کد خبر: 223

تاریخ انتشار: 1394-07-04 - 21:13

نسخه چاپی | دسته بندی: مطالب دیگران- سیاسی / یادداشت مدیرمسئول / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 2 425

حضرت آقای مصباح! قدری تأمل /مرتضی داستانی

این حساسیت به قدری پررنگ و شدید است که انسان چنین برداشت می‌کند که همه خط قرمزها، حمایت‌ها و طردهای ایشان حول محور هاشمی رفسنجانی می‌چرخد.   برای اولین‌بار از قول آیت‌ا... مصباح یزدی خبری غیر از […]

این حساسیت به قدری پررنگ و شدید است که انسان چنین برداشت می‌کند که همه خط قرمزها، حمایت‌ها و طردهای ایشان حول محور هاشمی رفسنجانی می‌چرخد.

 

برای اولین‌بار از قول آیت‌ا... مصباح یزدی خبری غیر از مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی در خبرگزاری‌ها منعکس شد که بازتاب گسترده منفی در رسانه‌ها به ویژه در شبکه‌های مجازی داشت.

معمولا آقای مصباح به خاطر حساسیت ویژه‌ای که به مسائل فرهنگی و اعتقادی دارند، عموم نقدها بایدها و نبایدهایشان معطوف این دو حوزه است. در مسائل سیاسی هم که ورود و خروج می‌کنند تقریبا ناشی از حساسیتی است که به آقای هاشمی رفسنجانی دارند و این حساسیت به قدری پررنگ و شدید است که انسان چنین برداشت می‌کند که همه خط قرمزها، حمایت‌ها و طردهای ایشان حول محور هاشمی رفسنجانی می‌چرخد. شبیه همان حساسیت و مواضعی که قبل از انقلاب نسبت به دکتر شریعتی داشتند تا جایی که باعث شد خیلی از دلسوزان از وی فاصله گرفته و بسیاری از شاگردانش مسیر دیگری انتخاب کنند.

ولی اینکه آقای مصباح وارد مسائل و مشکلات اقتصادی روزمره مردم شود و آمار و ارقام ارائه دهد تا بدینوسیله عملکرد اقتصادی دولت روحانی را زیر سؤال برد اگر بی‌سابقه نباشد، کم سابقه است.

ظریفی در دفتر روزنامه  وقتی خبر را خواند گفت: ورود آقای مصباح به این مقولات نشان می‌دهد دولت روحانی مراقب است سوژه فکری و فرهنگی به منتقدان ندهد.

علی‌ایحال آقای مصباح در دیدار جمعی از دانشجویان گفته است: امروز جنس و کالایی می‌خریم به عنوان مثال 3 هزار تومان، اما این جنس دو هفته بعد 8 هزار تومان می‌شود. پس چگونه می‌شود که تورم کاسته و تحریم‌ها برداشته شده است. انشاءا... که سخن این افراد درست است و عقل ما نمی‌رسد.

آیت‌ا... مصباح درحالی این مطلب را عنوان می‌دارند که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت در همین ماه شهریور بر عملکرد دولت در کاهش تورم صحه گذاشته و از آن تقدیر کردند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای فرمودند: کاهش تورم، آرامش و ثبات نسبی در زمینه اقتصادی و مهار نوسانات تند یکی از اقدامات خوب دولت است که باید ادامه یابد.

به نظر می‌رسد اطرافیان آقای مصباح که معمولا اخبار و گزارشات کشور را به ایشان می‌دهند به دلایل مختلفی اطلاعات نادرستی به آیت‌ا... منتقل می‌کنند از جمله اینکه ممکن است به واسطه علاقه وافری که به دوران احمدی‌نژاد داشتند در زمان باقی مانده‌اند و هنوز فکر می‌کنند دوره سابق است که برخی اجناس در یک هفته با افزایش نجومی روبرو می‌شد و یا ممکن است به طور اشتباه اخبار گذشته را به ایشان داده باشند. و حتی ممکن است قصد تخریب آیت‌ا... مصباح در افکار عمومی داشته باشند.

عموم مردم اطلاعی از کم و کیف نقد‌های فرهنگی و فکری آقای مصباح ندارند و اصلا در چنین مقولاتی وارد نمی‌شوند ولی در مورد مطالبی که با آن سروکار دارند، خیلی زود قضاوت می‌کنند. امروز همه می‌دانند که در کشور تورم و گرانی هست ولی تورم و گرانی که آقای مصباح می‌گویند برای این دوران نیست.

از سوی دیگر حضرت آقای مصباح عنوان کرده‌اند که گفته می‌شود، تحریم‌ها برداشته می‌شود و به گونه‌ای عنوان می‌دارند که برداشته شدن این تحریم‌ بایستی در کاهش قیمت اجناس تاکنون اثر گذاشته باشد.

ولی سؤال اینجاست که چه کسی گفته است که تحریم‌ها برداشته شده است؟ هنوز «برجام» اجرایی نشده است و این همه خبر در رسانه‌ها منتشر شده است که کشورها و شرکت‌های تجاری منتظر لغو تحریم‌ها و اجرای توافقنامه هستند! بنابراین چگونه ممکن است. توافقنامه‌ای که اجرایی نشده است منتظر اثر آن هم باشیم.  اینگونه مخالفت کردن میان گروه‌ها و رقبای سیاسی نسبت به یکدیگر معمولا در کشور وجود دارد، ولی از آقای مصباح پسندیده نیست، حداقل اثر سویی که دارد تأثیر بیانات ایشان در مسائل فکری و فرهنگی را بی‌تأثیر می‌کند.

 

 

19دی

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود