کد خبر: 3411

تاریخ انتشار: 1391-01-20 - 15:45

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- فرهنگ و هنر / هنر
0
بازدیدها: 1 119

وزیر ارشاد مطرح کرد؛ انتقاد از اکران 2 فیلم مساله دار/ مقابله با فساد اخلاقی در سینما

چکیده: محمد حسینی وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران در واکنش به اکران "خصوصی" و "گشت ارشاد" عنوان کرد صدور مجوزها باید با دقت بیشتر انجام شود تا چنین حساسیت هایی در جامعه به وجود نیاید ولی به هر حال […]

چکیده:

محمد حسینی وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران در واکنش به اکران "خصوصی" و "گشت ارشاد" عنوان کرد صدور مجوزها باید با دقت بیشتر انجام شود تا چنین حساسیت هایی در جامعه به وجود نیاید ولی به هر حال اشکالات را از روز اول کسی انکار نکرده است

 

محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با موارد مطرح شده درباره دو فیلم "خصوصی" و "گشت ارشاد" در حاشیه دیداربا سازمان بسیج هنرمندان عنوان کرد: دوستان باید دقت بیشتری بر روی مباحثی داشته باشند که حساسیت برانگیز است. البته در میان فیلم هایی که در جشنواره سال گذشته ارائه شد آثار قابل قبول بیشتر است.

وی افزود: فیلم هایی در ژانر دفاع مقدس، فیلم هایی با موضوع های ارزشی، خانوادگی، کودکان و نوجوانان در جشنواره سی ام حضور داشتند که آثار خوبی هم بودند. یک زمانی بود که تعداد فیلم های مناسب خانواده ها کم وجود داشت اما امروز بیشتر شده است.

حسینی با اشاره به اکران این آثار گفت: باید در انتخاب فیلم های اکران دقت بیشتری شود. برخی فیلم ها که در جشنواره به دلیل مضامین مورد نقد بوده اگر قابل اصلاح باشد که باید این اصلاحات اعمال شود. این بدان معنا نیست که آن چه که در جشنواره ارائه می شود قرار نیست عینا در سالن سینما هم اکران شود.

وی ادامه داد: جشنواره برای افراد متخصص و صاحب نظر است. این ایرداتی که همگان بر آن تاکید دارند باید برطرف شود تا این واکنش ها را در جامعه به همراه نداشته باشیم. به هر حال اشکالات را از روز اول کسی انکار نکرده است. این طور نبوده که این فیلم ها با حمایت وزارت ارشاد ساخته شود. این آثار متعلق به بخش خصوصی است. باید در انتخاب آنها برای اکران دقت بیشتری می شد زیرا زمانی که آنها به روی پرده رفته اند خانواده ها فرصت بیشتری برای رفتن به سینما دارند. در صدور مجوزها نیز باید دقت بیشتری شود تا این حساسیت ها به وجود نیاید.

وزیر ارشاد همچنین درباره فساد اخلاقی در سینما و نقش ارشاد در این زمینه گفت: دوستان سینمایی باید به این مسائل بپردازند البته این بحث مال امروز و دیروز نیست. بعضی مسائل است که حالا دارد بیان می شود.

 وی تاکید کرد:اگر اشکالی در سینما هست ما تایید نمی کنیم. باید تلاش کرد تا وضعیت بهتر شود و چنین مسائلی نباشد. ساحت هنر بایداز هر آلودگی، ایراد و اشکال منزه باشد. البته ممکن است چنین مسائلی در بین اقشار دیگر هم در جامعه باشد و لی این موضوع باعث نمی شود که اگر نابسامانی در یک گروهی وجود دارد نسبت به آن بی تفاوت باشیم و بلکه باید راهکاری بیاندیشیم. امیدوارم با همفکری خود هنرمندان و سینماگران متعهد به این مسائل رسیدگی شود.

 

منبع:مهر 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود