کد خبر: 3693

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 441

تفاوت واکنش ها به سخنان رئیس جمهور در مجلس فرق وکیل المله ها با وکیل الدوله ها در چیست؟

چکیده: اکثریت نمایندگان معتقدند که بعد از این همه حرف و حدیث و کش و قوس که سرانجام محمود احمدی نژاد را به صحن علنی مجلس کشانید، نتیجه سوال مطلوب نبود و رئیس جمهور تنها با توهین به شان مجلس بر […]

چکیده:

اکثریت نمایندگان معتقدند که بعد از این همه حرف و حدیث و کش و قوس که سرانجام محمود احمدی نژاد را به صحن علنی مجلس کشانید، نتیجه سوال مطلوب نبود و رئیس جمهور تنها با توهین به شان مجلس بر ابهانمات سوالات افزوده است. این در حالی است که بسیاری از سیاسیون نیز معتقدند که مجلس به خصوص علی لاریجانی...

 

شفاف: نادر قاضي‌پور، نماينده اروميه: رييس مجلس بايد جواب توهين‌هاي احمدي‌نژاد را مي‌داد. محمدرضا خباز نماينده كاشمر: رييس‌جمهور در سخنانش بيش از 10 بار كلمه شوخي را به كار برد؛ مگر مجلس محل شوخي است. رييس‌جمهور شعر "واعظان كاين جلوه در محراب و منبر مي‌كنند..."را قرائت كرد كه اين توهين به مجلس است كه به نظر من قياس به نفس است؛ وي حق ندارد به مجلس توهين كند. جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه: مگر مي‌شود وزير خارجه بي‌اذن رييس‌جمهور به خارج سفر كند. مردم انتظار دارند مسايل مهم و جدي در مجلس مطرح شود نه اينكه آقاي رييس‌جمهور با نمايندگان مجلس به شوخي رفتار كند. علي‌اصغر يوسف‌نژاد نماينده ساري: از نظر شكل بررسي طرح سوال از رييس‌جمهور كه به نظرم موجب تقويت دولت و مجلس شد، خوشحالم اما از نظر محتوا مسايلي در جريان بررسي اين طرح مطرح شد كه بايد مورد بررسي قرار گيرد. مصطفي كواكبيان نماينده سمنان: احمدي‌نژاد به هيچ‌كدام از سوالات پاسخ جدي و منطقي و معقولي نداد و همه را به شوخي گرفت. غلامحسين مسعودي‌ريحان نماينده اهر و هريس: واقعا پاسخ‌هاي آقاي رييس‌جمهور به سوالات براي مردم و مجلس قانع‌كننده نبود. غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده تهران: احمدي‌نژاد با تحريف سوالات نمايندگان به سوالات پاسخ نگفت. مصطفي رضاحسيني: احمدي‌نژاد چند سال است كه با مجلس و كشور شوخي مي‌كند كاظم جلالي نماينده شاهرود: در جريان رسيدگي به طرح سوال از رييس‌جمهور، ‌مسايلي مطرح شد كه بايد به آنها پاسخ داده شود و جملات كوتاه آقاي لاريجاني كفايت نمي‌كند.

اینها تنها نمونه هایی از واکنش های نمایندگان مجلس هشتم با پاسخ گویی عجیب محمود احمدی نژاد به سوالات 10 گانه ای ایست که مدت ها ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده است
.
اکثریت نمایندگان معتقدند که بعد از این همه حرف و حدیث و کش و قوس که سرانجام محمود احمدی نژاد را به صحن علنی مجلس کشانید، نتیجه سوال مطلوب نبود و رئیس جمهور تنها با توهین به شان مجلس بر ابهانمات سوالات افزوده است.

این در حالی است که بسیاری از سیاسیون نیز معتقدند که مجلس به خصوص علی لاریجانی به عنوان رئیس بهارستان هشتم، آنطور که باید جواب توهین های رئیس جمهور را نداده است.

این اما یک روی سکه است.عده ای از نمایندگان مجلس هشتم نیز هستند که هنوز معلوم نیست نماینده مجلسی هستند که با آنها شان سیاسی داده است یا نماینده دولتی که به مجلس مکررا توهین می کند.

این وکیل الدوله ها نه تنها از توهین های محمود احمدی نژاد در جایگاه سوال شونده کمترین ناراحتی به خود راه نداده اند بلکه معتقدند رئیس جمهور پاسخ سوالات را قاطعانه داده است تا در اینجا تفاوت وکلای مردم با وکلای ملت به خوبی مشخص شود

نمونه هایی از این دفاعیات بی دلیل به شرح زیر است:

حميد رسايي، نماينده تهران: احمدي‌نژاد در مورد مترو و هدفمندي پاسخ‌هاي خوبي داد و اما در مورد خانه‌نشيني هم به صورت غيررسمي عذرخواهي كرد در عين حال با نپرداختن به موضوع خانه‌نشيني نشان داد كه به اشتباهش پي برده است. روح‌الله حسينيان، نماينده تهران: پاسخ احمدي‌نژاد قانع‌كننده بود. نبايد جايگاه رياست‌جمهوري را تضعيف كنيم. هيچ‌يك از پاسخ‌هاي رييس‌جمهور در جلسه توهين‌آميز نبود.

این سخنان در حمایت از سخنان رئیس جمهور در حالی مطرح می شود که واکنش ها به ادبیات محمود احمدی نزاد در پیشگاه وکلای ملت هنوز ادامه دارد و معلوم نیست چرا عدهای از نمایندگان مجلس که در واقع وکلای دولت هستند، حاضر نیستند از حمایت های بی مورد خود از دولتی ها دست بردارند.

اوج توهین و بی احترامی رئیس جمهور به مجلس اما در انتهای سخنانش بود که سوال‌هايي كه برخي نمايندگان براي وي مطرح كرده‌اند را به سوالات امتحاني تشبيه كرد و گفت: "اين سوالات خيلي سخت نبود؛ به نظرم طراح سوال از همان‌هايي بود كه با شاسي فوق‌ليسانس شد اگر با خود ما مشورت مي‌كرديد سوالات بهتري مطرح مي‌شد اما حالا شوخي كرديم و گذشت و ما هم پاسخ داديم اما حالا كه مي‌خواهيد نمره بدهيد انصاف داشته باشيد و خوب نمره بدهيد ما همه سوالات را به طور كامل پاسخ داديم و حتي مطالب اضافه هم نوشتيم، انصافا يك ذره از 20 كمتر بدهيد بي‌معرفتي و نامردي است."

این در حالی است که معلوم نیست اگر سوالات به زعم رئیس جمهور انقدر آسان بود، پس دلیل لابی های گسترده، تهدید ها و فرافکنی ها برای کنسل کردن اجرای طرح سوال و تلاش گسترده دولتی ها برای حاضر نشدن محمود احمدی نژاد در مجلس چه بوده است؟!

در هر حال به زعم بسیاری از نمایندگان نمره رئیس دولت دهم زیر نمره قبولی است باید منتظر ماند و دید آیا وکلای ملت اقدامی در برابر توهین های رئیس قوه مجریه انجام خواهند داد یا خیر؟ .

 

منبع: شفاف 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود