کد خبر: 3609

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بایسته های فرهنگ
0
بازدیدها: 2 137

انتقاد امام جمعه یزد:پس ازانقلاب برنامه مدون برای تربیت کودکان ونوجوانان نداشته ایم

چکیده: دشمن با چراغ خاموش و با استفاده از وسایل ارتباطی نظیر اینترنت و ماهواره می کوشد جوانان ما را استحاله و به سمت خود جذب کند. دشمن در تلاش است تا دیار دارالعباده یزد را به یکی از پایگاه های خود […]

چکیده:

دشمن با چراغ خاموش و با استفاده از وسایل ارتباطی نظیر اینترنت و ماهواره می کوشد جوانان ما را استحاله و به سمت خود جذب کند. دشمن در تلاش است تا دیار دارالعباده یزد را به یکی از پایگاه های خود تبدیل کند.

 

 امام جمعه یزد گفت: متاسفانه پس از انقلاب برنامه ی مدونی برای تربیت کودکان و نوجوانان نداشته ایم.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین ناصری در سومین گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان اردکان با تبریک سال نو به مردم و جامعه روحانیت استان گفت:اردکان از دیرباز دیار عالمان و بزرگان بوده است و آیت الله خاتمی و بهجتی تنها نمونه ای از علما و فقهای دانشمندی هستند که خدمات بسیار ارزشمندی به اسلام و انقلاب داشته اند

امام جمعه یزد با ادای احترام به شهدای شهرستان اردکان افزود: شهید عاصی زاده از جوان های مخلص کاری و فهیمی بود که قبل از تشکیل تیپ الغدیر یزد مسئولیت اطلاعات عملیات لشکر نجف را بر عهده داشت و در این جایگاه مهم و حساس خدمات بی شماری از خود بر جای گذاشت و بعدها نیز در کسوت فرماندهی تیپ الغدیر یزد نیز مجاهدت و جانفشانی فراوانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که امروز روحانیت یک رکن اساسی از حرکت تکاملی جامعه است، تصریح کرد: امروزه در دنیا هدف از زندگی و خلقت فراموش شده و این جنگ افروزی ها،کشتارها و استثمار ملل نیز از همین نقص سرچشمه می گیرد.
وی ادامه داد:شهدا هدف از خلقت را دریافته بودند و به همین علت نیز جان خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند و امروز نام نیکی از آنان برجای مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری مهمترین وظیفه روحانیت در شرایط کنونی را یادآوری هدف خلقت به انسان ها برشمرد و گفت: امروز جامعه بیش از هر زمانی نیازمند حضور و کار جدی روحانیون در سطوح مختلف است تا با موعظه و روشنگری مردم را به سوی رستگاری سوق دهند.

امام جمعه یزد با هشدار به روحانیون و مسئولین خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا دیار دارالعباده را به یکی از پایگاه های خود تبدیل کند و از این رو جامعه روحانیت موظف است تا با برنامه ریزی اصولی و صحیح، یزد را به جایگاه علمی، تقوایی و صداقت بازگرداند.
وی افزود: دشمن با چراغ خاموش و با استفاده از وسایل ارتباطی نظیر اینترنت و ماهواره می کوشد جوانان ما را استحاله و به سمت خود جذب کند و چنانچه روحانیون برنامه و راهکار جدی نداشته باشند؛ هم جامعه و هم روحانیت متضرر خواهد شد.

ناصری گفت:امروز اگر بخواهیم به ازای هر 2 هزار نفر از مردم یزد یک طلبه یا روحانی داشته باشیم به بیش از 8 هزار روحانی دانشمند که بتواند در عرصه هایی نظیر دانشگاه و آموزش و پرورش موثر باشد نیازمندیم و این امر جز با تلاش کوشش و مجاهدت جامعه روحانیت شیعه میسر نیست.
امام جمعه یزد با بیان این که یکی از مهمترین رسالت های روحانیت شیعه تربیت کودکان بوده است اظهار داشت: متاسفانه چه در سال های پیش از انقلاب و چه در 33 سال پس از انقلاب هیچ برنامه ریزی مدونی برای تربیت کودکان و نوجوانان نداشته ایم و اکنون 18 میلیون دانش آموز نیازمند تربیت صحیح اسلامی هستند تا جامعه به سوی رستگاری حرکت نماید.

در این گردهمایی که با حضور امام جمعه و بیش از 150 نفر از روحانیون شهرستان اردکان در محل حوزه علمیه امام صادق برگزار شد از دو تن از مبلغین پیشکسوت اردکان تجلیل به عمل آمد.

 

منبع:+ 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود