کد خبر: 6502

تاریخ انتشار: 1401-12-20 - 19:48

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / سازمان های فرهنگی / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 171

تشکل‌های تخصصی نشر

معاونت امور فرهنگی، تشکل‌های تخصصی را طراحی و با دعوت از ناشران توانمند در هر یک از تخصص‌ها، آن‌ها را فعال می کند‌. […]

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز فعالیت کارگروه‌های هفتگانه تشکل‌های نشر خبر داد

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از ایبنا محمدحسین ظریفیان‌، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به رویکرد تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتاب و نشر گفت: موضوعات عمومی این حوزه، همچنین مسائل نوپدید آن موجب شد تا معاونت امور فرهنگی، تشکل‌های تخصصی را طراحی و با دعوت از ناشران توانمند در هر یک از تخصص‌ها، آن‌ها را فعال کند‌.
 
وی افزود: ازجمله مسائل نوپدید حوزه کتاب، «نسبت نشر با فناوری‌های نو» است، توسعه پُرشتاب فناوری به‌ویژه فناوری‌های نوین ارتباطی، فرصت‌‌ها و چالش‌های فراوانی را ایجاد کرده که با مدیریت آن، هم می‌توان فرهنگ کتابخوانی را ترویج و هم به رونق نشر کمک کرد؛ بنابراین تشکل تخصصی با موضوع فناوری‌های نو شروع به فعالیت کرده است.
 
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، توجه به گونه‌های غیرمکتوب کتاب را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی را یک فرصت، برای انس بیشتر جامعه با کتاب می‌دانیم و با مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که ارزیابی و صدور مجوز گونه‌های الکترونیک کتاب را بر مبنای مصوبه ۶۶۰ آن شورا تعیین کرده، به زودی این فرایند در اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی انجام خواهد شد. تشکیل تشکل نشر دیجیتال به این موضوع هم کمک خواهد کرد.
 
ظریفیان با تاکید بر اهمیت دو مفهوم «بازارسازی» و «اقتصاد نشر» افزود: ماموریت ترویج فرهنگ کتابخوانی و شرایط نامطلوب اقتصاد نشر و ضرورت رونق آن می‌طلبید تا تشکلی این دغدغه‌ها را دنبال کند. تشکل دیگری نیز با عنوان «عرضه و تکثیر غیرقانونی کتاب» شکل گرفته که صیانت حقوق ناشران و شهروندان را دنبال می‌کند.
 
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی و فعالیت‌های حوزه  ترجمه کتاب گفت: دو تشکل با این دو موضوع شکل گرفت که می‌تواند به همگرایی در این عرصه کمک کند.
 
ظریفیان از تشکیل تشکل ناشران آموزشی خبر داد و گفت: این تشکل، به دنبال ارتقای سطح کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی برای تعالی جامعه است.

ایبنا

 

آغاز فعالیت کارگروه‌های هفتگانه تشکل‌های نشر

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود