کد خبر: 372

تاریخ انتشار: 1393-04-01 - 23:43

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / بایسته های فرهنگ / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 2 800

آیت الله موسوی اردبیلی: برای موفقیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در کارها به ایشان کمک کرد/ وزارت ارشاد باید پناه اهل فرهنگ و هنر باشد

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی ضمن تایید شخصیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مدیران این اداره کل در قم گفت: شما باید برای موفقیت ایشان در کارها کمکشان کرده و پناه […]

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی ضمن تایید شخصیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مدیران این اداره کل در قم گفت: شما باید برای موفقیت ایشان در کارها کمکشان کرده و پناه اهل فرهنگ و هنر در استان باشید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم پیش از ظهر امروز به همراه معاونان و مدیران این اداره کل به دیدار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی رفت.
این مرجع تقلید در این دیدار در خصوص فعالیت های اجرایی خود در زمان امام خمینی(ره) به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: حضرت امام بنده را فراخواندند و پیشنهاد مسئولیتی را عرضه داشتند؛ من به ایشان عرض کردم که من تدریس و درس خواندن را به کار اجرایی ترجیح می دهم مگر اینکه امر و صلاح باشد؛ که ایشان گفتند من کسی را برای این مسئولیت ندارم و این گونه شد که بنده قبول مسئولیت کردم.
حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در ادامه با بیان اینکه در زمان فعالیت اجرایی، با درخواست هایی غیر منطقی از سوی برخی شخصیت ها مواجه می شدم، اضافه کرد: در این مواقع از این اشخاص می خواستم که درخواست خود را بنویسند و به لحاظ اینکه در هنگام نوشتن تامل لازم است، پی به غیر منطقی بودن تقاضای خود شده و از درخواست خود منصرف می شدند.
استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه اظهار داشت: در این مملکت انسان هایی با استعدادهای متفاوت وجود دارد؛ که باید در امور اجرایی مراقب اشخاص کم توان و ناتوان بود و از آنها غافل نباشید.
ایشان همچنین تاکید کرد: افراد پر توانی نیز وجود دارند که کارهایی را برای انجام دارند اما نمی دانند از چه راهی بروند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر خدایی نکرده اشتباهی صورت بگیرد، رفع آن اشتباه از اهم کارها است.
حضرت آیت الله موسوی اردبیلی ضمن تایید شخصیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خطاب به حاضرین در جلسه گفت: شما باید برای موفقیت ایشان در کارها کمکشان کرده و پناه اهل فرهنگ و هنر در استان باشید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ابتدای این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی و طول عمر برای این مرجع معظم تقلید، خطاب به ایشان گفت: ویژگی حضرتعالی این است که چون سال های سال در امور اجرایی فعالیت داشته اید، مشکلات اداری مدیران کشور را می دانید به همین خاطر قطعا راهنمایی های شما در هدایت مدیران و مسئولان کشور کارگشا خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه ضمن بیان فعالیت هایی اجرایی پیشین خود، اظهار داشت: پس از قبول مسئولیت در این اداره کل، در ابتدا منابع و ظرفیت ها را شناسایی کردیم تا بدانیم این ظرفیت ها تا چقدر پاسخگوی نیازهای قم است و چه کارهایی برای تسریع در انجام ماموریت های فرهنگ و ارشاد اسلامی باید انجام بگیرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در درجه بندی استان ها وسعت ظرفیت های فرهنگی هنری قم دیده نشده و تشکیلات اداری قم را درجه سه لحاظ کرده اند، ابراز داشت: به منظور جذب حمایت های بیشتر برای ارتقای فرهنگ و هنر، در حال پیگیری اصلاح این درجه بندی و اصلاح شاخص های فرهنگی قم هستیم.
معاون سابق قوه قضائیه، شناسایی هنرمندان را یکی از وظایف دولت برشمرد و افزود: با شناسایی هنرمندان، زمینه های لازم برای حمایت از هنر ایشان فراهم می شود.
 
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۰۶

 

 

سایت ارشادقم

 

بازتاب درخبرانلاین

وصف آیت‌الله موسوی اردبیلی از وزیر ارشاد/ وزارت ارشاد باید پناه اهل فرهنگ و هنر باشد

فرهنگ > مدیریت فرهنگی - ایرنا نوشت:

آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید در قم گفت: علی جنتی یک فرد شایسته است و باید در کارها به او کمک کرد.

آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی روز شنبه در دیدار مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم با وی، ضمن تقدیر از شخصیت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: برای موفقیت وزیر ارشاد، باید در کارها به وی کمک کرد.

آیت‌الله موسوی اردبیلی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر، خواستار توجه به مساله اشتغال هنرمندان شد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پناه اهل فرهنگ و هنر باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان‌های با استعدادهای متفاوت در کشور وجود دارد و باید در امور اجرایی، مراقب اقشار کم توان و ناتوان بود و از توجه و خدمت رسانی به آن‌ها غافل نشد.

وی همچنین تاکید کرد: افراد پرتوانی نیز هستند که طرح‌هایی را برای اجرا دارند، اما نمی‌دانند از چه راهی بروند که باید به آن‌ها نیز کمک کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در ابتدای این دیدار، رهنمودهای مراجع و علما را در هدایت مدیران و مسوولان کشور راهگشا دانست و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه مسوولیت خود ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه با بیان اینکه متاسفانه در درجه بندی استان‌ها وسعت ظرفیت‌های فرهنگی هنری قم دیده نشده و تشکیلات اداری این استان را درجه سه لحاظ کرده اند، ابراز داشت: به منظور جذب حمایت‌های بیشتر برای ارتقاء فرهنگ و هنر، در حال پیگیری اصلاح این درجه‌بندی و اصلاح شاخص‌های فرهنگی قم هستیم.

وی در پایان، شناسایی هنرمندان را یکی از وظایف دولت برشمرد و افزود: با شناسایی هنرمندان، زمینه‌های لازم برای حمایت از هنر آن‌ها فراهم می‌شود.

 

خبرانلاین

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود