کد خبر: 5928

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / سازمان های فرهنگی / حوزه علمیه / علمی آموزشی / سیاسی اجتماعی
+1
بازدیدها: 1 638

تاکید آیت الله صافی گلپایگانی بر حفظ عظمت و استقلال حوزه

اسلام و شعائر باید به وسیله علما و اساتید حوزه رونق پیدا کند […]

 

حضرت آیت الله  صافی گلپایگانی ضمن تاکید بر حفظ عظمت و استقلال حوزه گفت: مساله اسلام و شعائر باید به وسیله علما، فضلا و اساتید حوزه رونق پیدا کند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از شفقنا از حوزه، این مرجع تقلید در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مشهد اظهار داشت: از دیدار شما در این ایام مبارک و در جوار مضجع نورانی ثامن الحجج علیه السلام خوشحال بوده و امیدوارم عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه خصوصا اساتید شود تا مقاصد حضرت ولی عصر روحی له الفدا محقق گردد.

او افزود: انشاء الله حوزه علمیه قم با برنامه هائی که شما داشته و پیگیری می کنید، رونق بیشتری پیدا کند.

 

تاکید آیت الله صافی گلپایگانی بر حفظ عظمت و استقلال حوزه

 

 

آیت الله صافی گلپایگانی ضمن تشکر از فعالیت های اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین در بحث ترویج علم کلام، حدیث و تبلیغ گفت: اینها رشته های مهمی بوده و اساتید بزرگوار باید در تمام این رشته ها متبحر باشند.

او ابراز داشت: ان شاء الله عظمت و استقلال حوزه با تلاش شما حفظ شود و این مطلبی است که همه بر آن اتفاق دارند؛ لذا تحت توجهات حضرت ولی عصر فعالیت های خود را ادامه دهید.

این مرجع تقلید ادامه داد: این برنامه ها و مسائلی که در گزارش بیان کردید، اگر به صورت کامل در حوزه قم محقق گردد، در ابتدا حضرت ولی عصر (عج)خوشحال می شوند؛ زیرا این مباحث تعظیم شعائر می باشند.

او با اشاره به اهمیت علم، تاکید کرد: اسلام به مسئله علم بیش از ادیان دیگر اهمیت داده است و بنده از آقایان این مجمع که زحمت کشیدند، تشکر می کنم؛ مساله اسلام و شعائر باید به وسیله علما، فضلا و اساتید رونق پیدا کند.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخان خود، حوزه علمیه مشهد را نیز از حوزه های علمیه موفق و بزرگ یاد کرد و افزود: حوزه علمیه مشهد سابقا در همه رشته های علمی تخصص داشتند، بعضی از بزرگان صاحب نام در حوزه مشهد بودند؛ مشهد مرکز بزرگی بود که از علمای قم و نجف کمتر نبودند؛ مخصوصا مبلغین متبحر  که در تمام رشته ها خصوصا کلام و حدیث تبحر داشتند، مبلغین سابقا در فِرق و ادیان آگاهی داشتند و امروز نیز باید با حفظ و گسترش علم کلام، حدیث و فقه همان راه را ادامه دهند؛ باید کتاب های آنها حفظ، گسترش و مطالعه شود.

منبع: شفقنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود