کد خبر: 2003

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 954

اظهارات معاون سیاسی ائمه جمعه در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری

حجت‎الاسلام منصور غفوری بعد از ظهر امروز در هفدهمین گردهمایی ستادهای نمازجمعه استان گلستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در ضلع نخست "مستقل‎ها"، ضلع دوم "اصلاح‎طلبان"، ضلع سوم "دولتی‎ها"، ضلع […]

حجت‎الاسلام منصور غفوری بعد از ظهر امروز در هفدهمین گردهمایی ستادهای نمازجمعه استان گلستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در ضلع نخست "مستقل‎ها"، ضلع دوم "اصلاح‎طلبان"، ضلع سوم "دولتی‎ها"، ضلع چهارم "پایداری" و ضلع پنجم "جامعتین" که متشکل از جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین قم است قرار دارند.

وی تصریح کرد: در این پنج ضلعی؛ حدود ۴۰۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند.


معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه حرف‎های بنده در راستای طرفداری از هیچ حزبی نیست افزود: در ضلع مستقل‎ها؛ "سعیدی‎کیاء" کار تبلیغاتی خود را شروع کرده است و افرادی مانند "محمد شریعتمداری" و "محسن رضایی" در این ضلع قرار دارند.

غفوری ادامه داد: در ضلع اصلاح طلبان هنوز نفر اول "سیدمحمد خاتمی" است که طرفداران این حزب معتقدند ظرفیت ایشان از بقیه بالاتر است و افراد دیگر به ترتیب "عارف" و "جهانگیری" هستند.

وی در خصوص لیست ضلع دولتی‎ها گفت: در این ضلع نفر اول "مشائی"، نفر دوم "الهام"، نفر سوم "نیکزاد" و نفر چهارم "صالحی" است.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خصوص ضلع پایداری بیان داشت: نفر اول "لنکرانی"، "فتاح"، "محصولی" در این لیست قرار دارند.

غفوری اضافه کرد" در ضلع جامعتین هنوز مصداقی تعیین نشده است اما سه نفر "ولایتی"، "حدادعادل" و "قالیباف" به صورت ائتلافی کار را شروع کرده اند که بعدا اصولگرایان نیز به این جمع می پیوندند.

وی افزود: ممکن است گوشواره یکی از ضلع‎ها نیز "هاشمی رفسنجانی" باشد که ایشان نفر اول را "ناطق نوری" و پس از آن "حسن روحانی"، "ولایتی" و "لاریجانی" اعلام کرده است و عنوان داشته هر کدام از این افراد در انتخابات حضور یابند به آنها کمک خواهم کرد.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: "ناطق‎نوری" و "لاریجانی" گفتند که در انتخابات ریاست جمهوری نمی‎آیند.

غفوری با طرح این سوال از خود که اگر از بنده پرسیده شود کدام ضلع را می‎پسندید پاسخ گفت: چهار ضلع را یقینا باید کنار گذاشت، گوشواره هم همین طور؛ اما ضلع جامعتین را از دست ندهید چرا که در کتاب منشور روحانیت و نامه‎هایی که به طلبه‎های جوان نوشته شده این است که دنبال شاخص باشید.

وی عنوان کرد: امام راحل در دستورات خود فرموده‎اند که طلاب جوان و انقلابی توجه داشته باشند که اگر از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جدا شوید در آینده گرفتار کسانی خواهیم شد که مروج اسلام آمریکایی هستند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: هر چند ممکن است برخی از دیدگاه‎های جامعتین را قبول نداشته باشم اما این طناب به راحتی از یکدیگر گسیخته نخواهد شد.

به گزارش فارس، غفوری با تاکید بر اینکه باید به دنبال شاخص باشیم گفت: انتظار اینکه مقام معظم رهبری کسی را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند را نباید داشته باشیم چرا که ایشان شاخصه‎ها را معرفی کرده و مردم باید معدل‎گیری کرده سپس رای دهند.

 

منبع:

انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود