کد خبر: 1905

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 457

آیت‌الله هاشمی:شجاعانه اشتباهات را اصلاح کنیم/عده ای تعمداً دنبال ایجاد تفرقه هستند" / چه هدفی از علنی کردن اختلافات دارند؟

اصرار تعمدي برخي بر ايجاد تفرقه نگران‌كننده است، انعكاس اختلافات در انظار عمومي و تريبون‌هاي باز براي داخل و خارج چه توجيه و منطقي مي‌تواند داشته باشد؟ اختلافات و درگيري‌هاي داخلي، دل دوستداران […]

  • اصرار تعمدي برخي بر ايجاد تفرقه نگران‌كننده است، انعكاس اختلافات در انظار عمومي و تريبون‌هاي باز براي داخل و خارج چه توجيه و منطقي مي‌تواند داشته باشد؟
  • اختلافات و درگيري‌هاي داخلي، دل دوستداران انقلاب و وفاداران نظام اسلامي را به درد مي‌آورد و از سوي ديگر بدخواهان و قدرت‌هاي استكباري را در اراده‌شان براي تحميل سختي‌ها و تحريم‌ها مصمم‌تر خواهد كرد
  • متأسفانه اخيراً برخي سوءتدبيرها و مديريت‌ها ما را از اين هدف دور كرده و لازم است شجاعانه اشتباهات اصلاح و آرمان‌هاي اصيل امام راحل(ره) و نظام اسلامي احياء گردد
 

دانشجويان بايد با صبر و بردباري و پرهيز از وارد شدن به فضاها و جريانات تند و افراطي، در مقاطع حساس حرف و سخن خود را مطرح و با آرامش و تدبير پيگير مطالبات بر حق خود باشند تا بدين‌گونه بهانه‌اي به دست بدخواهان فضاي بانشاط دانشگاه ندهند

آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن انتقاد صریح از اختلاف افکنی های علنی از تریبون های باز و اصرارعمدی  بر ایجاد تفرقه ، تاکید کرد: " انعكاس اختلافات در تريبون‌هاي باز براي داخل و خارج چه توجيه ای دارد؟." 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي هيأت رئيسه و شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي، با بر حق دانستن خواسته‌هاي صنفي، سياسي و فرهنگي دانشجويان گفت: مهمترين خواسته و مطالبه انقلاب اسلامي ايران كه موجب خيزش مردم مسلمان و اقشار گوناگون جامعه ايران شد، نزديكي هر چه بيشتر به جامعه مدينه‌النبي(ص) و معارف اهل بيت(ع) بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه علي‌رغم فراز و نشيب‌ها و ضعف‌ها و قوت‌ها، قوا و ارگان‌هاي جمهوري اسلامي همواره تلاش داشته‌اند كه هدف اصلي نظام كه نزديكي فرهنگي به مكتب اهل بيت و ترويج اخلاق اسلامي بود، تا حد امكان حفظ گردد، تصريح كرد: متأسفانه اخيراً برخي سوءتدبيرها و مديريت‌ها ما را از اين هدف دور كرده و لازم است شجاعانه اشتباهات اصلاح و آرمان‌هاي اصيل امام راحل(ره) و نظام اسلامي احياء گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام علني شدن اختلاف مسئولان و اصرار تعمدي برخي بر ايجاد تفرقه را نگران‌كننده خواند و با تأكيد بر لزوم هوشياري شخصيت‌ها، گروهها و مسئولان كشور در اين مورد گفت: انعكاس اختلافات در انظار عمومي و تريبون‌هاي باز براي داخل و خارج چه توجيه و منطقي مي‌تواند داشته باشد؟

ايشان افزود: خوشحالي دشمنان خارجي نظام و معاندين انقلاب اسلامي از اختلافات و درگيري‌هاي داخلي، دل دوستداران انقلاب و وفاداران نظام اسلامي را به درد مي‌آورد و از سوي ديگر بدخواهان و قدرت‌هاي استكباري را در اراده‌شان براي تحميل سختي‌ها و تحريم‌ها مصمم‌تر خواهد كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش با ابراز تأسف از فقدان نشاط و سرزندگي سياسي در دانشگاه‌ها، عدم حساسيت مسئولان كشور نسبت به اين وضع را نگران‌كننده خواند و تصريح كرد: نقد منصفانه و تأملات تئوريك و فكري و عملي خواسته به‌حق حال حاضر جامعه دانشگاهي و دانشجويان است.

ايشان افزود: نقد دلسوزانه ويژگي هر مسلمان آزاده و امر به معروف و نهي از منكر از اصول مسلم مديريت ديني در جوامع الهي است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: براساس آموزه‌هاي قرآني بايد آستانه تحمل را بالا برده، سخن حق را از هر كس شنيد و بهترين آن را انتخاب كرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،  امر به معروف و نهي از منكر و نقد مسئولان را از تأكيدات قرآن كريم و از مباني اسلامي خواند و با اشاره به آيات سوره مائده تصريح كرد: قرآن كريم در اين سوره علماي يهود و نصاري را هم به خاطر اينكه اهميت امر به معروف و نهي از منكر را در ميان امت خود گوشزد نمي‌كردند، مورد سرزنش و ملامت قرار داده است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني فعاليت منتقدانه و دلسوزانه دانشجويان و جامعه دانشگاهي در چارچوب‌هاي قانوني را به سود نظام دانست و گفت: دانشجو اگر در محيط دانشگاه با چون و چرا و انتقاد منصفانه آبديده نگردد، نخواهد توانست آينده جامعه اسلامي و مديريت نظام اسلامي را به عهده بگيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سابقه 70 ساله انجمن اسلامي دانشگاه تهران، پايداري و حضور هميشگي اين نهاد پويا و فرهيخته را مستلزم اعتدال و عقلانيت حاكم بر مشي اين تشكّل دانست و با تأكيد بر لزوم هوشياري دانشجويان در برهه حساس كنوني نظام و انقلاب تأكيد كرد: دانشجويان بايد با صبر و بردباري و پرهيز از وارد شدن به فضاها و جريانات تند و افراطي، در مقاطع حساس حرف و سخن خود را مطرح و با آرامش و تدبير پيگير مطالبات بر حق خود باشند تا بدين‌گونه بهانه‌اي به دست بدخواهان فضاي بانشاط دانشگاه ندهند.

در ابتداي اين ديدار علي سبحاني، دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و سه تن از حاضران در جلسه مطالبات خود را در محورهاي زير بيان كردند:

-تأكيد بر اعتدال و عقلانيت به عنوان خط مشي هميشگي اين تشكّل

-عدم سكوت در برابر انحرافات و تخريب فضاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي جامعه

-تلاش براي جلوگيري از دين‌گريزي در محيط دانشگاه و عدم تبديل آن به دين‌ستيزي

-لزوم حضور بزرگان و مسئولان نظام از جمله آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در دانشگاه‌ها

-نگراني از بحران‌هاي اقتصادي –معيشتي، سياست خارجي، فرهنگي و اخلاقي جامعه

-نگراني از تشديد فشارهاي امنيتي، انضباطي و تنبيهي در محيط‌هاي علمي، رسانه‌اي و سياسي

-تأكيد بر لزوم گشايش فضاي باز سياسي در جامعه و نقد منصفانه در دانشگاه‌ها

-تشديد تبعيض‌هاي جنسيتي در محيط‌هاي علمي به بهانه اسلامي كردن علم و دانشگاه

- تأكيد بر لزوم تلطيف فضاي سياسي جامعه به عنوان مقدمه گسترش مشاركت عمومي در انتخابات آينده .

منبع:

سایتهاشمی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود