کد خبر: 3903

تاریخ انتشار: 1390-12-14 - 07:47

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب / بین الملل
0
بازدیدها: 1 338

گزارشی از مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیستمین نمایشگاه کتاب دهلی

چکیده: در ایام برگزاری بیستمین نمایشگاه دوسالانه کتاب دهلی هیات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با شاخص ترین چهره ها و موسسات فرهنگی هندوستان دیدار نمودند.    به گزارش خبرنگار "منا نشر"هیأت فرهنگی […]

چکیده:

در ایام برگزاری بیستمین نمایشگاه دوسالانه کتاب دهلی هیات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با شاخص ترین چهره ها و موسسات فرهنگی هندوستان دیدار نمودند. 

 

به گزارش خبرنگار "منا نشر"هیأت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران متشکل از آقایان فضائلی (عضو هیأت مدیره و مدیر دفتر بین الملل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مدیر عامل انتشارات سروش) ، فقیه (دبیر هیأت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی ،مدیر عامل نشرشاهد )،عالمی (سرپرست رایزنی ایران در هند)، رضایی (کارشناس فرهنگی ) در ایام برگزاری بیستمین نمایشگاه دوسالانه کتاب هند، به شهر لاکنو سفر نموده و از مراکز فرهنگی بازدید نمودند .

در این سفر ملاقات های مختلفی باعلما و فضلای این شهر از جمله امام جمعه، نویسندگان و مترجمان ، ناشرین و گروههای ترویجی و توزیعی جهت آشنایی با تأثیر گذاری فرهنگی گروههای یادشده در شهر لاکنو و یافتن نقاط قوت و ضعف این نوع فعالیت ها در کشور هند صورت گرفت.

بازدید از حسینیه غفران معاب(محل دفن علمای اسلام هنددر دوره های گذشته)، دیدار با رئیس موسسه طاها فاندیشن(آقای سید محمد حسن نقوی )وآشنا شدن با محصولات فرهنگی این موسسه (مجله مریم ، تلویزیون کابلی که در ماه محرم و رمضان برنامه های مذهبی برای مخاطبین پخش می کند) و موسسه نور هدایت به سرپرستی آقای آسف جایسی ،" مرکزی است که درآن تحقیق و تألیف اسلامی و متون مختلف مرکز ترجمه می شوند" و موسسه اصلاح که دارای 130 سال قدمت است با مدیریت حجه الاسلام والمسلمین جابر جوراسی که صاحب مجله اصلاح می باشد و همچنین موسسه موءمل به سرپرستی آقای احتشام حسن شمسی" در این موسسه نشریه ای مختص کودکان ونوجوانان تهیه می شود که به زبان اردو و هندی منتشر می گردد" و دیدار با امام جمعه و عالم برجسته جناب حجت الاسلام کلب جواد از جمله مواردی است که این هیات فرهنگی به آن پرداخت.

پس از اقامه نماز ظهر همراه با سید منظر صادق زندی (مدیر موسسه طاها میشن ، صاحب امتیاز نشریه طوبی)نشست صمیمانه ای با اهل قلم و اندیشمندان این شهر (ابن علی واعظ ، مترجم آثار شهید مطهری در هند)صورت گرفت.

در این دیدار دوستانه هیآت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نقاط قوت و ضعف فعالیت های فرهنگی صورت گرفته را با توجه به قدمت 800 ساله فرهنگ ایرانی – اسلامی بررسی کردند . در این دیدار اهل قلم و اندیشمندان لاکنو به بیان پاره ای از مشکلات موجود پرداختند .

در این سفر آقایان فضائلی و فقیه به رصد فعالیت های انجام شده پرداخته و تمهیداتی را جهت برطرف نمودن نقاط ضعف کار و تقویت هرچه بهتر اتخاذ نمودند . در پایان رایزن ایران در هند مأمور تهیه بانک اطلاعاتی از فعالیت های صورت گرفته و طبقه بندی نیروهای علمی این شهر گردید تا با تمهیدات در نظر گرفته شده فعالیت های فرهنگی و ارتباط بین مجمع ناشران انقلاب اسلامی و فعالان فرهنگی لاکنو بیشتر از پیش ادامه یابد .

 

منبع: منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود