کد خبر: 3535

تاریخ انتشار: 1391-01-12 - 11:06

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- انقلاب اسلامی / بین الملل
0
بازدیدها: 1 122

سخنرانی امام درمورد رفراندم جمهوری اسلامی

چکیده: جماران نوشت: امام خمینی (س) درتاریخ پنجم فروردین ماه سال 1358 درشهرقم ودرجمع گروه تبلیغات قم سخنرانی درمورد رفراندم جمهوری اسلامی انجام دادند. متن کامل این سخنرانی به شرح زیراست: بسم […]

چکیده:

جماران نوشت: امام خمینی (س) درتاریخ پنجم فروردین ماه سال 1358 درشهرقم ودرجمع گروه تبلیغات قم سخنرانی درمورد رفراندم جمهوری اسلامی انجام دادند.



متن کامل این سخنرانی به شرح زیراست:
بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
من خوشحالم که بعد از سالهاى طولانى در میان شما رفقا- جوانان- هستم. من همیشه در فکر ایران و در فکر وطن خودم- قم- بودم و هستم و دعاگویم. شما مى‏دانید که قم مرکز تشیع از زمان حضرت صادق- سلام اللَّه علیه- حدود آن زمان، مرکز تشیع بوده است و از قم تشیع به سایر جاها رفته است. علم هم از قم به جاهاى دیگر منتشر شده است و بحمد اللَّه شجاعت و زحمت در راه اسلام و فداکارى هم از قم منتشر شد. قم مرکز همه برکات است. خدا شماها- قمى‏ ها- را براى ما حفظ کند، و همه ایران را براى همه.


مى‏دانید که ما باز راه هاى طولانى داریم، و در این راه طولانى همه با هم باید شرکت داشته باشیم تا بتوانیم کار را انجام بدهیم و به انجام برسانیم. باید در رفراندم تبلیغ کنید که همه کس- همه قشرها، زن و مرد از جوان شانزده ساله تا پیرمرد- در این شرکت کنند؛ زنها شرکت کنند. هیچ کس اهمال نکند. این سرنوشت ما در این رفراندم تحقق پیدا مى‏کند: یا اسلام ان شاء اللَّه و یا- خداى نخواسته- غیر اسلام؛ یا جمهورى اسلام و یا- خداى نخواسته- طرح هاى دیگرى که شیاطین ممکن است که این طرح ها را داشته باشند. باید مردم ایران عموماً و شما جوان ها [هم‏]، در قم پاسدارى کنید از این صندوق هایى که گذاشته مى‏شود که مبادا یک کسى تصرف بیجا کند، خیانت بکند. من از خداى تبارک وتعالى توفیق شماها را مى‏خواهم.


شما باید بدانید که این دستگاه هایى که الآن اسم بردید و بعض از شما یا [همه‏] شما مشغول او هستید، اینها دستگاه هاى آموزشى باید باشد. در زمان طاغوت همه این دستگاه ها دستگاه هایى بود که جوان هاى ما را خواب مى‏کرد، ملت ما را به بیهوده روشى تبلیغ مى‏کرد، همه را مى‏خواست از سرنوشت خودشان غافل کند. در صورتى که سینما براى این مقاصد شومى که اینها در این مدت طولانى طرح‏ریزى کردند نبوده؛ اینها چیزهایى است که آموزشى است. رادیو و تلویزیون یک دستگاه آموزشى است، سینما یک دستگاه آموزشى است. باید دستگاه ها را به طور مسالمت، به طور صحیح، به طور سلیم اداره کرد.


و من از خدا مى‏خواهم که از این به بعد، ایرانِ ما یک ایران منزه باشد؛ یک «ایران» ى باشد که همان طور که ان شاء اللَّه مادیاتش اصلاح مى‏شود، معنویاتش [هم‏] اصلاح بشود. عمده، معنویات یک مملکت است؛ ما را از معنویات دور کرده‏اند، نگذاشتند رشد معنوى بکنیم. و من از خدا مى‏خواهم که معنویات ما را رشد بدهد، توجه ما را به خداى تبارک و تعالى [رشد بدهد].


پیروزى ما براى این بود که همه رو به خدا کردند و شهادت را طلب کردند. اسلام ما را پیروز کرد و الّا ما قوه نداشتیم در مقابل قوه آنها. و ما از این به بعد باید این رمز را حفظ کنیم؛ این رمز پیروزى که قدرت اسلام است حفظ کنیم، و وحدت کلمه را؛ گمان نکنید که حالا تمام شد مطلب و دوباره برگردید به حالات اولیه؛ خیر، تمام نشده است و الآن باید وحدت را حفظ کنید؛ و این نهضت را با گرمى، این نهضت را با تمام قوا حفظ کنید. خداوند همه شما را سعادتمند کند. دنیا و آخرت همه شما را تعمیر کند. سلام بر شما!
صحیفه امام، ج‏6، ص: 411 تا 412

 

منبع:+ 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود