کد خبر: 1496

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 533

شريف زاده:اصلاح طلبان از احمدی نژاد حمایت کنند نه هاشمی! / او برای مطالبات شما جهاد کرده!/درصورت رد صلاحیت مشائی،مردم اگر مطالبه کنند حقوقشان احقاق می‌شود

چند سالي است بين دانشجويان مساله تفكيك جنسيتي مطرح است، در برخي رشته‌ها اجرا شده و در برخي دانشگاه‌ها دانشجويان را از هم جدا مي‌كنند. معلوم نيست كه تصورشان اين است كه قرار است در دانشگاه چه اتفاقي […]

چند سالي است بين دانشجويان مساله تفكيك جنسيتي مطرح است، در برخي رشته‌ها اجرا شده و در برخي دانشگاه‌ها دانشجويان را از هم جدا مي‌كنند. معلوم نيست كه تصورشان اين است كه قرار است در دانشگاه چه اتفاقي بيفتد، دانشجويان اين كار را توهين تلقي مي‌كنند.
علي شكوري‌راد به نمايندگي از اصلاح‌طلبان، بهمن شريف‌زاده از نزديكان دولت، حسين قربان‌زاده مدير مسوول روزنامه تهران‌امروز و نزديك به شهردار تهران و غلامحسين بلنديان از نزديكان پورمحمدي در مناظره‌يي كه به ميزباني انجمن اسلامي دانشگاه تهران و در دانشكده فني برگزار شد به بيان ديدگاه‌هاي خود در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري پرداختند.

نماينده دولت در دانشگاه تهران خطاب به دانشجويان گفت: من از اصلاح‌طلبان تعجب مي‌كنم كه به شيوه و عملكرد احمدي‌نژاد دقت نكرده و شعارهاي دفاع از هاشمي را سر مي‌دهند، احمدي‌نژاد براي آنچه شما مطالبه مي‌كرديد و مي‌خواهيد، جهاد كرده است و مقابل تفكر غلط اصولگرايي ايستاده است، مشايي هم به اين خاطر تكفير مي‌شود اما باز هم به دنبال هاشمي هستيد.

گزيده‌يي از مهم‌ترين بخش‌هاي اين مناظره را مي‌توانيد در ذيل بخوانيد؛

شكوي‌راد: من تاسف مي‌خورم كه انجمن اسلامي دانشگاه تهران به عنوان قديمي‌ترين انجمن اسلامي براي گرفتن مجوز برگزاري مراسم شهيد چمران اينقدر دردسر داشته باشد. از وزير علومي كه مسوول ستاد انتخابات سال 88 بود و از رييس دانشگاهي كه معاون وزير اطلاعات بود انتظاري بيش از اين نمي‌رود، طبيعي است وقتي اينها مسوول دانشگاه باشند دانشجو هم بايد براي گرفتن مجوز مكافات بكشد.

حجت‌الاسلام بهمن شريف‌زاده: چند سالي است بين دانشجويان مساله تفكيك جنسيتي مطرح است، در برخي رشته‌ها اجرا شده و در برخي دانشگاه‌ها دانشجويان را از هم جدا مي‌كنند. معلوم نيست كه تصورشان اين است كه قرار است در دانشگاه چه اتفاقي بيفتد، دانشجويان اين كار را توهين تلقي مي‌كنند.

شريف‌زاده: دولت آقاي خاتمي دولت قانون بود و معتقد بود تثبيت قانون مي‌تواند احقاق حقوق ناديده گرفته شده انسان‌ها را دربر داشته باشد. البته براي آن تلاش‌هاي بسياري هم صورت گرفت يا برخي معتقدند حل اين مشكلات نيازمند تشكيل احزاب است اما به عقيده من راه‌حل اين نيست چون همه اين راه‌حل‌ها در دنيا تجربه شده است.

غلامحسين بلنديان، نماينده پورمحمدي: چرا در سال84 برخي اطاعت از رييس‌جمهور را اطاعت از خدا مي‌دانستند و تا سال 88 احمدي‌نژاد را منتسب به امام زمان(عج) مي دانستند اما امروز در مقابل وي ايستاده‌اند البته از شما مي‌خواهم از اين جمله امام كه فرمود ملاك حال افراد است استفاده نكنيد چرا كه پاسخ كليشه‌يي است. چه تضميني وجود دارد كه بار ديگر شاهد معجزه هزاره سوم نباشيم و از دل جريان اصولگرا، احمدي‌نژاد ديگري به وجود نيايد كه بخواهيد مقابل آن صف بكشيد.

بلنديان: مشكل اول مردم ما معيشت است كه بايد حل شود و تعريف ما از امنيت ملي اين است كه هر چقدر ملتي در نزد دنيا احترام داشته باشد از امنيت بالايي برخوردار است.

حسين قربان‌زاده، نماينده قاليباف: امروز چاوز بسيجي مي‌شود و قاليباف تكنوكرات؛ ما از طرفي به خاطر فتنه محكوم مي‌شويم و از طرفي به خاطر نامه به خاتمي.

قربان‌زاده: اعتقاد داريم احمدي‌نژاد و مشايي به جاي بحث درباره مديريت جهاني به وضعيت معيشتي و اوضاع داخلي كشور بپردازند. رييس‌جمهور در تلويزيون به جز نتيجه تيم كشتي فرنگي حاضر نشد كه هيچ معضلي را برعهده بگيرد.

شريف‌زاده: من از اصلاح‌طلبان تعجب مي‌كنم كه به شيوه و عملكرد احمدي‌نژاد دقت نكرده و شعارهاي دفاع از هاشمي را سر مي‌دهند. احمدي‌نژاد براي آنچه شما مطالبه مي‌كرديد و مي‌خواهيد، جهاد كرده است و مقابل تفكر غلط اصولگرايي ايستاده است. مشايي هم به اين خاطر تكفير مي‌شود اما باز هم به دنبال هاشمي هستيد.
 
منبع:19دی
 

شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید/ نامه رهبری به احمدی نژاد، داد می زند که ایشان با مشایی مشکلی ندارند

چه کسی می‌تواند به رهبر انقلاب نسبت دهد که ایشان با آقای مشایی مخالف است؟ ضمن اینکه نامه بعدی که رهبری نوشتند که استفاده از آقای مشایی در جای دیگر مشکلی ندارد تایید می‌کند مقام معظم رهبری مشکلی با او ندارد.

اسفندیار رحیم‌مشایی روز آخرمهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نام نویسی می‌کند. سرانجام شعار «زنده‌باد بهار» و «همایش حضور» که این روزها در استان‌های مختلف کشور با پرچم‌گردانی محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی همراه است پرده از شایبه چندماهه فعالیت انتخاباتی حامیان دولت برداشت.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ مشایی روز شنبه با حضور در وزارت‌کشور برای شرکت در انتخابات آینده ثبت‌نام خواهد کرد.

بهمن شریف‌زاده، روحانی مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی، این روزها در ساختمانی در خیابان وزرا مشغول رسیدگی به امور مشایی است. او که کنگره شعر «بهار» را برگزار کرده با قاطعیت می‌گوید: «مشایی رد‌صلاحیت نخواهد شد.»

گفت و گوی او با «شرق» در پی می آید:

‌به اعتقاد شما ‌مشایی بین چه اقشاری از مردم رای دارد؟

آنچه مخالفان مشایی تاکنون گفته‌اند‌ درصد بالایی از آرا ویژه آقای مشایی است. چه اصولگرا‌ها چه اصلاح‌طلب‌ها گفته‌اند رای آقای مشایی بالای 40‌درصد خواهد بود. آقای زیباکلام گفته مشایی رای می‌آورد مگر اینکه آقای خاتمی بیاید. این حکایت از بالا بودن رای مشایی دارد. البته اینها همه نظر مخالفان مشایی است. دوم اینکه این‌همه هجمه بر دولت و آقای مشایی و اینکه ردصلاحیت می‌شود و امثال اینها گویای این است که نگرانی‌های شدیدی از حضور ایشان وجود دارد وگرنه آقای مشایی گفت «بگذارید من بیایم، مردم رای نمی‌دهند دیگر». 

‌استناد شما از رای مشایی به حرف مخالفان است؟ 
من می‌گویم حرف حق را از مخالفت بشنو (خنده) اما اقبال‌های عمومی در سفرهای استانی آخر، خیلی زیاد بوده است. البته صدا و سیما این استقبال‌ها را نشان نمی‌دهد. 

‌‌پیش‌بینی‌ها درخصوص احتمال ردصلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان است. 
هیچ دلیلی برای ردصلاحیت مشایی نیست. 

‌اما یک‌بار صلاحیت مشایی برای معاون اولی رییس‌جمهوری با نامه رهبری رد شده است. 
 یک مغالطه جدی در اینجا صورت می‌گیرد که می‌گویند آقا نخواست ایشان معاون اول بشود. یک‌بار این نامه را بخوانید اولا مگر آقا این نامه را داده بودند که منتشر شود؟ 

‌آقای ابوترابی‌فر گفته بعد از اینکه دولت تن به برکناری مشایی از معاون اولی نمی‌داد، مامور شد نامه را علنی کند.
نامه آقا محرمانه برای رییس دولت بوده است، ایشان چه کاره است که نامه را تفسیر و منتشر کند؟ آقای ابوترابی‌فر باید بازخواست شوند که چرا این نامه را منتشر کردند. مضمون نامه رهبری این بوده که گروهی از دوستان شما (احمدی‌نژاد) از این انتصاب سرخورده می‌شوند، مصلحت این است که این انتصاب انجام نشود. این جمله داد می‌زند که مصلحت‌اندیشی با نظر دوستان آقای احمدی‌نژاد است نه رهبری. جمله «مصلحت شخصی شما نیست» این جمله یعنی صحه گذاشتن بر اینکه من اصلا با او مشکلی ندارم. چه کسی می‌تواند به رهبر انقلاب نسبت دهد که ایشان با آقای مشایی مخالف است؟ ضمن اینکه نامه بعدی که رهبری نوشتند که استفاده از آقای مشایی در جای دیگر مشکلی ندارد تایید می‌کند مقام معظم رهبری مشکلی با او ندارد. 

‌واکنش دولت به ردصلاحیت احتمالی مشایی چیست؟ 
مطالبه مردمی؛ من می‌گویم مطالبه حق مردم است. مردم اگر مطالبه کنند حقوقشان احقاق می‌شود.
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود