کد خبر: 3223

تاریخ انتشار: 1391-02-08 - 17:11

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اقتصاد / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 1 193

آيت الله اميني امام جمعه قم: بیکاری رنج‌آور است/ جای شهید مطهری واقعا خالی است

چکیده: حل مشکل بیکاری کار ساده‌ای نیست و با تعارف و دستور ظاهری برطرف نمی‌شود بلکه برنامه‌ریزی عمیقی لازم است. متاسفانه در حال حاضر قشر وسیعی از جوانان به دنبال کار می‌گردند ولی شغلی پیدا نمی‌کنند. […]

چکیده:

حل مشکل بیکاری کار ساده‌ای نیست و با تعارف و دستور ظاهری برطرف نمی‌شود بلکه برنامه‌ریزی عمیقی لازم است. متاسفانه در حال حاضر قشر وسیعی از جوانان به دنبال کار می‌گردند ولی شغلی پیدا نمی‌کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه بیکاری رنج‌آور است از بیکاری تعداد زیادی از جوانان کشور ابراز تاسف کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله ابراهیم امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد به فرارسید هفته کار و کارگری اشاره کرد و اظهار داشت: کارگران در عرصه‌های کشاورزی، صنعت، سازندگی و... برای خودکفایی کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر کارگران به خوبی کار کنند از اینکه بخواهیم میوه یا سایر اقلام را از کشورهای دیگر وارد کنیم بی‌نیاز می‌شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: امام راحل بارها از کار و کارگری حمایت می کردند و مقام معظم رهبری نیز با نامگذاری امسال به حمایت از کار و سرمایه ایرانی پرداختند.

وی با بیان اینکه اگر حمایت از کار و کارگری واقعی باشد و به شعار اکتفا نشود کشور به خودکفایی می‌رسد اظهار داشت: مردم باید قدر کارگران را بدانند چراکه کارگری شغل مهمی است و اسلام آن را به عنوان یک ارزش می‌داند.

آیت‌الله امینی با ابراز تاسف از بیکاری قشر عظیمی از جوانان گفت: متاسفانه در حال حاضر قشر وسیعی از جوانان به دنبال کار می‌گردند ولی شغلی پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بزرگترین سختی برای یک مرد این است که دنبال کار برود ولی شغلی پیدا نکند و با دست خالی وارد خانه شود و در مقابل همسر و فرزندانش شرمنده شود.

وی تاکید کرد: کمتر افرادی هستند که شغل دارند ولی تنبلی می‌کنند و امیدوارم مسئولان برای حل مشکل بیکاری اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به افزایش تورم و گرانی در جامعه، بیکاری جوانان را رنج‌آور دانست و افزود: حل مشکل بیکاری کار ساده‌ای نیست و با تعارف و دستور ظاهری برطرف نمی‌شود بلکه برنامه‌ریزی عمیقی لازم است.

وی در عین حال گفت: مسئولان برای حل مشکل بیکاری تلاش می‌کنند ولی باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مطهری اشاره کرد و یادآور شد: شهید مطهری ویژگیهایی داشت که این ویژگی‌ها در کمتر افرادی پیدا می‌شد.

آیت‌الله امینی گفت: شهید مطهری تا مطلبی را نمی‌فهمید و با عمق جانش آن را درک نمی‌کرد هرگز نمی‌گفت و نمی‌نوشت و آنچه می‌گفت یا می‌نوشت از روی ایمان واقعی بود.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری در فلسفه به عمق مطالب رسیده بود، اظهار داشت: ایشان فلسفه را از دهان نمی‌گفت بلکه از باطن وجودش می‌گفت و هر کسی نوشته‌های شهید مطهری را مطالعه کند می فهمد که ایشان به خوبی فلسفه را درک کرده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: گاهی برخی افراد فلسفه می‌گویند و می‌بافند ولی عمق مطالب فلسفی را درک نکرده‌اند اما شهید مطهری از نظر درک مطالب فلسفی بی‌نظیر بود، از این رو امام راحل آثار شهید مطهری را به عنوان بهترین آثار معرفی کردند و فرمودند که شهید مطهری حاصل عمر ایشان محسوب می‌شود.

وی ترور خیانتکارانه شهید مطهری را ضایعه بزرگی برای امت اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز جای شهید مطهری واقعا خالی است. ای کاش ایشان در این زمان بود و آثار خوبی می‌نوشت.

وی به فرارسیدن پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: ایشان از دوستان ما در زمان مبارزات سیاسی بودند که در آن زمان خیلی فعال بودند و برای مبارز با رژیم طاغوت تلاش زیادی انجام دادند.

آیت‌الله امینی اظهار داشت: آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی یکی از 12 نفری بود که مرجعیت امام راحل را بعد از فوت آیت‌الله حکیم اعلام کردند. در آن زمان کسی جرات نمی‌کرد نام امام را ذکر کند ولی اینها اعلامیه‌ای منتشر کرده و مرجعیت امام را تثبیت کردند.

خطیب نماز جمعه قم به خدمات آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان بعد از انقلاب در تدریس فقه و اصول همت زیادی داشتند، در اداره حوزه درایت خوبی داشتند و شاگران و فقهای برجسته‌ای پرورش دادند.


آیت‌الله امینی همچنین به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلمان نقش مهمی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دارند و مسئولان و مردم باید قدر این قشر فرهنگی را بدانند.

وی اضافه کرد: سرنوشت آینده کشور و مردم به دست معلمان است و اگر این افراد از نظام و زندگی ناراضی باشند ممکن است کودکان و نوجوانان را خوب تربیت نکنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شغل معلمی باید به عنوان یک ارزش در جامعه مطرح باشد، اظهار داشت: خود معلمان هم که در این سنگر مهم انجام وظیفه می‌کنند باید قدر خودشان را بدانند.

وی خطاب به معلمان گفت: دانش آموزان هر روز از اخلاق و رفتار شما درس می‌گیرند و شما سازندگان اینها هستند. این نوجوانان با صدها مشکل فرهنگی، اجتماعی و... در اختیار شما هستند و شما می‌توانید به آنها خدمت کنید.

آیت‌الله امینی بر لزوم حل مشکلات رفاهی معلمان تاکید کرد و خطاب به معلمان گفت: اگر حقوق شما کم است برای رضای خدا کار کنید چراکه معلمی شغل ائمه و پیغمبر است و آنها مطالبه مزدی نمی‌کردند.


وی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از کارهای ارزنده و باارزش امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: سپاه در روند پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کرده و شهیدان زیادی از این نهاد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

آیت‌الله امینی اضافه کرد: سپاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده و به کوری چشم دشمنان خدمات خوبی ارائه کرده و دشمنان اسلام از این نهاد مقدس رنج می‌برند.

وی افزود: نقش این نهاد گرانمایه بر همگان روشن است و امیدوارم این نهاد در حفاظت از انقلاب اسلام همچنان کوشا باشد.

 

منبع:19دی 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود