کد خبر: 2373

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 058

افتتاح نخستین فروشگاه ترنجستان/ترنجستان سروش

چکیده: چکیده: منانشر/مدیرعامل انتشارات سروش گفت: این فروشگاه نمونه ای است که علاوه برکتاب، وسایل کمک آموزشی، تصویری، صوتی و آثار هنری نیز به مخاطبان عرضه می کنند. همچنین تلاش شده است که این محصولات […]

چکیده:

چکیده:

منانشر/مدیرعامل انتشارات سروش گفت: این فروشگاه نمونه ای است که علاوه برکتاب، وسایل کمک آموزشی، تصویری، صوتی و آثار هنری نیز به مخاطبان عرضه می کنند. همچنین تلاش شده است که این محصولات فرهنگی در محیطی مناسب بتوانند پاسخ نیازهای خریداران خود باشند.
 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی«منانشر» ،مراسم افتتاحیه فروشگاه ترنجستان سروش صبح امروز با حضور حسین صوفی معاونت صدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مهدی فضائلی، مدیر انتشارات سروش، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی ، محمد اللهیاری دبیر بیستمین دوره هفته کتاب و جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی و ناشران درمحل فروشگاه مرکزی سروش برگزار شد.

*فضائلی:  ترنجستان محیطی مناسب برای پاسخگویی به نیاز مخاطب است

در این مراسم مدیرانتشارات سروش با اشاره به سابقه طولانی فعالیت این انتشارات اظهار کرد: دو سال و اندی پیش از این در فعالیت های فروشگاه سروش وقفه ای ایجاد شد و مهم ترین دغدغه ما راه اندازی مجدد آن بود که به دلیل موانع و مشکلات این اقدام با تاخیر انجام شد و امروز هم زمان با ایام هفته کتاب ما موفق شدیم این فروشگاه را دوباره راه اندازی کنیم و این اتفاق مبارک حاصل همکاری و فعالیت مشترک انتشارات سروش و مجمع ناشران انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مجموعه ای فرهنگی است که با باورمندی به اصول و ارزش های انقلاب و مصم در حوزه فرهنگ، به ویژه نشر  2 سال پیش فعالیتش را آغاز کرد و یکی از مهم ترین هدف این مجموعه رونق بخشیدن و سازمان دهی حوزه توزیع محصولات فرهنگی است. فعالان فرهنگی همواره یکی از مهم ترین کاستی های حوزه نشر را شبکه توزیع معرفی می کردند و مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاسیس شرکت ترنج تلاشی در حد توانش برای رفع مشکلات عرصه توزیع آغاز کرد.

فضائلی راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور را یکی از اقدامات موثر شرکت ترنج معرفی کرد و اظهارکرد: اولین فروشگاه این مجموعه تحت عنوان ترنجستان سروش امروز افتتاح می شود. هدف فروشگاه ترنجستان سروش و دیگر فروشگاه های زنجیر ه ای آسان کردن دسترسی و ارائه مناسب به کتاب و محصولات فرهنگی است. این فروشگاه نمونه ای است که علاوه برکتاب، وسایل کمک آموزشی، تصویری، صوتی و آثار هنری نیز به مخاطبان عرضه می کنند. همچنین تلاش شده است که این محصولات فرهنگی در محیطی مناسب بتوانند پاسخ نیازهای خریداران خود باشند.

وی درباره تغییرات سایت سروش توضیح داد : با توجه به فناوری‌های ارتباطی امروز، مدت‌ها بود ضرورت تغییر در سایت احساس می‌ شد و از سال گذشته این اقدام در دستور کار ما قرار گرفت تا هم از نظر گرافیک و هم از نظر نوع خدمات ارتقاء پیدا کند و هم اکنون این سایت از نظر گرافیکی بسیار متفاوت است هر چند بخشی از خدمات آن هنوز فعال نشده و تا دو سه ماه آینده فعال خواهد شد.

* احمدوند: ترنجستان مدعی ارائه کتاب های سالم است

یاسر احمدوند مدیرعامل شرکت توزیع محصولات فرهنگی ترنج، در ادامه مراسم افتتاحیه ترنجستان سروش کشاندن مردم به کتاب فروشی ها را کار دشواری خواند، و عنوان کرد: رونق یافتن توجه و استقبال از کتاب نشان دهنده ظرفیت مناسب در حوزه تولید است. سال های در حوزه فرهنگ بر امر تولید تاکید می شد و به توزیع توجه کمتری می کردیم. شرکت ترنج با توجه به نیاز توزیع عادلانه با نگاهی آسیب شناسانه  از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی ادامه داد: توسعه ویترین های فروش، برپایی نمایشگاه، افزایش ویترین و تعدد مراکز فروش در نقاط مختلف شهر، علاوه بر ایجاد امکانات فرهنگی از ویژگی های بارز جامعه فرهنگی است.

احمدوند افزود: سال‌ها در حوزه فرهنگ تأکید ما بر حوزه تولید بود و به حوزه توزیع کم‌توجهی شده بود که شرکت ترنج با توجه به همین نیاز و برای رفع مشکلات توزیع به وجود آمده است و با نگاه جامعی که به مسئله توزیع دارد گسترش ویترین‌های کتاب و برپایی نمایشگاه‌های مختلف را در دستور دارد که با افزایش ویترین‌ها و وجود کتابفروشی‌های زنجیره‌ای در نقاط مختلف شهر حداقل به یکی از ویژگی‌های فرهنگی یک جامعه یعنی دیده شدن کتابفروشی می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت ترنج یکی از مهمترین ویژگی‌های مجموعه‌ فروشگاه‌های ترنجستان را بهره‌گیری از شیوه کارآمد برای جذب مخاطب کتاب دانست و یادآورشد: ترنجستان مدعی ارائه مجموعه‌ کتاب‌های سالم است و این کتاب ها قابل ارائه به انواع سلیقه و مخاطب خواهد بود و امیدواریم همسویی مجموعه‌های فرهنگی جریان‌سازی را به نفع گفتمان انقلاب اسلامی در کشور ایجاد کند.

* صوفی: راه اندازی فروشگاه ترنجستان سروش گامی ارزشمند است

حسین صوفی، معاونت صدای صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با بیان این مطلب که اهمیت کتاب در رشد، بالندگی و پویایی افراد جامعه روشن بوده و نیازی به توضیح ندارد، عنوان کرد: جمع فرهیختگان و اهالی مطالعه، تولید کننده فکر، کتاب و سیاست گذار در امرچاپ و نشراند و از سوی دیگر براساس توجه و تاکید مقام معظم رهبری به مقوله کتاب خوانی، تولید، حرکت، برنامه سازی باید بر مدار دین، اخلاق، امید و گاهی پیش رود. گرچه همه این عوامل مکمل یکدیگرند اما مهم ترین آن ها آگاهی بخشی است.

 وی افزود: در سازمان صدا وسیما متولی این آگاهی بخشی در حوزه کتاب انتشارات سروش است. نویسنده کتابی که با انگیزه آگاهی بخشی به مخاطب تولید می شود، عالم و متدین است و با هنجارهای ارزش های دینی، انقلاب مطابقت داشته و پاسخگوی دغدغه ها، ذائقه  مخاطب و جامعه فرهنگی است. همچنین سطح  دانش مخاطب را بالا می برد و لذا امروز بیش از هر زمان دیگری باید از نشر کتاب های سودمند و نویسندگان متعهد حمایت کرد.

 صوفی خاطرنشان کرد: ارائه کتاب با قیمت مناسب و با هدف ترویج کتابخوانی، توزیع مناسب و گسترده با همکاری ناشران پرسابقه و با صلاحیت نظیر سروش باعث برداشتن گام های ارزشمند در زمینه حل مشکلات عرصه نشر می شود. همچنین راه اندازی ترنجستان سروش با همکاری این انتشارات و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای اهل فن گام بزرگ و ارزشمندی است و این اقدام را در هفته کتاب به فال نیک می توان گرفت.

 معاونت صدای صدا و سینمای جمهوری اسلامی ایران درپایان عنوان کرد که قرار بود عزت الله ضرغامی، مدیریت صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این مراسم حضور پیدا کنند اما به دلیل مسافرت کاری ایشان این امکان فراهم نشد.

*نقش کتاب خاکهای نرم کوشک در جنگهای 33 روزه حزب الله  لبنان

همچنین در انتهای این مراسم حاج حسین یکتا مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیا با بیان خاطراتی درباره استقبال جوانان  هندی و جوانان حزب الله لبنان از کتاب‌هایی که درباره شهیدان نوشته شده است، گفت: من وارد جمع‌هایی 400 نفره  از جوانان در کشمیر شدم که گرد هم جمع شده بودند و جلسه نقد کتاب داشتند. جالب بود که در یک مقطع از جلسه همگی با هم گریه می‌کردند. ابتدا فکر کردم مشغول مقتل‌خوانی هستند اما وقتی پرسیدیم که چه کتابی می‌خوانند، این جواب را شنیدیم: کتاب «پرواز تا بی‌نهایت» درباره شهید بابایی. وی افزود: بچه مسلمان‌های هندی به ما می‌گفتند حتما از سعید عاکف اجازه بگیرید تا کتاب «خاک‌های نرم کوشک» را در این جا ترجمه کنیم تا همه از آن استفاده کنیم. عده‌ای از بچه‌های لبنانی هم که در جنگ 33 روزه شرکت داشتند، می‌گفتند ما در زمانی که در گرداب مشکلات گیر می‌کردیم، کتاب «خاک‌های نرم کوشک» را باز کرده و می‌خواندیم. جالب است. ببینید که عبدالحسین برونسی، یک معمار کم ‌سواد مشهدی چه قدرتی  داشته و چگونه با حضرت زهرا (س) راز و نیاز داشته و به ایشان متوسل شده است ؟

وی در ادامه گفت : اگر نگاهمان این است که گفتمان انقلاب اسلامی جهانی شود باید کتاب‌های خوب و متناسب با این گفتمان را به زبان‌های دیگر در اختیار جوانان مشتاق دیگر کشورها قرار دهیم و هر کجا که بصورت مخلصانه و جهادی در راه  اعتلای اهداف نظام و انقلاب گام برداشته ایم به مدد خداوند و ائمه اطهار(ع) موفقیتهای چشمگیری نصیبمان شده است .

 

در پایان این مراسم از 11 عنوان کتاب  جدید کودک انتشارات سروش، سایت جدید انتشارات سروش و فروشگاه آن رونمایی شد.

 

منبع: منا

تصاویر مراسم:+  +

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود