارند ولی 70 درصد مردم براساس تبلیغات و زمینه های اجتماعی و فرهنگی به سوی نامزدها سوق پیدا می کنند، گفت: البته در این دوره از انتخابات شعارهای اعتدالی تری مطرح شده و باید از این بابت خدا را شکر کرد که این تجربه حاصل شده است. در عین اینکه خسارت های زیادی را در این دوره پرداختیم. ولی اکنون شعارها در فضای اعتدالی تری مطرح می شود و رسانه ها در این فضا وظیفه دارند مساله اعتدال در اظهار نظرها تبین کنند.
این ستاد حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که مردم از طریق چه ملاک هایی باید اعتدال در رفتار و عملکرد نامزدها را بشناسند، گفت: بخشی از این شناخت عام است و از طریق شناسایی خانواده، دوستان و همکاران و فراز و نشیب های یک فرد می شناسند.
وی ادامه داد: نکته دیگر آن است ما که ادعای زمینه سازی برای تحول جهانی داریم باید با واقعیت های جهان امروز آشنا باشیم.به تعبیری جهان بین باشیم و براساس این تفکر کشور را بسازیم.
جوادی با بیان اینکه بنابراین دیدن واقعیت و نه حرکت در فضای مجازی ملک موفقیت در آینده است، گفت: در گذشته برخی براساس فضا های ذهنی و وخام زندگی کردند و می خواستند واقعیت را بر این اساس بسازند و امروز مشخص شده است که افکارشان توهم بوده است.

 

منبع:خبرانلاین

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود