کد خبر: 2217

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 877

سایت حامی دولت:احمدی نژاد با تنفیذ بسیاری از امورات دولت به مشایی نشان داد که علاقه ای به پذیرش ماهیت حکم حکومتی ندارد

چکیده:  رهبر انقلاب در حکم حکومتی شان حضور مشایی در معاون اولی ریاست جمهوری را بر خلاف مصلحت احمدی نژاد و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به او، می دانستند اما احمدی نژاد با تنفیذ بسیاری […]

چکیده:

 رهبر انقلاب در حکم حکومتی شان حضور مشایی در معاون اولی ریاست جمهوری را بر خلاف مصلحت احمدی نژاد و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به او، می دانستند اما احمدی نژاد با تنفیذ بسیاری از امورات دولت به مشایی نشان داد که علاقه ای به پذیرش ماهیت حکم حکومتی ندارد و صورت مساله حکم رهبری همچنان وجود دارد. این اصرار احمدی نژاد و تعاریف اغراق آمیز او از مشایی که در حکم امروز نیز وجود داشت، سبب پراکنده شدن خیل عظیمی از نخبگان و طرفداران سرسخت احمدی نژاد از پیرامون او شد.

عصر امروز ، رئیس جمهور در اقدامی ناگهانی، تغییرات مهمی را در ترکیب هیات دولت انجام داد و اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر جنجالی اش را به سمت رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد.

به گزارش رجانیوز، همچنین سید حسن موسوی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به عنوان رئیس دفتر رییس جمهور و محمدشریف ملک زاده نیز به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شدند. سید حسن موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از حامیان اکبر هاشمی رفسنجانی بود که در هفته مابین انتخابات دور اول و دوم انتخابات، گروهی از صنعتگران را به دیدار هاشمی برده بود. شریف ملک زاده نیز مشاور عبدالله جاسبی و از نزدیکان آیت الله هاشمی شاهرودی است. هر دو این افراد به همراه حمید بقایی حلقه نزدیکان رحیم مشایی را تشیل می دهند.

همچنین گفته می شود، اسفندیار رحیم مشایی از تمام سمت های دولتی اش مانند ریاست شورای اطلاع رسانی دولت، نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در ستاد راهیان نور، رئیس گروه مشاوران جوان رئیس جمهور و ... استعفا کرده است.

به نظر می رسد، با رفتن اسفندیار رحیم مشایی از دفتر ریاست جمهوری مهمترین طراحی دکتر احمدی نژاد برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری آغاز شده است و باید منتظر ماند و دید که سمت و سوی این طراحی به کدام طرف می باشد.

در 26 تیر ماه سال 1388، رئیس جمهور در حکمی رحیم مشایی را به عنوان معاون اول رییس جمهور منصوب کرد اما این انتصاب با مخالفت  و حکم حکومتی رهبر انقلاب مواجه شد و رحیم مشایی چند روز بعد مجبور به استعفا شد. پس از این ماجرا، احمدی نزاد رحیم مشایی را به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب کرد و در مدت کوتاهی بیش از 14 سمت دولتی مانند ریاست کارگزوه فرهنگی دولت، سرپرست نهاد ریاست جمهوری، ریاست شورای اطلاع رسانی دولت و ... را به او تنفیذ نمود تا مشایی مرد پرنفوذ دولت دهم لقب گیرد. در سالهای تصدی دولت دهم هر گونه مخالفت و با غیرهم نظری با مشایی، موجب عزل و کنارگذاشتن دهها مدیر انقلابی و اصولگرا شد.

گفتنی است رهبر انقلاب در حکم حکومتی شان حضور مشایی در معاون اولی ریاست جمهوری را بر خلاف مصلحت احمدی نژاد و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به او، می دانستند اما احمدی نژاد با تنفیذ بسیاری از امورات دولت به مشایی نشان داد که علاقه ای به پذیرش ماهیت حکم حکومتی ندارد و صورت مساله حکم رهبری همچنان وجود دارد. این اصرار احمدی نژاد و تعاریف اغراق آمیز او از مشایی که در حکم امروز نیز وجود داشت، سبب پراکنده شدن خیل عظیمی از نخبگان و طرفداران سرسخت احمدی نژاد از پیرامون او شد.

با این همه به نظر نمی سد که رفتن اسفندیار رحیم مشایی از دفتر ریاست جمهوری، تغییر چندانی در مشی حاکم بر مجموعه این نهاد ایجاد کند و تنها خبر از اتفاقات بزرگی درباره انتخابات ریاست جمهوری می دهد. که حدس زدن آن چندان دشوار نیست!

 

منبع:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود