کد خبر: 3374

تاریخ انتشار: 1391-01-21 - 10:33

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بایسته های فرهنگ / مطالب دیگران- فرهنگ و هنر / هنر
0
بازدیدها: 1 173

نظر علی مطهری درباره گشت ارشاد/پیام فیلم خلاف نظر اسلام است

چکیده:  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که پیام فیلم گشت ارشاد، درست خلاف نظر اسلام است.   علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری […]

چکیده:

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که پیام فیلم گشت ارشاد، درست خلاف نظر اسلام است.

 

علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص فیلم گشت ارشاد که اکران آن از نوروز امسال آغاز شده بود، گفت: فیلم گشت ارشاد را به همراه خانواده در روز 13 فروردین و در سینما فرهنگ دیدم و روز 15 فروردین نیز در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس موضوع این فیلم را مطرح کردم.

وی افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی در خصوص این فیلم گفتم که در مجموع این فیلم را منفی ارزیابی می‌کنم چراکه پیام فیلم این است که هر گونه نظارتی بر نوع پوشش مردم و رعایت ضوابط مربوط به روابط زن و مرد و دختر و پسر مردود است.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: پیام این فیلم درست برخلاف نظر اسلام است، چراکه اسلام آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر را که مستلزم اعمال قانون است، وظیفه دولت اسلامی می‌داند اما فیلم گشت ارشاد این مسائل را بی‌اهمیت معرفی کرده است.

مطهری با بیان اینکه این فیلم بر اساس تفکر آقای مشایی و آقای احمدی‌نژاد در حوزه فرهنگ ساخته شده است، گفت: البته رفتار منفعلانه آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز اسباب تعجب است.

"اعضای کمیسیون فرهنگی را ترغیب کردم که حتما این فیلم را ببینند و آنها نیز فیلم را دیدند و آنطور که اعلام شد، نظر آنها به اتفاق آرا منفی بود".

وی با بیان اینکه البته این فیلم از نظر طنز نمره خوبی می‌گیرد، تصریح کرد: البته طنز نیز باید قالب و ابزاری برای ابلاغ پیام مثبت و سازنده باشد، نه تخریب ایمان و عقاید درست مردم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: کارگردان محترم گشت ارشاد در فیلم چارچنگولی نیز شبهه این رویکرد را به نمایش گذاشته بود، ‌البته انتقاد ما از فیلم‌ها باید به گونه‌ای باشد که هنرمندان دلسرد نشوند و غرض ما تنها بیان تذکراتی در جهت اصلاح و پیشرفت سینماست و الا زحمات این عزیزان قابل تقدیر است.

مطهری در پایان اضافه کرد: در فیلم گشت ارشاد جنبه‌های آموزنده‌ای نیز وجود داشت مثل آنجا که می‌گفت "انسان قبل از آنکه به فکر اصلاح دیگران باشد باید به فکر اصلاح خود باشد".

 

منبع:فارس 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود