کد خبر: 6283

تاریخ انتشار: 1399-02-11 - 17:59

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / سازمان های فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب / اخبار نمایشگاه
+1
بازدیدها: 782

فراخوان جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال

فراخوان سی‌‌و‌هشتمین دوره جایزه کتاب سال و بیست‌و‌هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سی‌و‌هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقاء فرهنگ جامعه اسلامی ایران، حفظ استقلال و هویت فرهنگی در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی

www.ketabsal.ir

کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ۳۱ شهریورماه سال جاری به دبیرخانه کتاب سال، به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، کد پستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵ ارسال کنند.

براساس این فراخوان، آثار ارسالی باید برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۸ منتشر شده باشند و جزو کتاب‌های کمک درسی و عکس برداری شده نباشد. همچنین کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد.
تنها آثاری در این جایزه مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای جایزه تکمیل و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. همچنین، آثار دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.
 
براساس این فراخوان، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، نقد ادبی(تالیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان به دلیل همپوشانی با جایزه جلال آل احمد و جشنواره شعر فجر در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جایزه کتاب سال به نشانی www.ketabsal.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۶۹۶۶۲۱۹ و ۶۶۹۶۶۱۳۹ تماس بگیرند.

 

فراخوان سی‌‌و‌هشتمین دوره جایزه کتاب سال منتشر شد

 

فراخوان بیست‌و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان بیست‌و‌هشتمین دوره این جایزه را منتشر و اعلام کرد این دوره از جایزه با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

براساس این فراخوان، از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت شده یک نسخه از کتاب مورد نظر خود را برای شرکت در این جایزه، به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

موضوع آثار ارسالی مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و… است. موضوع مطالعات ایرانی نیز شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی، تحقیقات و مطالعات ایرانی برخوردار و دارای ویژگی بهره‌مندی از ارزش‌های فرهنگی بسیار درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی، پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوع‌ها، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یکدستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه شده و رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از دیگر ویژگی‌های آثار ارسالی به بیست‌و‌هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال است.

در این فراخوان از ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت شده تا ۳۱ شهریورماه  سال جاری یک نسخه از کتاب مورد نظرخود را به دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک۲، طبقه پنجم ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی

www.bookaward.ir

 

مراجعه کنند و با شماره تلفن ۶۶۹۶۶۲۱۰ تماس بگیرند.

 

فراخوان بیست‌و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

 

منبع ایبنا اینجا و اینجا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود