کد خبر: 134

تاریخ انتشار: 1394-08-09 - 21:23

نسخه چاپی | دسته بندی: آسیب ها / مطالب دیگران- انقلاب اسلامی / مطالب دیگران- سیاسی / بایسته های فرهنگ / بین الملل
0
بازدیدها: 2 135

ناطق نوری: عده ای تندرو می گویند تیم مذاکره کننده باید محاکمه شوند! این مزخرفات چیست؟ / امام حسین(ع) چاقوکش و لات نمی خواهد / برخی از جوان های هیأتی به کشور لطمه می زنند / عده ای نان ولایت را می خورند

روزی به کسی که خود را ذاکر امام حسین(ع) می نامید گفتیم آیا تو با این همه بددهنی و فحش های بد که از دهانت بیرون می آید ذاکر امام حسین(ع) هستی؟ او پاسخ داد بالاخره امام حسین(ع) چهار تا لات و چاقوکش […]

روزی به کسی که خود را ذاکر امام حسین(ع) می نامید گفتیم آیا تو با این همه بددهنی و فحش های بد که از دهانت بیرون می آید ذاکر امام حسین(ع) هستی؟ او پاسخ داد بالاخره امام حسین(ع) چهار تا لات و چاقوکش میخواهد؛ ما هم یکی از آنها!

 

یه عده تندرو می گویند تیم مذاکره کننده باید محاکمه شوند! این مزخرفات چیست؟ / امام حسین(ع) چاقوکش و لات نمیخواهد / برخی از همین جوان های هیأتی داخلی به کشور لطمه زده اند / عده ای نان ولایت را می خورند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از کسانی که نظراتی را به مقام معظم رهبری منتسب می کنند، گفت: مقام معظم رهبری خط قرمزها را معین کردند و گفتند تیم مذاکره کننده ما آنها را رعایت کردند، اما یه عده انسان بی حساب و کتاب و تندرو می گویند خط قرمزها مراعات نشده و به فرمایشات امام و رهبری عمل نشده است؛ اینها باید محاکمه شوند! این مزخرفات چیست؟ کشور نظام و رهبر حاضر، شجاع و هوشیار دارد،  اما ما به جای اینکه در جامعه وحدت ایجاد کنیم و در این شرایط منطقه همدل باشیم این کارها را می کنیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم شب هفتم رحلت ابوالشهداء عبدالوهاب شاه حسینی که در تکیه نیاوران برگزار شد، با اشاره به ویژگی های شیعیان اظهار داشت: روزی به کسی که خود را ذاکر امام حسین(ع) می نامید گفتیم آیا تو با این همه بددهنی و فحش های بد که از دهانت بیرون می آید ذاکر امام حسین(ع) هستی؟ او پاسخ داد بالاخره امام حسین(ع) چهار تا لات و چاقوکش میخواهد؛ ما هم یکی از آنها! در حالی که امام حسین(ع) چاقوکش و لات نمیخواهد؛ شمر و عمر بن سعد لات و چاقو کش بودند. یاران امام حسین(ع) آنهایی بودند که وقتی شب عاشورا امام حسین(ع) به آنها گفت من بیعتم را از شما برداشتم، هیچ کدامشان نرفتند و این روایات که گفته می شود افرادی رفتند روایت ضعیفی است.

به نوشته جماران، وی با قرائت این حدیث از امام صادق(ع) که می فرمایند « گروهى مى گویند که من امام آنها هستم . به خدا قسم که من امام آنها نیستم . خدا لعنتشان کند ، هر چه من پرده پوشى مى کنم ، آنان پرده درى مى کنند . من مى گویم : چنین و چنان ، آنان مى گویند : مقصودش فلان و بهمان است . من در حقیقت امامِ کسى هستم که اطاعتم کند»، اظهار داشت: امروز در جامعه ما مقام معظم رهبری یک رهبر شجاع، آزاده، هوشمند و حاضر هستند؛ ایشان بارها گفته اند کسی از طرف من صحبت نکند و نگوید آقا فلان حرف را زده است؛ من اگر نظری دارم خودم می گویم؛ خودم زنده ام! آنوقت عده ای کاسه داغ تر از آش به عنوان پیروان ولی فقیه بلند می شوند و جامعه را متشنج می کنند. آنها می گویند مراد آقا این بود و آقا این را فرمودند؛ چند بار پیش آمده که دفتر ایشان این سخنان را تکذیب کرده است! ایشان علی رغم اینکه گفته اند صریحا خودم نظر می دهم اما عده ای در فلان روزنامه و سایت این حرفها را می زنند.

ناطق نوری یادآور شد: در همین مساله هسته ای بارها مقام معظم رهبری فرمودند این تیم مذاکره کننده مورد قبول من هستند؛ اینها متدین هستند، وزیر خارجه و همراهانش در جبهه سیاسی در حال جنگ هستند و... مقام معظم رهبری خط قرمزها را معین کردند و گفتند تیم مذاکره کننده ما آنها را رعایت کردند، اما یه عده انسان بی حساب و کتاب و تندرو می گویند خط قرمزها مراعات نشده است به فرمایشات امام و رهبری عمل نشده است؛ اینها باید محاکمه شوند! این مزخرفات چیست؟ کشور نظام و رهبر حاضر، شجاع و هوشیار دارد،  اما ما به جای اینکه در جامعه وحدت ایجاد کنیم و در این شرایط منطقه همدل باشیم این کارها را می کنیم. مگر مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذاری نکردند؟ این همدلی و همزبانی است؟ امام صادق(ع) این دسته افراد را لعنت می کنند و می گویند اینها شیعه نیستند.

رئیس دقتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری سپس با اشاره به این حدیث امام محمدباقر(ع) که می فرمایند: شیعیان سه دسته اند؛ گروهی که خود را به نام ما آراسته می کنند، عده ی دیگر هم نان ما را می خورند، عده ای هم مثل ما هستند و در شیعه بودن خود راست می گویند»، افزود: ولایت و امامت چوب هم دارد؛ یک عده قبل از انقلاب چوب دفاع از ولایت را خوردند؛ آنها زندان رفتند و شکنجه شدند الان هم مردانه ایستاده اند و عده ای شان هم از دنیا رفته اند. اما به تعبیر امام باقر(ع) عده ای نان ولایت را می خورند.

ناطق نوری با بیان اینکه امام باقر(ع) توصیه کرده اند که تکیه گاه محکمی باشید، گفت: این سخن یعنی از ولایت جلو یا عقب نروید و معتدل حرکت کنید! در این 35 سال آنچه به کشور ما لطمه و صدمه زده است، برخی از همین جوان های هیأتی داخلی خودمان و تندروی ها و افراطی گری ها و دسته و گروه بازی هاست.

وی با بیان اینکه اگر همه ید واحد باشیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم، قدرت خدا با ماست، تصریح کرد: ما نعمت ولایت را داریم. چرا جاهای دیگر نمی توانند متحد شوند؟ زیرا از این نمعت برخوردار نیستند. اما باید بدانیم شیعه مودب است، زبانش تند نیست  و فحاش و هتاک نیست. امام باقر(ع) می فرماید «آیا کسی که میگوید شیعه ام همین که بگوید دوست علی(ع) هستم کافی است؟ شیعه با تقواست». یعنی به کسی توهین نمی کند.

ناطق نوری با اشاره به خصوصیات مرحوم شاه حسینی، به رک بودن و صریح اللهجه بودن آن مرحوم اشاره کرد و گفت: او حرف خود را به هرکس صریح می زد و آزاده بود. آنچه مرا افسون او کرد آزاده بودن او بود؛ او متملق نبود و عاشق امام حسین(ع) بود.

وی با بیان اینکه مرحوم شاه حسینی از انقلاب توقع نداشت، به شهادت سه تن از پسران او اشاره کرد و ادامه داد: در این سی سال کسی سراغ ندارد آن مرحوم بگوید ما بچه هایمان را دادیم پس سهم ما کجاست؟ علاوه بر پسران ایشان، دختر جوانش هم به کوه رفته بود که ماموران شاه آنها را کتک زده بودند و دختر ایشان پرت شد اما این پدر خم به ابرو نیاورد.

ناطق نوری گفت: مرحوم شاه حسینی پس از شهادت فرزندان قصد داشت به جبهه برود اما سپاه و... به او اجازه ندادند.

وی در ابتدای سخنان خود با ذکر برخی روایات و احادیق از ائمه(ع) گفت: یکی از مشکلات ما در ادارات این است که ظرفیت کمی داریم و به محض اینکه میز و قدرت می گیریم برای مردم قیافه می گیریم. اما بدانیم مردم ما چیزی جز احترام نمی خواهند؛ لذا آنها را  باید تحویل بگیریم و نباید برای شان کلاس بگذاریم.

انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود